De zwaarste permanente routes in Belgie

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

neen, onbehandelt.. en nu zwijg ik erover
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Didaan frames zijn onbehandeld, tenk ik

sorry maurice, efkes terug on topic:

Theux is redelijk dichtbij en de rode heeft heel wat uitdagingen. Je kan er gemakkelijk de klim aan de ninglinspoo bijnemen, goed voor bijna 200hm's en 20 minuten klimmen in één ruk, alsmaar steiler naar het einde toe.

Bouillon is een paradijs qua natuur, de klimmen zijn op papier iets korter, maar wie overal opgeraakt kan een stukske mountainbiken, dat is zeker.
De 70K in Bouillon is algemeen trouwens zwaar onderschat. De snelste afdaling (+70km/u), de moeilijkste klim, de mooiste passage, het langste wed, ze zitten allemaal in de 70km-lus. Zeer gevarieerd.

En klimtrainingen kun je ook op het vlakke tegen de wind doen. Zaak is een hoog trapritme en een hartslag iets onder de overslag te rijden.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

De 70K in Bouillon is algemeen trouwens zwaar onderschat. De snelste afdaling (+70km/u), de moeilijkste klim, de mooiste passage, het langste wed, ze zitten allemaal in de 70km-lus. Zeer gevarieerd.
In de 70k zit een onmogelijke klim (Moulin Hideux) , daarvoor moet je niet naar Bouillon gaan, die heb je hier ook .
Op de 90k zijn ze tenminste allemaal te fietsen, (afhankelijk van de modder of course).
Maar idd kwa natuur is de 70 even mooi als de 90 alhoewel de 90 meer rond en aan de Semois zit (die rotsklimmen, yummiee) .
Kwa hoogtemeters (70 een 1200, 90 een 2100 ) scheelt het toch ook een ferme slok.
De eerste 30-40K van die 70 is toch een zondagswandelingetje hoor (vind ik)
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

hier is zo een mooie klim in het zonienwoud , tis wel enkel toegankelijk voor voetgangers , maarja zoals al gezegt geweest veeg ik daar mijn voeten aan .

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=373564

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=373563
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

A d r i schreef: In de 70k zit een onmogelijke klim (Moulin Hideux) , daarvoor moet je niet naar Bouillon gaan, die heb je hier ook .
Hier ergens een klim gelijk de Moulin Hideux? waar datte? Dan moet ik het in't vervolg zo ver niet gaan zoeken.

ps, hij is wel degelijk doenbaar, zelfs 2 keer opgereden tijdens de GRG (op de omgevallen boom na, maar die is nu verwijderd), in de herfst was hij echter te erg geërodeerd en moesten we een paar tientallen meters te voet gaan. Maar dan blijven er nog ettelijke :drunk: meters die met de fiets te doen zijn, hoor.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

ahnée is ook wel eens leuk om te doen. Redelijk onbekend gebied, en toch goed voor 72 km up and down
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

route des Collines

Bericht door Koen31 »

Thorgal,

Ik zou graag eens die route des Collines willen gaan fietsen.
Ik vind er echter bijna niets over terug op internet.
Weet jij toevallig waar ik daarover iets kan vinden ?
En kan ik die route oppikken in Kluisbergen ?

Groeten,

Koen


Epic schreef:
freezy schreef:zijn daar permanente routes?? ik zou daar graag gaan rijden maar zelfs met de koersfiets rij ik in frasnes nog verloren :D laat staan dak mee de mtb mijn baan zou vinden :drunk:
Je moet in Frasnes eens de Route des Collines rijden met de koersvelo, deze week nog eens gereden (zie hoogteprofiel op mijn site). Da's een heel mooie rit van dikke 100km met 1000hms met vooral 'vals plat'. .
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

iemand van op wielertoerist.be heeft dat kaartje eens online gezet:
http://users.pandora.be/sparkleman/rout ... llines.jpg
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Bloso nam zich voor om vanaf 2005 alle routes te herbekijken en een zekere waardering van de alg. toestand te evaluweren. Daarbij krijgen de routes een beoordelingscijfer en wordt er een moeilijkheids graad opgekleeft, een omschrijving met sterren.
wanneer zij daarmee klaar zullen zijn staat wel niet vermeld in hun berichtgeving. Maar de voornemens zijn er zeker wel.
De moeilijkste routes mijn oordeel zijn wel de omgeving van boullion en Couvin. Daar tref je de extrenis van ons land. Aldaar moet men zich niet enkel het beste geven op techn maar ook op uithouding en intensiteit bij het mountainbike sport. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

freezy schreef:iemand van op wielertoerist.be heeft dat kaartje eens online gezet:
http://users.pandora.be/sparkleman/rout ... llines.jpg
als ik die route bekijk op die kaart dan lijkt dit mij toch geen "dikke 100km"... maar ik ga hem wel eens doen

staat die bewegwijzerd of moet je het kunnen doen met zo'n kaartje?
Plaats reactie