Blosoroutes Zottegem

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door tyro13 »

sandervl schreef:Vorige week de groene route gereden en ligt er goed bij, buiten een ontwortelde boom. Heb dit reeds doorgegeven en er is een pad omheen gemaakt.
De bepijling heb ik niet altijd in de gaten gehouden want ik had de track op mijn GPS geladen. Heb er wel veel gezien ;-)
Ok bedankt.
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door cube-rider »

Hey medebikers.
Dit is al paar jaar mij trainingsroute.
Bij nat weer is het aan te raden om de rode niet te rijden, maar enkel als het al een paar dagen geregend heeft. Voor de rest zijn daar 2 vrij gevaarlijke afdalingen, maar als je ze kent kan je de gevaarlijke stukken omzeilen.
Groen en blauw zijn wel perfect berijdbaar, zelfs bij heel nat weer.
Pijlen zijn soms op rare plaatsen gezet waar je ze niet zou verwachten, maar ze zijn er wel degelijk allemaal.
Ik vind het zeker een aanrader.

Ook Herzele is wat verandert en ook een aanrader.
Sint-L.-Houtem mag je de rode lus niet rijden, heel veel werken aan de gang en dus verdwenen pijlen.
Laatse keer heb ik tot 5 maal toe moeten improviseren.

Nog veel bikeplezier.
Grtz.
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door tyro13 »

cube-rider schreef:Hey medebikers.
Dit is al paar jaar mij trainingsroute.
Bij nat weer is het aan te raden om de rode niet te rijden, maar enkel als het al een paar dagen geregend heeft. Voor de rest zijn daar 2 vrij gevaarlijke afdalingen, maar als je ze kent kan je de gevaarlijke stukken omzeilen.
Groen en blauw zijn wel perfect berijdbaar, zelfs bij heel nat weer.
Pijlen zijn soms op rare plaatsen gezet waar je ze niet zou verwachten, maar ze zijn er wel degelijk allemaal.
Ik vind het zeker een aanrader.

Ook Herzele is wat verandert en ook een aanrader.
Sint-L.-Houtem mag je de rode lus niet rijden, heel veel werken aan de gang en dus verdwenen pijlen.
Laatse keer heb ik tot 5 maal toe moeten improviseren.

Nog veel bikeplezier.
Grtz.
cube-rider schreef:Hey medebikers.
Dit is al paar jaar mij trainingsroute.
Bij nat weer is het aan te raden om de rode niet te rijden, maar enkel als het al een paar dagen geregend heeft. Voor de rest zijn daar 2 vrij gevaarlijke afdalingen, maar als je ze kent kan je de gevaarlijke stukken omzeilen.
Groen en blauw zijn wel perfect berijdbaar, zelfs bij heel nat weer.
Pijlen zijn soms op rare plaatsen gezet waar je ze niet zou verwachten, maar ze zijn er wel degelijk allemaal.
Ik vind het zeker een aanrader.

Ook Herzele is wat verandert en ook een aanrader.
Sint-L.-Houtem mag je de rode lus niet rijden, heel veel werken aan de gang en dus verdwenen pijlen.
Laatse keer heb ik tot 5 maal toe moeten improviseren.

Nog veel bikeplezier.
Grtz.
vandaag de route eens rijden als t ervan komt. Ik laat mijn bevindingen weten.
Gebruikersavatar
Drossie
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: za 28 jun 2008 18:52
Rijdt met: Giant Anthem X 2013

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door Drossie »

Ik heb Bloso Zottegem de laatste 2 weken 2 keer gereden. De eerste keer Rood-Groen-Blauw, de tweede keer enkel rood groen.
Ik ben de eerste keer enkele keren verkeerd gereden, maar bij nader inzien bleken toch alle pijlen er te staan.
De rode route is echt leuk om te rijden. Er zit wel een afdaling in die zelfs bij erg droog weer toch nat is. Daar is het echt uitkijken omdat het water diepe sleuven getrokken heeft en er ook dikke stenen liggen. De afdaling van de Berendries offroad is echt super!
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door tyro13 »

vorige week de 3lussen gereden. Alles stond volgens mij alle pijltjes aanwezig. Al was ik blij dat de route op gas stond...soms staan ze toch echt op plaatsen waar enig speurwerk op zijn plaats is. Met vertrek vanaf bevegemse vijvers is het eerste gedeelte wat saai met vrij veel verhard. Vanaf je in de buurt komt van de berendries wordt het leuk met een paar leuke trails en dito afdalingen. Op en rond Hostellerie maak je het grote deel van de hoogtemeters. Dit levert heel mooie vergezichten richting Brakel etc.
Al bij al tevreden, al kan het beter (minder verhard eerste deel) maar zeker ook slechter. Alles bij elkaar is het een 40 Km. Vertrokken vanuit st lievens houtem op en af had ik (53km en een 55Ohm.)

De route wel nog gereden toen alles kurkdroog lag, denk dat het nu wat anders wordt met de regen.....wordt het vrij moddergevoelig....
Fritzz
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 17:53
Rijdt met: Radon Team 8.0

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door Fritzz »

Plaats reactie