Blosoroutes Zottegem

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Baasje
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 02 okt 2012 10:29
Rijdt met: Cannondale scalpel

Blosoroutes Zottegem

Bericht door Baasje »

Heb zonet de drie blosoroutes van Zottegem gereden en die liggen er barslecht bij. Heb wel al eerder ondervonden dat het hier meestal niet veel soeps is qua mtb parcours in Schelde-durme en zuid-oost Vlaanderen.
Maar deze waren ronduit gevaarlijk. Oké, het mag een beetje een uitdaging blijven, maar single tracks die naar beneden het bos induiken met stenen zo groot als kasseien. En dan tracks met kasseien waar een film modder over ligt. Ben idd ook eens lekker tegen de vlakte gegaan op zo een strook.
Verder nog enorme uitslijting op sommige stukken in het bos en een niet altijd goede bewegwijzering.
Kortom, als het regent( of geregend heeft, dus redelijk vaak) blijf je hier in mijn ogen beter weg, heeft weinig met mountainbiken te maken.
En moest je je er toch aan wagen, veel succes
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Oei, nu ga je commentaar krijgen, er zijn er die het niet vals genoeg kunnen vinden !

Idd, wegblijven die kanten bij regen als je recht wil blijven.
Baasje
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 02 okt 2012 10:29
Rijdt met: Cannondale scalpel

Bericht door Baasje »

Mag wel eens ploeteren zijn hè. Maar als je enkele keren een stuk te voet moet doen, omdat het te gortig is, ga ik liever ergens anders bollen.
Maar ieder zijn goesting, mijne knie klopt in elk geval goed van die perte da ik gedaan heb :lol:
stinoke
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 15:52
Rijdt met: granville synergy 29'er

Bericht door stinoke »

Ik moet je wel gelijkgeven, maar toch blijf ik het een toffe route vinden die bloso zottegem. Ik rij hem vaak eens als training maar inderdaad, op sommige stukken ist t vechten om recht te blijven. Je rijd ze t best wel bij droog weer, vooral de passages in st-goriks en michelbeke.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Bericht door Prospeer »

oei, verschillende meningen over hoe een off-road parcours er moet uitzien.
Ik heb vorige week voor de 1e keer de rode + aansluitend groene route gereden. De dagen ervoor had het nog serieus bijgeregend en tijdens de rit zelf ook geen minuut droog. Je kan raden hoe het parcours erbij lag. 8)

Modder waar je 15+ cm diep inzakt vind ik geen enkel probleem (vind dit eerder mega-leuk :wink: ).
Op een bepaald punt dacht ik wel dat ik in een beek aan het rijden was waarin lukraak een aantal kasseien waren gegooid... :-k bleek dit toch het MTB-pad te zijn! Voor de zekerheid heb ik daar toch even wat snelheid geminderd en een voetje uitgeklikt. Kameraad deed dit niet en ging onderaan de afdaling voor de 3e (en laatste) keer tegen de grond.
Het pad met kasseien gaven me ook niet echt veel vertrouwen, maar voor de rest kan ik me geen noemenswaardige 'gevaarlijke' stroken herinneren. Risicovolle stroken heb je altijd, maar da's MTB'en...

Qua bepijling: ik geef je absoluut gelijk dat sommige op moeilijk zichtbare plaatsen hangen en of de kleur aan het vervagen is. Nochtans heb ik maar 1 pijltje (onbegrijpelijk) gemist.

Mijn mening: Mooie route, met een paar leuke technische stukjes. Als het vettig ligt, is het "stampen en dougen". Maar op geen enkel moment heb ik op het extreem modderig parcours moeten afstappen.
Ga deze zeker en vast nog eens rijden.
Gebruikersavatar
Dirty Bu$ter
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 15 okt 2007 10:14
Rijdt met: 2x alu en 1x carbon

Bericht door Dirty Bu$ter »

Prospeer schreef:oei, verschillende meningen over hoe een off-road parcours er moet uitzien.
Ik heb vorige week voor de 1e keer de rode + aansluitend groene route gereden. De dagen ervoor had het nog serieus bijgeregend en tijdens de rit zelf ook geen minuut droog. Je kan raden hoe het parcours erbij lag. 8)

Modder waar je 15+ cm diep inzakt vind ik geen enkel probleem (vind dit eerder mega-leuk :wink: ).
Op een bepaald punt dacht ik wel dat ik in een beek aan het rijden was waarin lukraak een aantal kasseien waren gegooid... :-k bleek dit toch het MTB-pad te zijn! Voor de zekerheid heb ik daar toch even wat snelheid geminderd en een voetje uitgeklikt. Kameraad deed dit niet en ging onderaan de afdaling voor de 3e (en laatste) keer tegen de grond.
Het pad met kasseien gaven me ook niet echt veel vertrouwen, maar voor de rest kan ik me geen noemenswaardige 'gevaarlijke' stroken herinneren. Risicovolle stroken heb je altijd, maar da's MTB'en...

Qua bepijling: ik geef je absoluut gelijk dat sommige op moeilijk zichtbare plaatsen hangen en of de kleur aan het vervagen is. Nochtans heb ik maar 1 pijltje (onbegrijpelijk) gemist.

Mijn mening: Mooie route, met een paar leuke technische stukjes. Als het vettig ligt, is het "stampen en dougen". Maar op geen enkel moment heb ik op het extreem modderig parcours moeten afstappen.
Ga deze zeker en vast nog eens rijden.
Ben van dezelfde mening! Is een mooi, maar wel een af en toe een lastig, trainingsparcourke! Uiteraard veel makkelijker berijdbaar in de zomer #-o
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Bericht door eL Tee »

http://www.bdbdarts.be

Let op, die pijltjes kunnen ook gevaarlijk zijn!
Gebruikersavatar
Drossie
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: za 28 jun 2008 18:52
Rijdt met: Giant Anthem X 2013

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door Drossie »

Iemand de route recent nog gereden?
Hoe zit het met de bepijling?
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door tyro13 »

Zou ook wel willen weten hoe het momenteel is gesteld met de bepijling van Zottegem.
sandervl
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 25 jul 2012 12:04
Rijdt met: Kona Kahuna DL

Re: Blosoroutes Zottegem

Bericht door sandervl »

Vorige week de groene route gereden en ligt er goed bij, buiten een ontwortelde boom. Heb dit reeds doorgegeven en er is een pad omheen gemaakt.
De bepijling heb ik niet altijd in de gaten gehouden want ik had de track op mijn GPS geladen. Heb er wel veel gezien ;-)
Plaats reactie