Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
erikske
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 22 sep 2004 23:44
Rijdt met: Trek

Re: Bertrix

Bericht door erikske »

*Phaedrus* schreef:Hallo,

Heeft er al iemand in de omgeving van Bertrix gereden?
Is dat een beetje goeie mountainbike-streek?

Alvast bedankt,
greetz
In Paliseul , dat is 10km. voor Bertrix kan je bij het touristisch bureau een MTB-kaart aanschaffen van deze streek ( ongeveer 7 euro ) . In de omgeving van Paliseul zijn zeer veel goed bepijlde mountainbikeparcours .
Ik vind het een zeer mooie streek , rustig ,weinig toerisme . De meeste routes zijn niet te moeilijk .
Ik ken de streek een beetje aangezien ik er onlangs een vakantiewoning heb gekocht .
Veel plezier.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: Bertrix

Bericht door SusXT »

erikske schreef:
Ik ken de streek een beetje aangezien ik er onlangs een vakantiewoning heb gekocht .
Veel plezier.
En is die te huur? :wink:
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Ben op zoek naar wat moeilijke parcours.Niet te ver van Antwerpen.
Wie weet er wat omgeving Luik???? of dichter?
Moeten wel wat klimmen in zitten.
erikske
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 22 sep 2004 23:44
Rijdt met: Trek

Re: Bertrix

Bericht door erikske »

SusXT schreef:
erikske schreef:
Ik ken de streek een beetje aangezien ik er onlangs een vakantiewoning heb gekocht .
Veel plezier.
En is die te huur? :wink:
Voorlopig nog niet . Misschien in de toekomst , wie weet ?
de cascadeur
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 jul 2006 11:42
Rijdt met: RADON QLT FULL SUSP

ardennen 2006

Bericht door de cascadeur »

Vorig weekend de vaste route vanuit vencimont (Gedinne) gereden en was gewoonweg fantastisch.We waren moederziel allen op het parcour bij een temperatuur van ongeveer 20 graden.
Je kunt er de 37 km doen en de 70km.
Het is niet echt een parcour voor beginde bikers soms zeer technish(gevaarlijk) en van in het begin klimmen van je welste op 37km.
Als het weer en de tijd het toelaat ontvangt ge over de 70km ook wat info met hoogste meters er dan ook bij.Zeker een aanrader voor wie van bos technische stukken houd.Voor info stuur een pb.
zombie
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 14:10
Rijdt met: ExtraLite Scandium-Reba-XT-XO

Bericht door zombie »

Terre schreef:Ik heb indertijd blauw & rood gedaan. Veel andere (bewegwijzerde) routes zijn er daar niet zeker?

Anyway als je uitdagende parcours wilt, kan ik La Roche aanraden.
Heb parcours 1, 2, 3, 5, 6 en 8 gedaan.
Op 50km kom je makkelijk aan 1000hms.
Hallo Terre,
waar kan ik die routes vinden ? zijn die afgepijld ? Zijn het wandelpaden of echte mtb routes ?

merci zombie
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

zombie schreef:
Terre schreef:Ik heb indertijd blauw & rood gedaan. Veel andere (bewegwijzerde) routes zijn er daar niet zeker?

Anyway als je uitdagende parcours wilt, kan ik La Roche aanraden.
Heb parcours 1, 2, 3, 5, 6 en 8 gedaan.
Op 50km kom je makkelijk aan 1000hms.
Hallo Terre,
waar kan ik die routes vinden ? zijn die afgepijld ? Zijn het wandelpaden of echte mtb routes ?

merci zombie
Kijk eens in deze topic, of hier bij vaste routes :wink:

Mvg
Gebruikersavatar
fennek
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:46
Rijdt met: Thompson Mach 5

Bericht door fennek »

tenedenaar schreef:
micro-be schreef:
1.Zijn er langs die kanten (ovifat)mooie deftige route's, en waar kan ik ze vinden.

De omgeving van Malmedy, Robertville, Ofivat is een schitterende buurt om te mtb-en. Je kan er relatief makkelijke, maar ook loodzware tochten maken.

Rondom Reinhardstein in Robertville zijn er schitterende mtb-paadjes, een minimum aan technische bagage is wel aangewezen. In Ofivat kan je op en rond de skipiste heerlijk biken en in Malmedy vind je één van de mooiste en lastigste mtb-omlopen (met vertrek aan zwembad 'mon repos') van ons land.
Ben gisteren in Ovifat gaan biken. Heb de blauwe bordjes route 3 gevolgd. Nu was ik via http://www.eastbelgium.com/mountainbike/nl/home.php op zoek naar welke route ik juist gereden heb. Maar kan het niet echt vinden. Er was een lange beklimming uit Malmedy centrum. Iets later was er een beklimming (asfalt) richting Mont en op het einde was er nog een technische beklimming met een mooi zicht op het kasteel van Reinhardstein. Wie kan me zeggen welk parcours ik gereden heb?
Gebruikersavatar
polepo
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 dec 2005 21:15
Rijdt met: moozes chaser

Bericht door polepo »

Waarschijnlijk de meer-en burchttoer met vertrekplaats Malmedy.Is toch op die website te vinden,klik op Malmedy en bekijk route 3.
Gebruikersavatar
fennek
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:46
Rijdt met: Thompson Mach 5

Bericht door fennek »

polepo schreef:Waarschijnlijk de meer-en burchttoer met vertrekplaats Malmedy.Is toch op die website te vinden,klik op Malmedy en bekijk route 3.
Er was even verwarring over de kleuren van de pijlen. Maar blijkbaar zijn die altijd blauw, alleen de kleur van het nummer verschilt.

De opgegeven afstand lijkt wel niet te kloppen.
Plaats reactie