Kloosterbos (Wachtebeke-Zelzate)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Kloosterbos (Wachtebeke-Zelzate)

Bericht door VoRtX »

'k Ben er vanochtend eens op mijn eentje op uit getrokken met de bedoeling om iets geestigs te vinden voor de MTB.

Ik ben uitgekomen in het Kloosterbos (na eerst wat doodlopende wegels te testen :lol: ) in de buurt van Sidmar (andere kant van de R4)

Dit was toch wel een dikke meevaller voor iemand die nog niet veel gewend is (voor een ervaren MTB'er zal er misschien minder uitdaging inzitten etc...).
Een bos met veel dennenbomen, waarin toch een heel netwerk van paadjes ligt. Toch enkele leuke passages, maar je moet er soms lang genoeg voor door het bos rijden als je het nog niet kent. Ik denk dat je er een leuk toertje kan uitstippelen dat niet direct verveelt als je het een paar keer rijdt.

Ik heb enkele vraagjes:
- Weet iemand een aansluiting (die vooral offroad ligt) met een ander bos of ander gebied in die streek?
- Weet iemand of die paadjes door dat bos op een stafkaart van Wachtebeke staan of bestaat er misschien een kaart van het bos (heb wel een bord van de Provincie zien staan waar iets opstond ivm "natuurlijk fietstocht" en "verbinding tussen 5 natuurgebieden", etc... maar ben vergeten wat daar allemaal opstond)?

Alle bevindingen over dit stukje natuur ook altijd welkom, natuurlijk :wink: .
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Bericht door Action-Man »

Morgenvroeg eens komen kijken VORTX er ligt daar een parckour van 8 kilometer en als het veel waait is het leuk om daar te biken lekker uit de wind wij verzamelen om 9 uur aan de herberg er komt normaal ook een groepje bikers trainen die compitiete doen maar daar moet je niet naar kijken.(eigen tempo rijden) :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

Ik zit helaas met een zwemwedstrijd in Zierikzee :( .
Bestaat er ergens een plan van hoe je de route van 8 km dan best aanpakt?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Mooie gevonden toch en verder veel suc6.
Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ik heb de stafkaart digitaal van die buurt Vort. Pm je meeladres en ik stuur je die dan wel eens op :wink: , kun je naar hartlust gaan crossen ginder.

Ps t'is wel 1.2 Mb hé :drunk:
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Jeps stuur maar door bij middel van mail of op onderstaande tekst. groeten, Rudy VdE.
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

De maxx!! Mijn meeladres is al bij je PB'kes gedropt. Alvast bedankt!

Ervaringen van andere bikers die het bos kennen natuurlijk altijd welkom.
Gebruikersavatar
VoRtX
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004 17:32
Rijdt met: Gary Fisher Marlin 2005

Bericht door VoRtX »

't Kaartje zit al in mijn mailbox,zie. Alvast bedankt, Qube.

Als ik de kaart zo bekijk moet het toch goed te doen zijn om een combinatie van Heidebos en Kloosterbos te doen... Misschien dat ik dat zaterdag wel eens ga testen om de beentjes nog eens te strekken voor de bustrip naar Oostenrijk :-).
Gebruikersavatar
gd31201
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 16:43
Rijdt met: Trek
Contacteer:

Bericht door gd31201 »

'k ben daar gisteren ook eens gaan biken op uitnodiging van een vriend die ook compititie rijdt. Vetrokken aan het cafeetje aldaar voor een stevige training van +/- 2h. Er waren zo een 20 tal bikers aanwezig waaronder geoffrey Maes en Dominique Ranson en nog een aantal goeie MTBers. Ben zo een 1,5 h meegereden met die gasten. Als we vertrokken had men afgesproken om een interval training te doen waarbij er op 60% gereden wordt op de rechte stukken en op 95% op de technische stukken om zo de stuurvaardigheid te verbeteren. ' Kmoet zeggen, ge kunt van die gasten iets leren, maar bij mij was het constant op 95% draaien om er bij te blijven. Ferm afgezien maar voldaan terug huiswaarts gereden. Prachtig parcours van zo een 12 min per ronde met technische stukken (draaien en keren tussen bomen) en rechte stukken om te recupereren.
Niks vuil e toch maar zo een 200m asfalt per ronde.
Een aanrader voor als er eens geen deftige TT's zijn of voor tijdens de week.
Plaats reactie