Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door tipi »

endorfin schreef:Ik kan bevestigen dat ze boetes uitschrijven regio Eupen & Malmedy....
En daar controleren ze ook meer en meer op snelheid omdat vele toeristen denken daar nog eens lekker te kunnen knallen :bounce:

En ook in Duitsland (eifel & aken drielandenpunt) nemen ze de mountain en motor bikers te grazen die razen of op verboden paden rijden.
Ik ben vorige week 2 dagen gaan raggen in de regio Durbuy (trail en Famenne black). Amper een 10 tal wandelaars tegengekomen en al helemaal geen controle. Volgende maand ben ik twee weken in Robertville, eens checken hoe het daar zit dan.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Headshot »

Hopen dat het manifest iets gaat uithalen...
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door N I C K »

TimW schreef: Durbuy is ook een aaneenschakeling van technische passages, vooral op een rotsige ondergrond. Minder wortels daar, meer stenen :wink:
En de ene steile klim na de andere, zoals die van de Dennenheuvel onder andere.
Start is op de parking aan de rots in Durbuy
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... mtb-durbuy" onclick="window.open(this.href);return false;

Allebei een 30-35tal km's maar je zal daar wel even aan bezig zijn. 20km/h gemiddeld ga je niet halen 8)
Als je een route moest rijden, laat eens horen hoe het was.
Have fun!
2 weken geleden uw route in Durbuy gereden. Heel mooie route, samen met mijn vriendin die nog niet veel mtb ervaring heeft en op een paar passages na goed te doen. Eén weide was niet door te komen, aan de spoorweg, daar stond bij u mss nog gewoon gras ;).
Nadien nog een Bloso gedaan en het verschil in fun gehalte was duidelijk te merken. Naar La Roche rijden we ook nog eens, bedankt om ze hier te delen.
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door tipi »

Ik heb dus 2 weken in Robertville verbleven heb van daaruit bijna dagelijks trails gereden. Er waren veel wandelaars op baan maar de reacties vielen goed mee, zelfs op de toeristische trails rond Reinhardstein. Het voordeel was dat je nog wat show kan verkopen, zeker op de lijnen van het oude bikepark in Ovifat. Boswachters heb ik niet gezien dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door sneln eddy »

Heb hier nog een filmpje terug gevonden van in La Roche april 2015;
Is een van mijn topritjes daar en is een variatie van bewegwijzerde paden en van toertochten die ik
indertijd langsdaar gereden heb. Is veel klimmen, maar ook technische wortelafdalingen.

Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Bossi13 »

is de gpx daar ergens van te verkrijgen aub?

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door sneln eddy »

Zal er deze week eens achter zoeken.
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Bossi13 »

Merci.

Mijn ex collega woont daar en hij doet ook aan mtb. Misschien kunnen we die samen eens doen dan.

Groetjes,

Bossi
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door sneln eddy »

Bossi13 schreef: zo 15 nov 2020 15:49 is de gpx daar ergens van te verkrijgen aub?

Groetjes,

Bossi
Heb het gevonden.
Stuur anders uw mail adres in Pm.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Fry »

Als goed voornemen voor 2021 wil ik meer gaan biken. Ik ben al lang niet meer in de ardennen geweest. Ik hoor her en der horrorverhalen over monsterboetes en erger...
Zijn er nog leuke trails waar biken toegelaten is? Ik heb geen zin in een boete of celstraf.
Plaats reactie