Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
trekkingbiker
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 04 okt 2011 13:44
Rijdt met: Merida Matts lite

Bericht door trekkingbiker »

Warpy
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 14:09
Rijdt met: Haibike Greed RC 29-er / Van Tuyl VT 340 Cross

Bericht door Warpy »

Ik heb woensdag samen met onze zoon van 8 de groene route vanuit La Gleize gereden. De bepijling is goed in orde (had wel GPS-route van O2 bikers achter de hand). Wel veel klimmen en dalen over serieuze keien die dan na de natte periode ook nog eens spiegelglad waren. We moesten ook verschillende keren een rivier oversteken. Op de flanken van La Rosier ei zo na een ontmoeting met een everzwijn gehad. Ook nog veel ander wild gezien o.a. reeën, buizerd, rode wouw. Wij zijn ong. 2,5u weg geweest waarvan 2u effectief gefietst. Volgens m'n Garmin bijna 600hm. Veel plezier!
stempelke
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 14 mar 2010 22:53
Rijdt met: scott spark 30

Bericht door stempelke »

toevallig niemand in de buurt van bohan dit weekend ,alleen is maar alleen om te fietsen..
klazoid
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 12:56
Rijdt met: Cube Ltd Team HS33

Bericht door klazoid »

Ik zit komende week in de omgeving van Rochefort/Saint-Hubert.
GPS heeft het begeven dus is mijn vraag simpel: welke routes in de buurt hebben een deftige bewijzering? :-?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

Hoe lang rij je gemiddeld naar een TT?
Zaterdag is er een TT in Andenne, zondag in Sprimont. Misschien zijn dat opties.
klazoid
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 12:56
Rijdt met: Cube Ltd Team HS33

Bericht door klazoid »

el gordo schreef:Hoe lang rij je gemiddeld naar een TT?
Zaterdag is er een TT in Andenne, zondag in Sprimont. Misschien zijn dat opties.
Ter verduidelijking: van maandag tot vrijdag :)
Donderdag 01/11 is er iets maar is ook al één uur rijden van waar we zitten. Liefst iets dichter in de buurt dus.
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door wazofski »

Ik heb van mijn werk een Bongo-bon gekregen en ben van plan er een weekendje ardennen mee te boeken en dit te combineren met 2 leuke MTB tochten in de buurt van het hotel. Iemand die dit in het verleden al gedaan heeft en een bongo-hotel/streek weet aan te raden?
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door el gordo »

wazofski schreef:Ik heb van mijn werk een Bongo-bon gekregen en ben van plan er een weekendje ardennen mee te boeken en dit te combineren met 2 leuke MTB tochten in de buurt van het hotel. Iemand die dit in het verleden al gedaan heeft en een bongo-hotel/streek weet aan te raden?
Ah, in de buurt van het hotel.
:-? :-)
Naar welke omgeving zoek je te trekken om iets te boeken? Of is het nog volledig onbekend?
wazofski
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mar 2012 17:20
Rijdt met: Cube Attention 2012

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door wazofski »

Ja ok, vorige post was mss niet helemaal duidelijk maar maakt zo niet uit waar ergens in de (Belgische) ardennen, gezien ik de streek niet zo heel goed ken en het aantal hotels in de omgeving (via Bongo) nu ook niet onnoemelijk groot is.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Biken in de Ardennen....

Bericht door aresius »

wazofski schreef:Ja ok, vorige post was mss niet helemaal duidelijk maar maakt zo niet uit waar ergens in de (Belgische) ardennen, gezien ik de streek niet zo heel goed ken en het aantal hotels in de omgeving (via Bongo) nu ook niet onnoemelijk groot is.
wazofski

Het is nog steeds niet duidelijk in welke omgeving je de overnachting zoekt, de Ardennen zijn redelijk uitgestrekt en zeer verschillend van streek tot streek.
Kan je even een overzichtje geven van de overnachtingsplaatsen, dan kunnen we misschien op basis van die lijst enkele mtb voorstellen doen.
Plaats reactie