Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
pvg
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 nov 2008 21:47
Rijdt met: univega ltd

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door pvg »

Iemand ervaring met de streek of routes in Durbuy?
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door alexhaemers »

heren,

iemand een mooie track rond vielsalm ?
ben daar nu al enkele jaren naar toe gegaan en de bloso routes ken ik nu echt wel van buiten ... iemand gpx of dergelijke van een mooie in de regio ?

alvast bedankt
gr alex
Vincent_
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 20 mar 2015 23:09
Rijdt met: TREK 8000

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Vincent_ »

alexhaemers schreef:heren,

iemand een mooie track rond vielsalm ?
ben daar nu al enkele jaren naar toe gegaan en de bloso routes ken ik nu echt wel van buiten ... iemand gpx of dergelijke van een mooie in de regio ?

alvast bedankt
gr alex
Als je het niet erg vindt om een half uurtje te rijden heb ik een mooie van 55 km staan. Start is in Lorcé en je rijdt regio spa rond.
Gebruikersavatar
Sstefke007
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 30 nov 2014 02:11
Rijdt met: epic

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Sstefke007 »

Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Svenny007 »

eind maar 2017 gaan wij met de familie een weekendje naar Laval, dicht bij Bastenaken.
is het interessant om de MTB mee te pakken om eens een voormiddag te gaan rijden ?
ik zoek vooral bewegwijzerde routes. max ongeveer een half uurtje rijden (met de auto) vanaf laval.
toertje van ongeveer 30 a 40 km (mijn zoon rijd ook mee)

ik had deze al gevonden in Bastogne, maar ik vind daar niet veel over terug zoals de kaart en waar de "vertrekplaats is.
http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=121" onclick="window.open(this.href);return false;
staan daar effectief pijltjes die je kunt volgen ?
rijden op gps heb ik nog geen ervaring mee offroad...
ik twijfel of dit goed te doen is, en op zo'n klein schermpje (garmin 820)
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door G-m@n. »

dan zit je zo terug in houffalize, die routes zijn duidelijk. de 5 is goed te doen met kinderen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door KrisMaes76 »

Kga over 2 weken naar Theux met nen hoop en er zijn een paar beginners die graag eens willen biken met mij. Welke route pak ik daar best? Hun conditie is wel ok, maar ze hebben geen ervaring qua mtb.
Het mag wel wat uitdagend zijn, maar het is niet de bedoeling dat ik daar enduro ga rijden met die gasten :)


En waar vind ik info ivm afgesloten bossen door het jachtseizoen. Al op de site van Theux zitten kijken, maar vind er niks over terug
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door Aeromax »

pvg schreef:Iemand ervaring met de streek of routes in Durbuy?
marc coucke =D>
philippevk
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 03 apr 2008 13:46
Rijdt met: BMC Speedfox

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door philippevk »

Beste bikers. Komende zaterdag wil ik samen met een maat gaan fietsen in de Ardennen. Het idee is vrijdagavond heen (we komen uit Nederland) en dan zaterdag biken.
Het is voor de maat de eerste echte keer op de MTB (heeft wel een knappe fully gekocht :wink: ) maar is wel al een ervaren fietser.
Hebben jullie een tip voor de Ardennen waar het, gezien de komende dagen en de afgelopen tijd, redelijk droog is (of in ieder geval goed toe doen). Mocht die locatie dan ook geschikt zijn om iemand alle leuke dingen van het MTB mee te laten maken zou dat echt geweldig zijn.
Ik ken uiteraard wel de, voor Nederlanders, gangbare plekken maar vooral de bodemgesteldheid is voor mij niet in te schatten.
Mochten er andere tips zijn dan hoor ik deze uiteraard ook graag.
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door scan »

op deze site zijn zeer mooie tracks te vinden:

http://www.solosride.be/solosride%202.0/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet alleen niet hoe de ondergrond ginder er nu bij ligt.
Plaats reactie