Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door wazofski »

aresius schreef:Kan je even een overzichtje geven van de overnachtingsplaatsen, dan kunnen we misschien op basis van die lijst enkele mtb voorstellen doen.
Wépion
Lives-sur-Meuse
Hoei
Wellin
Saint-Hubert
Halma
Hamois-en-Condroz
Alle-sur-Semois
Frahan-sur-Semois
Gembes
Stavelot
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Icebreaker »

wazofski schreef:
aresius schreef:Kan je even een overzichtje geven van de overnachtingsplaatsen, dan kunnen we misschien op basis van die lijst enkele mtb voorstellen doen.
Wépion
Lives-sur-Meuse
Hoei
Wellin
Saint-Hubert
Halma
Hamois-en-Condroz
Alle-sur-Semois
Frahan-sur-Semois

Gembes
Stavelot
Zoek je tochten of vaste routes? Vanuit Alle en Frahan zit je direct op de GRG, 160km plezier en het hele jaar door uitgepeild. En er is nog veel te beleven naast die route ook.
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door wazofski »

Icebreaker schreef:Zoek je tochten of vaste routes? Vanuit Alle en Frahan zit je direct op de GRG, 160km plezier en het hele jaar door uitgepeild. En er is nog veel te beleven naast die route ook.
Bedankt voor je tip, ik zal het eens bekijken. Ondertussen ook ontdekt dat in de streek van St Hubert heel wat uitgetekende routes te vinden zijn, maar als er nog iemand tips heeft, laat maar komen!
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door wazofski »

Iemand onlangs nog de 40km & 70km van Boullion gedaan? Hoe is de bewegwijzering momenteel en is het nodig om een kaartje te kopen? Thanks!
Strijkijzerke
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 30 dec 2012 10:51
Rijdt met: specialized stumpjumper 29'er Sram X9

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Strijkijzerke »

hoi iedereen

ik vertrek maandag naar Sunparcs in Vielsalm. Eerst was het de bedoeling om alleen de race fiets mee te nemen maar de weersverwachtingen zijn niet al te best en ik ga de mtb ook meenemen. Mits dit een zeer gekende streek is om te biken zijn er wellicht een aantal onder jullie die hier tochten hebben gereden? ik kan ze inladen op mijn gps. Vaste routes mogen ook.

Merci
trekkingbiker
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 04 okt 2011 13:44
Rijdt met: Merida Matts lite

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door trekkingbiker »

Het weekend van 8 juni doe ik mee aan een mountainbike tweedaagse in de Ardennen. We fietsen op dag 1 van Fraipont naar Malmedey. De volgende dag rijden we dan via een andere route terug. Zijn er hier nog die zin hebben om me te fietsen.
Routes en logies worden geregeld.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door lucky7 »

In mei ga ik een weekend naar La Roche om te mountainbiken,ik verblijf dan in Floreal.Er zou daar plaats zijn om je fiets
te stallen heeft er al iemand die daar geweest is gebruik van gemaakt? :-k
Gebruikersavatar
teddie
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 16 apr 2010 15:33
Rijdt met: Trek

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door teddie »

Heb er nog geen gebruik van gemaakt, dit is een garage waar iedereen die een sleutel heeft in kan dus zeker je fiets op slot leggen . Heb altijd mijn fiets in het appartement gezet, officieel mag dit niet maar er is daar een kamertje waar het kuisgerief staat e.d. en daar kan je hem perfect zetten, als je na je verblijf alles proper achterlaat gaat daar niemand over klagen denk ik .
Gebruikersavatar
michel v
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 05 dec 2011 21:55
Rijdt met: specialized stumpjumper

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door michel v »

mijne maat en ik zijn donderdag ook is naar la roche gaan biken (wandelen).gekozen voor eerst rit 1 te rijden eerst al verkeerd gereden tuurlijk nen extra klim gedaan eer we door hadden dat we verkeerd waren.dan aan de tocht begonnen met direkt stevig klim werk ikzelf ben tot aan het kerkhof geraakt(heel toepasselijk)kon er direkt gaan bij liggen.vervolgens nog wa klim werk met ook een paar zeer mooie afdalingen .dit ging een stuk beter het afdalen dan vooral.zeer mooie natuur over heel de tocht .na 27 km terug in la roche centrum aangekomen daar twee karmelitjes gedronken en de drinkbussen bijgevuld om tocht 3 te rijden.terug zoals gewoonlijk verkeerd gereden bij het beging weeral nen extra klim gedaan om dan den echte klim van tocht 3 volledig te voet te doen.daarna mooie afdaling gereden over zeer mooie paadjes te mooi voor mij dacht ik .hier ga ik is een wheelieke doen het beging was er .stijl omhoog om te eindigen op mijne rug onder de fiets.mijne kozze dacht al den ambulance te bellen toen hij mij daar zag liggen kermen onder mijne vlo.tot ik zei daar moet je 44 jaar voor geworden zijn om zo de kloon uit te hangen.na veel pijn en vooral gelag terug in la roche aangekomen.ons gewassen twee trapistjes gedronken en terug naar het vrouwke gereden om ons te laten verzorgen. zeker voor hehaling vatbaar.
noenkeltje
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 jul 2013 21:00

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door noenkeltje »

Volgende maand trekken wij 2 weken naar Jupille en ik vroeg me af er of er ginder of dicht in de buurt leuke ritten te rijden zijn ??
Plaats reactie