Forumoverzicht Bikemogelijkheden Permanente routes Biken in de Ardennen....

Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?

Moderators: Reflex, ka.dee, Angelo., Test team

Bericht di 09 jul 2013 09:17
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & Ragley BigWig
noenkeltje schreef:
Volgende maand trekken wij 2 weken naar Jupille en ik vroeg me af er of er ginder of dicht in de buurt leuke ritten te rijden zijn ??

Als je iets zuidoostelijker gaat dan kom je aan Theux, Spa en dergelijke
Daar is het heel prachtig om te fietsen.

Bericht do 05 sep 2013 09:41
looike Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Merida big nine lite 3000
We vertrekken met onze club binnen een 3tal weken voor een weekendje Bouillon,
even een vraag stellen, zijn de vaste route's nog up to date, zijn het technische route's of haalbaar voor iedereen, of zijn er mensen die gps routes ter beschikking hebben voor de streek ?

hebben momenteel nog geen route's uitgestippeld, vrijdagavond / nacht zoeken we een 20 a 25 km te rijden, zaterdag een tocht van om en bij de 70km en zondag een 40tal kilometerkes.

ps: in deze chalet verblijven wij www.supergite.be ken de ligging ook niet juist tov het centrum van bouillon. misschien dat hier in de omgeving tracks voorbij komen ?

alvast merci, en sorry voor al de vragen :oops:

Bericht vr 06 sep 2013 12:59
Kurt Dewelf Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale RC 2013 (26")
looike schreef:
even een vraag stellen, zijn de vaste route's nog up to date, zijn het technische route's of haalbaar voor iedereen, of zijn er mensen die gps routes ter beschikking hebben voor de streek ?

hebben momenteel nog geen route's uitgestippeld, vrijdagavond / nacht zoeken we een 20 a 25 km te rijden, zaterdag een tocht van om en bij de 70km en zondag een 40tal kilometerkes.

ps: in deze chalet verblijven wij http://www.supergite.be ken de ligging ook niet juist tov het centrum van bouillon. misschien dat hier in de omgeving tracks voorbij komen ?

Dit moet je eens aan de 4UM Bikers vragen, die zijn er over enkele maanden geweest! (Zie rubriek bikepartner en je komt ze wel tegen :wink: )

Bericht ma 09 sep 2013 11:54
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark; Cube Reaction
Kijk anders eens op de site www.randobel.be. De gegevens (en reacties) zijn hier up to date.

Bericht do 31 okt 2013 13:54
AL95 Mountainbiker

Mijn bike: Granville FUSE 650B
Kurt Dewelf schreef:
looike schreef:

ps: in deze chalet verblijven wij http://www.supergite.be ken de ligging ook niet juist tov het centrum van bouillon. misschien dat hier in de omgeving tracks voorbij komen ?

Dit moet je eens aan de 4UM Bikers vragen, die zijn er over enkele maanden geweest! (Zie rubriek bikepartner en je komt ze wel tegen :wink: )

Zeker de routes rond Frahan/Poupehan/Rochehaut zijn een aanrader !

Bericht vr 15 nov 2013 05:11
kever69 Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 9.8 2014 Stevens Mobster XL 2016
Wie heeft er al de routes gereden in st-vith? Hoe vallen deze mee-tegen? Het kan zijn dat we met de club daar eens gaan rijden. Moet een beetje doenbaar zijn voor enkele minder getrainde mtbers.

Bericht ma 18 nov 2013 22:31
Ben8000 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Commencal Meta HT AM, GT Sensor X Pro
Wij dachten in december een weekendje te gaan mtb'n ergens in de ardennen (Houffalize, Durbuy ofzo), maar weet iemand hoe het zit met het jachtseizoen in de ardennen?

Bericht di 19 nov 2013 10:25
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark; Cube Reaction
Ben8000 schreef:
Wij dachten in december een weekendje te gaan mtb'n ergens in de ardennen (Houffalize, Durbuy ofzo), maar weet iemand hoe het zit met het jachtseizoen in de ardennen?

Het jachtseizoen is vorige maand begonnen en loopt tot eind december, het werd vorig jaar verlengd tot en met januari (doch in januari enkel in de week, niet in het weekend) en het is best mogelijk dat het dit jaar opnieuw met een maand wordt verlengd.
Ik denk dat je via de website van de respectievelijke gemeenten wel moet te weten komen wanneer er daar een drijfjacht is.

Bericht za 02 aug 2014 20:57
Cannondaal Mountainbiker

De routes in St. Vith zijn zeker aan te raden. Ben er vorige maand geweest. Vooral de 2 rode route zijn de moeite waard. Overigens zijn er ook net buiten St. Vith veel interessante routes te vinden, zoals in Viel Salm en Burg Reuland.

Bericht zo 10 aug 2014 21:40
dennisVO Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Spectral CF 8.0 2017
ik ga volgend weekend naar Malmedy en wil (oa) de Waterroute doen in StVith.
http://www.eastbelgium.com/nl/ontspanni ... s/st-vith/

heb je die ook gereden, of kan je nog andere aanraden (rond dezelfde aantal km's en hm's)?

VorigeVolgende

Keer terug naar Permanente routes