Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ga de streek van Olloy-sur-Viroin maar eens doen, dicht bij Philippeville dus niet zo ver als je van de "vlaanders" komt. Als je naar daar gaat wil ik misschien wel eens mee, zeer mooie streek - ben er het laatste jaar al 3 keer geweest.
Gebruikersavatar
beb
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 jan 2003 11:45
Rijdt met: scott

Bericht door beb »

Epic schreef:Ga de streek van Olloy-sur-Viroin maar eens doen, dicht bij Philippeville dus niet zo ver als je van de "vlaanders" komt. Als je naar daar gaat wil ik misschien wel eens mee, zeer mooie streek - ben er het laatste jaar al 3 keer geweest.
Ben 2 weken geleden gaan mtben in beaumont, dit is waarschijnlijk dezelfde streek, viel inderdaad goed mee maar deze keer ga ik naar de Ardennen. Ik vertrek vrijdagavond met mijn mtb-collega's en de iglotent, dan hebben we zaterdag de hele dag om op ons gemak enkele routes te rijden.
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

bikefunner
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 apr 2003 22:38
Rijdt met: Garry ficher sugar 2+

Bericht door bikefunner »

Wij zijn verleden jaar naar Malmedy geweest. Prachtige zware tochten en een prachtige natuur daar.
We hebben er verbleven in domein des chôdes bij Robertville.
Dit jaar gaan we er zeker terug naartoe.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Ik kan bikefunner alleen maar groot gelijk geven voor de keuze Malmédy,heb daar een aantal maanden terug ook een weekend gebiked in de Viroinval streek.En weete wat ik daar ook goed aan vond? Daar zit je echt nog in prachtig en ongerept mtb - gebied.Dat superdrukke van bv. andere 'bekende' mtb - plaatsen is daar nog niet doorgedrongen.Heb daar in een zeer verzorgde bungalow gezeten midden in de natuur......mét roomservice :lol:
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ik ben juist terug van de Hoge Venen,
ik heb daar een route gedaan van 70 km, het was vrij lastig maar mooi, (botrange,michel...) dat was de route van Butgenbach naar Malmedy en terug
je hebt ook de route van Malmedy - St Vith en terug
en ook St-vith - Burg Reuland en terug
elk zo'n 70 km en zo'n 900 hoogtemeters, 10 à 15% asfalt
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Bouillon of de streek rond Nismes (absolute aanrader). Vresse heeft ook een hoop mooie routes maar daarvoor moet het wel echt droog blijven.
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

heb vorig jaar bouillon 90 km gedaan
inderdaad 90% offroad
veel bossen
zeer rustig (3 mensen gezien,in de week)
zitten lange klimmen in
maar
is niet technisch
meestal brede paden (weinig single tracks)
de route van bouillon gereden (start aan de camping boven kasteel)


anhee is veel meer afwisselend
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

streek rond Nismes
ff gekeken op de NGI-kaart (cd) en idd. een heel bosrijk gebied met veel HM's. Weet er toevallig iemand daar een chalet te huur voor 5-6 personen. :-?

bedankt :wink:
wheely
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 09 jul 2004 23:50

Bericht door wheely »

spa ben er vorige week nog op mtb vakantie geweest juist nieuwe routes met verschillende moeilijkheden! prachtige omgeving !!
Plaats reactie