Ottignies - Bois de Reves

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Het is berijdbaar.
Gebruikersavatar
granbruno
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: za 30 jul 2005 19:27
Rijdt met: Orbea PopR

Bericht door granbruno »

Deze morgen gaan rijden in het bois des rêves en ik kan hier alleen maar zeggen dat het echtes rêves zijn...SCHITTEREND...singletracks troef.I k heb er een 25km gereden en dan ben je inder'daad blij als je terug in je auto bent. Het zijn natuurlijk kleine rondekes maar ze zijn zoooooooooooo leuk dat je ze na 10 keer nog niet beu bent. Echt die pijlen volgens kon ik niet want hier en daar moet je daarvoor toch zoeken ze, heb dus zelf maar een rondjes gemaakt van 1.9km, maar er zeker meer mogelijk want er lopen overal kriskras paadjes doorheen dat bos. en om daar een gemiddelde van 20 te halen, moet je echt wel al ne hele straffe zijn...Wat de berijdbaarheid van de ondergrond betreft...het heeft hier gisteren en de voorbije nacht constant geregend en daar was niets van te merken op het parcours. Het gaat dan ook hoofdzakelijk over een soort harde zand en bosondergrond. Ik denk zoiets als een Python of een Michelin XCR dry zouden ideaal moeten zijn.

Persoonlijk vind ik die route in het bois des rêves, een van de beste die ik ken...per km gezien dan kan er qua techniciteit en moeilijkheid geen andere tippen.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Kon me vandaag niet houden en ben al eens naar Ottignies gefietst. De pijlkes voor de TT van morgen hingen er al, maar ik heb me beperkt tot het Bois des Reves. Een toerke daar zoals ik het doe is ongeveer 5km lang en telt 145 hoogtemeters.
Ik doe eerst het circuit VTT toerke van 2.2 km en rij dan rechtdoor het park naar buiten, naar rechts en dan terug rechts het verharde fietspad naar LLN op, dat volg je zo'n 500 meter licht bergop tot je onder een soort poort doorrijdt, daar terug rechts, je hebt dan een mooie lange klim die helemaal rond het bos draait. Boven kom je op een asfaltbaan uit, hier rechts en direct terug rechts, lange afdaling die je terug aan de ingang van de piste VTT brengt.
Die extra lus geeft je de gelegenheid om wat te recuperen. Heb er zo vandaag 5 gedaan, wat de teller met den op en af erbij op 90km en 1250 hoogtemeters bracht.
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

1 woord ==> proper!
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

vorige week goed geamuseerd. Ne keer of 5 het toerke gedaan; dan een bekke rondgereden oa het tourke da Adri voorstelt. Dan richting LLN en dan kom je gewoon links en rechts single tracks tegen die op een helling liggen, dan al die trappekes naar beneden gereden.

Staat van het parcours was verassend goed. enkel bekke slijk op de steiltste stukjes maakten het wel héél moeilijk. Het begon te regenen en kon gewoon op het parcours blijven zonder echt last van de regen te hebben. Ondergrond is héél goed; alleen spijtig dat mijn huidige achterband (geax baro marathon) op bepaalde stukken echt niet functioneerde; loopvlak volledig vol gelopen met combinatie van shors & slijk zodat mijn toppekes totaal niet meer te zien waren en loopvlak van band supervlak (en dus ook vlak) was. Iemand idee welke band ik hier beter opleg voor dit terein? (NN?)

Wss gaan we dit WE met een paar man terug naar ginder.
(goede opwarming voor Houffa de week nadien)
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ben blij dat het bevallen is.
banden : iets met kleine noppekes doet het hier goed, genre NN of Nokian NBX
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

Vandaag zijn we met 4 terug gaan rijden. Het parcours lag er nog droger bij dan vorige keer. Goei training; een toerke of 10 gereden. Maar vooral goed geamuseerd; kombochtjes, afdalingen, jumpkes, tafel, ...

normaal staan we daar binnen 2 weken terug.

Wel raar dat we (buiten een meiske die 1 ronde reed) niemand anders gezien hebben op het parcours?!? :-k (verbaasd mij echt want het is een fantastisch parcours; is het niveau te technisch en is dit de reden dat het sommige bikers afschrikt?)

voor we vetrokken op de parking reed er ne man of 7 voorbij en als we op de parking vertrokken reed er ne bak van nen fully voorbij maar die hebben dus blijkbaarde asfalt gezien ---> gemiste kans
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

18km van bij mij,
'k rij al sinds 1996 op de mtb
EN IK KENDE DA NI
enfin
donderdag zal ik er zijn
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

flupke73 schreef:18km van bij mij,
'k rij al sinds 1996 op de mtb
EN IK KENDE DA NI
enfin
donderdag zal ik er zijn
awel ge zult het ni te rap vergeten. 8)
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

dat is daar niet om mee te lachen,
best de moeite om wat techniek te gaan oefenen,

mijn fietske viel me daar wel tegen,
(cannondale superV met fatty)
had er meer van verwacht
'k ga een riser-stuur monteren
en 't zadel wat laten zakken,
ook de veringen wat harder oppompen,
hopelijk helpt dat
't is mijn Fun-bike, maar 't was eerder scary

als 't dan niet leuker is: hardtail ook mee en beide uitproberen
misschien ook een testfietske versieren


daar waren wat tieners opgedaagd zonder helm:
ze toch maar gevraagd voorzichtig te wezen,
gelukkig hadden ze wel een gsm bij
en gebeurde er niks
Plaats reactie