Eigen route

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Eigen route

Bericht door beethoven »

Graag zou ik hier willen vragen wie zijn eigen route al samenstelde, bvb als training, en welke bijzonderheden je route bevat: Techn gedeelten, hm, single trakx, hoeveel off-road, en hoeveel de km afstand bevat.
Zijn er ook toekomst plannen bestemd voor deze route, bvb bloso route of zie je deze meer als persoonlijk gebruik? Vergeet de regio niet te vermelden waar dit stukje zich bevind. Sportieve groeten, Rudy VdE
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Wij hebben in Hechtel een route om in de zomermaanden een avond-trainingske te doen.
Het is een afwisselend parcours van een 30km.
We beginnen off-road, dan een stukje door duinzand om vervolgens effe op adem te komen op een asfalt-fietspad. Hierna een snel stukje single tracks langs het militaire domein en vervolgens nog wat technische stukken in onze talrijke bossen.
Met enkele moeilijke klimmetjes en afdalingen.
Hoogtemeters zijn er niet zoveel, maar dat ligt aan de streek he.
Plannen? Eigenlijk niet, meer ons persoonlijk toerke om de avond mee te vullen :D
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

de zeer bekende JO route 8) man die is zo graaf , nie te doen .
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb inderdaad ook enkele eigen routes waarvan 2 in de vlaanders en 2 in de ardennen en daarbij de ene wat technischer dan de andere ( hangt ervan af hoe ik me voel he ) maar het is een tijdje geleden dat ik die in de vlaanders heb gereden door de vele TT's de laatste tijd.
Als ik een weekend in de ardennen zit dan is dat meestal die eigen route of een mix van de vaste route barvaux met enkele andere stukken van voorbije TT's daar en ze zijn best te pruimen hoor ( voor mij toch )

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik heb een route van een 40 tal km die ik regelmatig rij. Ze vertrekt op de teut in Zonhoven, daar rij ik een 10tal km rond. Dan rij ik het fietspad dat dwars door de teut loopt op en dadelijk weer terug af. Hier langsop loopt ne hele mooie maar wel vettige singletrack. Dan volg ik een stukje van de TT GP Roel Paulissen tot in Hengelhoef. Hier volg ik dan een stuk van de 40 km van de TT van Winterslag. Vervolgens rij ik de terril van Winterslag op, dan neem ik weer een stukje Bloso route van Genk mee. Dan steek ik de touristische weg over, het militair domein van Zonhoven op en dat volg ik dan tot ik ongeveer aant CC van Termolen uitkom.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk technische stukjes mee te pikken en regelmatig af te wisselen. Het ligt daar zo vol met wegskes dat ge veel kunt afwisselen.
Ik heb al eens gedacht om voor de fun een bolleke pijl te maken met wat foto's. Mss maak ik daar deze zomer nog wel eens werk van, als er interesse voor is.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

scelter schreef:Ik heb al eens gedacht om voor de fun een bolleke pijl te maken met wat foto's. Mss maak ik daar deze zomer nog wel eens werk van, als er interesse voor is.
dat is nog es een gedacht zie van onze vaste routes zo een roadbook maken, allez als dat al gemakkelijk is natuurlijk ???
zou goed zijn voor andere bikers die al es iets anders willen doen dan die bloso routes he of niet ??

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ik heb een trainings route van 60km en 900 hoogtemeters in het Meerdaelwoud.
Veel klimmen en dalen, en zeker een derde over singletracks.
Is wel een vrij zware route maar zeker de moeite waard.

Ik doe ze liefst alleen of max met een man of 2 want de paadjes zijn wel toegelaten maar als er veel bikers over gaan, zou dat wel eens snel kunnen veranderen.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

ik denk niet dat ik 2-maal dezelfde route rij. 't is hier ook zo moeilijk kiezen, enerzijds hebben we hier het Zoniënwoud (met de Nero-route), anderzijds kunnen we ook de velden intrekken rond Overijse/Ottenburg (2 valleien blosoroute) en kunnen we verder richting Huldenberg-Leefdaal tot zelfs naar het Meerdaelwoud.

8)
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ik ben aan 1 bezig in m'n buurt, ik had een paar gebieden in m'n hoofd die de moeite waren om te paseren. Dankzij de kaarten van NGI op cd heb ik deze aan elkaar gekoppeld via zo weinig mogelijk asfalt. Ik kom ongeveer op 130 km in totaal uit :bounce:. Het kost wel veel moeite om steeds andere wegen te zoeken als steeds blijkt dat de geplande route over privégrond loopt #-o
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

ik heb het ook eentje 'DWARS DOOR ROOSDAAL' (foto's te bewonderen op onderstaande site) maar ben volop bezig de saaie stukken eruit te knippen en te vervangen door iets meer vuurwerk (leukere tracks en hellingen).

de tocht is nu reeds 35 km lang.
Plaats reactie