Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

DeJean schreef:De 2 gereden, maar die zouden ze ook beter sluiten tot ze m eens goed onderhouden hebben. Mud traps van meer dann kilometer lang, geen klimmen of neige afdalingen, omgezaagde bomen over t parkoer......
Heb die route enige weken geleden gereden toen het net aan het dooien was... man man man... en ik dacht dat het in de antwerpse kempen modderig kon zijn...
gedewe
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 20:36
Rijdt met: Grand Canyon 29 AL 7.9

Bericht door gedewe »

Zijn er hier mensen die vtt route s hebben van rond Dinant , kant Hastiere eventueel.

We zijn er vorig jaar gaan rijden , maar teveel asfalt gezien.

Op de site vanDinant zijn kaarten uitverkocht.
Gebruikersavatar
bleken (wacky racer)
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 26 jun 2005 12:01

Bericht door bleken (wacky racer) »

ik ben ongeveer een goeie week terug van de ardennen
nl van wéris
ligt vlakbij barvaux en durbuy

ik moet zeggen ik heb totaal geen ervaring ivm mountainbiken maar heb het ginder toch es geprobeerd en je mag zeker zijn dat ik het gevoeld heb

zelfs de gemakkelijkste parcours... de groene, zijn totaal niet zo makkelijk als ze zeggen
vond het allesbehalve leuk ofwel moet je klimmen dat het echt niet meer leuk is ofwel ga je bergaf wat wel leuk is, maar moet je constant remmen omdat het te gevaarlijk is (eventuele autos)


nu ben ik van plan om toch , samen met een vriend, serieus te beginnen mountainbiken, maar we zullen starten in w-vl :)
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

De zondag in Ondenval gereden, route 1 + 3 = 46 km. Mooie tocht met singletracks en technische stukjes. En de uitstekende stenen en wortels bieden de ideale gelegen om te jumpen. 't Is één van de mooiere routes in de Ardennen vind ik persoonlijk.
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

In Vlaanderen gaan heel wat van de vaste routes uit van BLOSO. Wat is de Waalse tegenhanger van BLOSO en verzorgen zij ook de permanente routes in Wallonië? Of is een andere organisatie verantwoordelijk voor de routes aan de andere kant van de taalgrens?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

J.S. schreef:In Vlaanderen gaan heel wat van de vaste routes uit van BLOSO. Wat is de Waalse tegenhanger van BLOSO en verzorgen zij ook de permanente routes in Wallonië? Of is een andere organisatie verantwoordelijk voor de routes aan de andere kant van de taalgrens?
De Waalse tegenhanger van Bloso is ADEPS. Zij richten echter geen vaste routes is, zoals Bloso dit wel doet in Vlaanderen. Het initiatief van de vaste routes gaat in Wallonië vooral uit van de toeristische diensten. Een veelgehoorde opmerking over routes in Wallonië maar wel een foute is "Ik heb Bloso pijltjes zien hangen in plaats X". Dit kan dus niet, het is gewoon de internationale standaard voor bewegwijzering die gebruikt wordt, zijn een driekhoek met twee bolletjes onder.
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

ka.dee schreef:
J.S. schreef:In Vlaanderen gaan heel wat van de vaste routes uit van BLOSO. Wat is de Waalse tegenhanger van BLOSO en verzorgen zij ook de permanente routes in Wallonië? Of is een andere organisatie verantwoordelijk voor de routes aan de andere kant van de taalgrens?
De Waalse tegenhanger van Bloso is ADEPS. Zij richten echter geen vaste routes is, zoals Bloso dit wel doet in Vlaanderen. Het initiatief van de vaste routes gaat in Wallonië vooral uit van de toeristische diensten. Een veelgehoorde opmerking over routes in Wallonië maar wel een foute is "Ik heb Bloso pijltjes zien hangen in plaats X". Dit kan dus niet, het is gewoon de internationale standaard voor bewegwijzering die gebruikt wordt, zijn een driekhoek met twee bolletjes onder.
Thx!
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik ga kortelings naar Vielsalm en twijfel of ik mijn bike zou meenemen, naar aanleiding van het jachtseizoen.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het jachtseizoen eindigt op 15 januari !?

Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken ?
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Bericht door darrigade »

Biker Zjé schreef:Ik ga kortelings naar Vielsalm en twijfel of ik mijn bike zou meenemen, naar aanleiding van het jachtseizoen.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het jachtseizoen eindigt op 15 januari !?

Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken ?
Hangt van het beest en jachtwijze af:
http://www.chasse.be/aspx/OpenSaison.aspx?Open=Today
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Wimpieke schreef:
Biker Zjé schreef:Ik ga kortelings naar Vielsalm en twijfel of ik mijn bike zou meenemen, naar aanleiding van het jachtseizoen.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het jachtseizoen eindigt op 15 januari !?

Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken ?
Hangt van het beest en jachtwijze af:
http://www.chasse.be/aspx/OpenSaison.aspx?Open=Today
OK, bedankt ! :wink:
Plaats reactie