De zwaarste permanente routes in Belgie

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Minna
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:16
Rijdt met: Brussel, Full-suspension Specialized Sworks, Injured hardtail Gary Fisher Mt Tam
Contacteer:

De zwaarste permanente routes in Belgie

Bericht door Minna »

*panic* Looking at my bike riding schedule for 2005, I am going to need A LOT of height meter training.

Realising that, where do I go? Which specific mtb loops? Which specific area? All loops in Houffalize for example, or just one or two of them?

I've heard that the mtb loop in Saint-Nicolas (Liege) has a lot of height metres, although it is not very technical ...

Hoping you can bring light to the issue,
Thanks,
Minna
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Maybe you can go to Cugnon (and Palliseul?) near Bouillon.
Gebruikersavatar
kristoffer
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 11 dec 2004 11:30
Rijdt met: cube ams pro

Bericht door kristoffer »

Theux!
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

De rode route in Theux is naar 't schijnt de moeite (lees : zware kost).

Maar of die zo geschikt is om te TRAINEN op hoogtemeters ???
Ik denk dat je, als je echt efficiënt wil trainen, dat je dan best op de weg gaat rijden, ergens in de ardennen. A very disturbing thought :lol: maar zo haal je volgens mij het beste trainings-resultaat ...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Hoogtemeters trainen (eigenlijk noem je dit beter klimtraining) hoef je niet direct voor naar de Ardennen.

Ik doe mijn klimtrainingen bvb aan de Smeysberg (de Kleinwaverstraat is zeer rustig en steil) of anders naast de zandgroeve (Tienne Vincent) in Nethen, beiden op asfalt .
Is in beide gevallen maar 5-600 meter omhoog maar na zo'n 10 van die klimmekes zul je wel geweten hebben dat je getraind hebt.
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Om deftig te kunnen trainen moet je toch best een klim hebben van minstens een kilometer, gelukkig geen probleem hier in de Vlaamse Ardennen. In Frasnes/Ellezelles zijn er wel van een paar km.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Epic schreef:Om deftig te kunnen trainen moet je toch best een klim hebben van minstens een kilometer, gelukkig geen probleem hier in de Vlaamse Ardennen. In Frasnes/Ellezelles zijn er wel van een paar km.
zijn daar permanente routes?? ik zou daar graag gaan rijden maar zelfs met de koersfiets rij ik in frasnes nog verloren :D laat staan dak mee de mtb mijn baan zou vinden :drunk:
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

freezy schreef:zijn daar permanente routes?? ik zou daar graag gaan rijden maar zelfs met de koersfiets rij ik in frasnes nog verloren :D laat staan dak mee de mtb mijn baan zou vinden :drunk:
Je moet in Frasnes eens de Route des Collines rijden met de koersvelo, deze week nog eens gereden (zie hoogteprofiel op mijn site). Da's een heel mooie rit van dikke 100km met 1000hms met vooral 'vals plat'. In Frasnes heb je dat roadbook dat ooit bepijld was (net op een ander topic nog gepost ook) door een tt, ik ken het nog redelijk goed dus misschien eens samen rijden. Spijtig genoeg door het hoge moddergehalte nogal zwaar maar natuurlijk een heel mooie streek. Als je deze week vrij bent, waarom niet, anders nu zaterdag misschien ook.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

en langs waar loopt die dan? want ik moet er op aanpikken komende van de kanten van Brakel, in Flobecq ben ik er al bordjes van tegengekomen... die staat zo volledig uitgepijld met 'straatborden' eh?
Gast

Bericht door Gast »

Rode route (3) in Malmedy.. Verder staat er volgens mij ook nog een hoop info op mtbroutes.be. wat mij in Malmedy in ieder geval opviel is dat je vrij weinig kans op recup hebt, het gaat er of omlaag of omhoog. :lol: Maar persoonlijk zou ik een schema maken met verschillende route's in de ardennen ( doe ik nl ook) , zo heb je wat afwisseling. Theux, Malmedy, Houffa, Bütgenbach, Spa, Coo, allemaal leuke tochten met genoeg hm en een afwisseling van technische en minder technische route's.
Plaats reactie