landgraaf/brunsummerheide

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 12:03
Rijdt met: KONA KAHUNA DL & SALSA FARGO & FUSION HELLFIRE 4X
Contacteer:

landgraaf/brunsummerheide

Bericht door Bruce Wayne »

bij gebrek aan zijn we(mr c. en ik) vandaag nog eens naar landgraaf/brunssumerheide geweest. geen spijt van gehad. singletracks in het kwadraat met meer dan genoeg hoogtemeters. onder het genot van een heerlijk zonnetje kunnen genieten. Was er al een paar jaar niet geweest en er was veel veranderd. Het mooie was nog dat alle veranderingen verbeteringen zijn geweest. met als hoogtepunt de terril. daar hadden ze echt wat moois van gemaakt. ze hadden een half pipe gemaakt. geweldig gemaakt. maar niet voor beginners. nu nog eens goede benen en dan kom ik graag weer terug
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Was ook eens van plan om daar heen te gaan, ben er al paar keer gaan indoor skien en opgemerkt dat dit potentieel had. Van Nederlandse collega's ook al positieve dingen gehoord.

heb je meer info ivm de vaste routes daar? afstanden, startplaats ed?
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door Stevestrong »

Ik heb deze route vorig jaar ook gereden en ze is echt wel goed. Zeker de verplaatsing waard.
Route 2 (strijthagen) met vertrek aan het sportpark in Landgraaf heeft zowat alles te bieden: uitdagende klimmetjes, technische afdalingen, ...
De route is bovendien ook nog eens fantastisch onderhouden (door plaatselijke MTB-club). Op de bepijling is niets aan te merken.

http://www.mtbclub-discovery.com/vasteroute/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbroutes.nl/route/1104/Heerlen(Parkstad" onclick="window.open(this.href);return false;)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Merci, deze zomer eens proberen ;)
der quinten
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 19:52
Rijdt met: stumpjumper FSR, stumpjumper HT SS

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door der quinten »

beste route die ik ooit heb gereden in de 'nabije omgeving', beats alle vaste routes van belgië (incl ardennen)
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 12:03
Rijdt met: KONA KAHUNA DL & SALSA FARGO & FUSION HELLFIRE 4X
Contacteer:

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door Bruce Wayne »

mooi om te lezen dat er meer mensen van hebben genoten
diegie
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 21:43
Rijdt met: Silverback Sliter LT1

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door diegie »

Ben afgelopen weekend ook in Landgraaf/Heerlen/Brussummerheide geweest en was meer dan aangenaam verrast.
Heb een route gedaan die vertrok aan Snowwold van +/- 35km.
Het was wel nat en modderig, maar zelfs dat kon de pret niet bederven.
Afwisselende route met de eerste 20km vrij vlak + leuke technische afdalingen.
Laatste 15km is afwisselend dalen en klimmen (meer dan dalen) met als kers op de taart de half-pipe bochten achter Snowworld.

Route die ik gereden heb staat hier:
http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1104/Heerlen(Parkstad" onclick="window.open(this.href);return false;)

Als er iemand gaat, let me know want deze rij ik zeer graag vanaf nu!
Ben nu een klein jaartje aan het mtb'en met telkens ritjes van 30 - 45km op een normaal tempo (ben geen pro, dus 't gaat mij vooral om het plezier, ook al is het soms wat trager) ;-)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ga deze zomer wel eens rijden, maar dan wel droog, het is voor mij denk ik 1.5 u rijden...dus geen geploeter dan...evt combineren met ander vast parcours maar moet ik eens uitzoeken of dit niet te veel uit de route dan is
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door blubberduck »

het zijn er ondertussen al 4 routes geworden, +/-73 km & +/- 1300hm 8)

http://www.mtbclub-discovery.com/userfi ... imburg.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaand kaartje is handig welke kleurjes je dan moet/wil volgen bij de splitsingen....

een paar maand geleden rustig genietend (zeldzame periode van droog/goed weer :wink: ) dees gereden: http://connect.garmin.com/activity/297385238" onclick="window.open(this.href);return false; en volgende week dinsdag rij ik deze weer want bent toevallig in de buurt..... :wink:

De routes:

Route 1: Brunssummerheide, 14.0 kilometer, 214 hoogtemeters
Dit is de "hoofdlus" rond de Brunssummerheide en bestaat sinds 1992. Deze bevat zeer veel single trails en korte maar ook langere klimmetjes. Het grootste gedeelte gaat door bos met een vaak zanderige ondergrond. Op veel plekken zijn de paden speciaal voor de mountainbike aangelegd om zo de wandelpaden te ontlasten. Het officiele startpunt is gelegen bij de parkeerplaats van het Bezoekerscentrum "Brunssummerheide" in Heerlen.
Route 2: Strijthagen, 23.4 kilometer, 549 hoogtemeters
Deze route gaat over de Wilhelmina steenberg en de omliggende bossen. De wilhelmina steenberg is een flinke (afval) berg ontstaan door het opgegraven afval-steen uit de toenmalige Wilhelmina Steenkoolmijn. De beklimmingen en afdalingen van deze berg zijn zeker voor Nederlandse begrippen niet mis. Nieuw is de halfpipe afdaling gelegen aan de achterzijde van Snowworld.
Route 3: Rode Beek, 16.5 kilometer, 228 hoogtemeters
Zoals de naam al zegt gaat deze route voor het grootste deel door de Schinvelds bossen. Dit is een vrij groot aan elkaar geschakeld bosgebied tegen de Duitse grens en het daargelegen militaire AWACS vliegveld.

Route 4: Heerlen, 21,7 Km, 315 hoogtemeters. De route ligt tussen de route 2 Strijthagen en de verbindingsroute tussen de route Mechelen en Nuth-Voerendaal. De route gaat gedeeltelijk door bossen gelegen in woonwijken, bezit een mooie flowtrail in het Imstenraderbos en heeft 2 langere beklimmingen en afdalingen nabij de Kunderberg. Er zitten enkele mooie vergezichten in de route.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: landgraaf/brunsummerheide

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Thanks, staat op mijn to do lijstje nu
Plaats reactie