Dorst-NL

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Dorst-NL

Bericht door TaurineR »

BerggeitCasualFietser schreef:Aangezien ik zondag met verplichtingen zit, zou ik zaterdag nog een durven gaan, als het tenminste niet vollebak regent op dat moment. Voor de grond hou ik me niet in, maar het is plezanter om in droge lucht te rijden :lol:
Mocht er iemand zin hebben, geef maar seintje.

Iemand die me kan zeggen hoe de nieuwe lus aan het oude parcours wordt gelinkt?
Zaterdag kan wel passen voor mij, wel als het niet regent.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Dorst-NL

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zaterdag nog eens afgezakt naar Dorst, en daar TaurineR tegengekomen en ff kennismgemaakt.

Deze zomer al eens geweest, toen lag het kurkdroog en ook veel los zand, dit was nu iets minder.
Omloop van het oorspronkelijke traject lag in mijn ogen super, iets meer vaster zand dus beter bollen. Onderweg een paar Nederlandse bikers aangesproken net op de plek waar in feite de splitsing is voor de nieuwe uitbreiding van het parkoers, en dat ik ook eens wou proberen.

Op bepaald moment kom je aan de autostrade uit en moet je voor het gewone parkoer meedraaien naar rechts. Wanneer je daar rechtdoor en links gaat, de blauwe pijltjes volgt, ga je onder de snelweg, stukje asfalt en kom je op een tweede deel. Het eerste stuk is best te pruimen, en klein heuvelachtig stukje net voor het einde ook, maar voor de rest is het in mijn ogen maar aanvulling en km's maken van het andere deel. Op het einde van het oorspronkelijke parkoers even van de weg gegaan voor de heuvels af te gaan die aan de parking liggen, (maar vermoedelijk niet echt toegelaten zijn voor de bikers), en vooral die ene waarbij los zand en steil naar beneden me bijna deden stuiken ](*,)

Daarna nog een rondje extra gedaan op het oorspronkelijke parkoers, het extra hoefde niet meer voor me. Net op tijd terug voor de regen begon, daar kan TaurineR nog wel van meespreken vrees ik.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Dorst-NL

Bericht door TaurineR »

Ja, volgende keer neem ik mijn GSM mee, dan hoef ik niet te wachten tot we terug vertrekken om een goedendag te zeggen! 8) , en kunnen we samen eens een rondje rijden...
Prachtig parcours om bochtenwerk te trainen, en ik wordt er steeds beter in. (dat betekent dat ik steeds meer en meer van mijn remmen kan afblijven!)
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

Zaterdag deze nog eens doen na enkele maanden van afwezigheid op deze track... Kijk er echt naar uit!
Rond 11 uur ben ik er met nog wa bikers :-D
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

De route had een dagje kunnen drogen en lag er perfect bij!!! Die nieuwe Cadettenkamproute vond ek nie zo bijzonder...
Jean88
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 09 sep 2012 20:02
Rijdt met: Merckx Cross + Trek Cobia 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door Jean88 »

Ben er gisteren eens voor de eerste keer geweest. Blijkbaar zijn er nu 3 lussen. (Extra lus zou 10 km zijn, vanuit het Cadettenkamp kan deze worden toegevoegd aan het normale traject)

Zalig parcours om wat rondjes te rijden.
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

Jean88 schreef:Ben er gisteren eens voor de eerste keer geweest. Blijkbaar zijn er nu 3 lussen. (Extra lus zou 10 km zijn, vanuit het Cadettenkamp kan deze worden toegevoegd aan het normale traject)

Zalig parcours om wat rondjes te rijden.

Is route cadettenkamp al beetje bijgewerkt? Want in het begin was die nogal saai...
Jean88
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 09 sep 2012 20:02
Rijdt met: Merckx Cross + Trek Cobia 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door Jean88 »

Ik vond dat stuk het minste maar het blijft ideaal om extra km te rijden. 10x hetzelfde rondje van 7 of 9 km vind ik niet zo leuk.
DonFre
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: di 22 dec 2009 12:36
Rijdt met: On one scandal custom 29er + PlanetX custom 29er

Re: Dorst-NL

Bericht door DonFre »

Jean88 schreef:Ik vond dat stuk het minste maar het blijft ideaal om extra km te rijden. 10x hetzelfde rondje van 7 of 9 km vind ik niet zo leuk.

Ik kan daar een hele dag vertoeven :-)

ps: de route in Drunen is langer en ook eens leuk, maar niet na een lange droge periode
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Dorst-NL

Bericht door TaurineR »

Prachtig parcours om bochtenwerk te oefenen.
En in de winter steeds goed berijdbaar..!
Plaats reactie