Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door rasmazzer »

Ik zou willen gaan mountainbiken deze week in de Ardennen, maar heb al lang niet meer in deze periode daar geweest.
Hoe zit het daar met de vettigheid? Zijn er bepaalde routes die aan te raden zijn omdat ze droger zijn?
E-bikers
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 20:02
Rijdt met: Bulls E-Stream Evo 3 27.5+ en Cannondale RZ
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door E-bikers »

La Roche en Ardenne blijft berijdbaar.
Hou rekening met gladde stenen en rotsen. Klevende modder ga je er niet hebben.
Kijk zeker na of er geen jacht is ...
Sjakie
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 02 mar 2007 21:08
Rijdt met: Niner air9

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Sjakie »

Hallo,

Volgend weekend ben ik in de buurt van Vielsalm.
Ik las en hoorde al van enkele bikers dat de vaste routes daar een beetje tegenvallen.( qua technische uitdaging)..
Iemand ervaring daar in de buurt of eventueel een gps track van een leuk uitdagend rondje daar?
Grtn!
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door aertsb »

TimW schreef:Voila mannen, 2 dikke rondjes. Eentje in Durbuy en eentje in Laroche.
Ze zijn beide redelijk zwaar en technisch!

Voor Laroche zit de afdaling van Maboge er in, Muur van Borzee, een klim tot halfweg de Haussire.
En tussenin singletracks met veel wortels :wink:
Start is op de parking aan de tank
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... b-la-roche" onclick="window.open(this.href);return false;

Durbuy is ook een aaneenschakeling van technische passages, vooral op een rotsige ondergrond. Minder wortels daar, meer stenen :wink:
En de ene steile klim na de andere, zoals die van de Dennenheuvel onder andere.
Start is op de parking aan de rots in Durbuy
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... mtb-durbuy" onclick="window.open(this.href);return false;

Allebei een 30-35tal km's maar je zal daar wel even aan bezig zijn. 20km/h gemiddeld ga je niet halen 8)
Als je een route moest rijden, laat eens horen hoe het was.
Have fun!
Hallo Tim,

Kan je een inschatting geven de technische passages. Is dat vergelijkbaar wat je vind in bv Malmedy op de RHDF?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door TimW »

Het is een compleet andere streek maar er zitten vergelijkbare passages in.
Als je in de Hoge Venen uit de voeten kan, lukt het daar ook zeker en vast :wink:

Nu hopen dat we snel naar daar mogen!
aertsb schreef: Hallo Tim,

Kan je een inschatting geven de technische passages. Is dat vergelijkbaar wat je vind in bv Malmedy op de RHDF?
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door aertsb »

TimW schreef:Het is een compleet andere streek maar er zitten vergelijkbare passages in.
Als je in de Hoge Venen uit de voeten kan, lukt het daar ook zeker en vast :wink:

Nu hopen dat we snel naar daar mogen!
aertsb schreef: Hallo Tim,

Kan je een inschatting geven de technische passages. Is dat vergelijkbaar wat je vind in bv Malmedy op de RHDF?
OK Bedankt. Dan kan het daar plezant worden :-D
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door dejoere »

Naar aanleiding van dit artikel:

https://mountainbike.be/nieuws/detail/a ... ttig-biken" onclick="window.open(this.href);return false;

Is er een site waar deze 'officiële routes op terug te vinden zijn? Is het stad per stad zoeken naar wat mogelijk is?

De boetes zijn mij niet iets te hoog om mij nog te wagen aan een tocht in de Ardennen.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door endorfin »

Ik kan bevestigen dat ze boetes uitschrijven regio Eupen & Malmedy....
En daar controleren ze ook meer en meer op snelheid omdat vele toeristen denken daar nog eens lekker te kunnen knallen :bounce:

En ook in Duitsland (eifel & aken drielandenpunt) nemen ze de mountain en motor bikers te grazen die razen of op verboden paden rijden.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door dejoere »

endorfin schreef:Ik kan bevestigen dat ze boetes uitschrijven regio Eupen & Malmedy....
En daar controleren ze ook meer en meer op snelheid omdat vele toeristen denken daar nog eens lekker te kunnen knallen :bounce:

En ook in Duitsland (eifel & aken drielandenpunt) nemen ze de mountain en motor bikers te grazen die razen of op verboden paden rijden.
Dat is toch een serieuze domper op de feestvreugde.

Maar is er ergens een site waar de verschillende officiële routes aangeduid zijn? Ik ben niet van plan om een boete van 200 euro te riskeren omdat ik een bordje gemist heb.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door dennisVO »

dejoere schreef:
Maar is er ergens een site waar de verschillende officiële routes aangeduid zijn?

https://www.ostbelgien.eu/nl/fiets/alle ... ?theme=409" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.ostbelgien.eu/nl/fiets/mountainbike" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie