Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Heb zelf de Viroinval streek al verkend...héél prettig !

PS : Ik denk dat uw vraag enkel moeilijker kan beantwoord worden door de hele resem antwoorden die hier zullen (blijven) volgen ! Beslis misschien door 'lotje trek' te doen met alle mogelijkheden die hier aangehaald worden.. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Bericht door Koen31 »

Wat ik wel mooi vond was Couvin/Nismes en omstreken; ideaal voor een weekend.
Mooie parcours, met uitgestrekte bossen, maar niet zo heel erg technisch, maar dat is net wat je zoekt als beginnende biker veronderstel ik ?

Als je je in het toerisme buro een kaart koopt (ook te vinden op mtbroutes.be) dan kan je de verschillende routes combineren.

Couvin is ook niet zo heel erg ver, dus dat valt ook goed mee.

Zie : http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=5808
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

Ik heb indertijd blauw & rood gedaan. Veel andere (bewegwijzerde) routes zijn er daar niet zeker?

Anyway als je uitdagende parcours wilt, kan ik La Roche aanraden.
Heb parcours 1, 2, 3, 5, 6 en 8 gedaan.
Op 50km kom je makkelijk aan 1000hms.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

http://www.b-rail.be/main/N/

Kost u een pint... :drunk:
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Gouvy voor Houffalize (das op de lijn Luik Luxemburg) of Marloie voor La roche (op de lijn Brussel Luxemburg). Maar dan moet ge nog een eind van het station tot ginder (tussen 15 en 20 km). Daarom raad ik Aywaille of zo aan, daar zijn routes en een station.

Nu juist ook gezien dat Theux een station heeft. Daarvoor neem je vanuit Verviers de trein naar Spa Geronstere.
Giacomelli
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 17:43
Rijdt met: Gicomelli

Bericht door Giacomelli »

Zijn er in de ardennen ergens voorzieningen voor te douchen na een dagske mountainbiken. Het is toch ook nie te doen om een hele dag in de Ardennen rond te crossen en dan vuil en bezweet de trein in te springen. Da is toch ook maar een vuile bedoening. Weet iemand hoe ge dit kunt oplossen? Ergens douchegelegenheden of zo? Iemand ervaringen? Ik ben één en al oor!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Sporthal doet soms wonderen!!!
Giacomelli
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 17:43
Rijdt met: Gicomelli

Bericht door Giacomelli »

nothing 's impossible schreef: soms leggen ze zelfs een tuinslang klaar als ge gebelt hebt =D> =D> =D>
sympathiek! K ga da zeker eens doen, bedankt al voor de info. Aan de aankomstplaatsen van de afvaart van de Lesse zijn grote doucheplaatsen, maar ik weet niet of je die als niet kajakker mag gebruiken, maar allessinds de moeite waard.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

navragen op een kamping of daar geen mogelijkheden zijn. aldaar waar je zou gaan trekken is zeker iets te vinden mijn gedacht. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
DeJean
Mountainbiker
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 16:47
Contacteer:

Bericht door DeJean »

vorige week in durbuy geweest en da stelt echt ni veel voor. Misschien voor absolute beginners, maar dan nog. Mn vriendin is ngo geen half jaar aan t rijden en ze vond t ook maar niks.
Meer detail: De 4 is ni open
De 2 gereden, maar die zouden ze ook beter sluiten tot ze m eens goed onderhouden hebben. Mud traps van meer dann kilometer lang, geen klimmen of neige afdalingen, omgezaagde bomen over t parkoer......
Plaats reactie