vaste routes in de oost kantons

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

micro-be schreef:Jezelf "Rodenbach" noemen, en zelf van Torhout zijn, is dat niet de roeselarenaren de ogen uitsteken. Graptjen he Paul
hihi Dit als tussendoortje.
ben wel degelijk in roeselare opgegroeid :wink: maar voor "de liefde" naar torhout uitgeweken... je kunt me wel nog tweewekelijks op schiervelde terugvinden 8)
micro-be schreef:Alvast bedankt voor de info over die route.
Maar mag ik vragen wat die mtb-box juist inhoudt, want het zal hoogstwaarschijnlijk niet bij die ene keer blijven dat we naar ginder gaan om te fietsen, dus als dit iets is die heel uitgebreid is, en waar je veel mee kan doen dan wil ik toekomstgericht, die voor mezelf wel aanschaffen.
Al moet ik er wel bijvertellen dat ik je aanbiedingen heel erg apprecieer.
die box is inderdaad de moeite... kost zo'n 15 euro (als ik me nog goed herinner) en bevatten lokale parcourskaarten voor dag- en weekritten en ganse trajecten die aansluiten op het duitse eiffelnetwerk (voor de gevorderde bikers dus)... veel randinfo en mooi gepresenteerd : als je echt van plan bent om nog vaak in de streek te gaan rijden, kan ik het aanraden
micro-be schreef:Hopelijk zijn de routes te rijden voor ons, ik rij normaal gezien wekelijksde tt's, en nu ga ik me vooral op de kluisberg route toespitsen.Mijn collega daarentegen heeft heel wat minder tijd, en zal dan ook wat meer afzien (hoop ik).
maar we maken er wel het beste van.
routes tot 30km mogen in de oostkantons geen probleem zijn voor iemand die wekelijks een TT bolt... mijn eerste mtb-km's legde ik zelfs ginder af alvorens ik hier in de streek ook 's weekends begon te rijden :wink: trouwens, als je je aan de kluisberg waagt, ga je zeker qua kaliber al niet moeten onderdoen voor de regio ginder, vind de kluis nog altijd één van de zwaardere bloso's (zeker omdat ik de 3 lussen in één keer heb willen doen en ferm door het ijs ben gezakt, mede door een gebrek aan voeding :oops: )

anyway, de leute ! laat alleszins eens weten hoe je het ginder stelt... ikzelf ga binnen enkele weken voor een weekje naar regio bouillon, mét vélo uiteraard... 'ns zien wat er daar te biken valt
ClassicDriver
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 dec 2005 17:41
Rijdt met: Specialized Stumpjumper comp

Bericht door ClassicDriver »

Gisteren route 3 en stukje van route 1 van Ondenval gereden.

Thuis vertrokken met de wagen richting Waimes. Want Ondenval zou een deelgemeente zijn van Waimes. Eénmaal in Waimes aangekomen geen enkele plaat te vinden richting Ondenval. En natuurlijk geen GPS in de wagen.
Toen maar wat rond getourd met de wagen en opeens een pijltje van route 1 gevonden. Toen maar besloten om met de fiets route 1 te doen tot een bepaald moment en dan proberen over te schakelen naar route 3.
Dit was het plan, we hadden dus ook een kaart mee.
Na dikweg 5kmroute 1 te hebben gefietst. (dit was een mooie opwarmer, mooie afdaling en singletrack). Moesten we rond route 3 ergens uitkomen.
Uiteindelijk na een paar km nog te hebben moeten zoeken vonden we eigenlijk onze route 3!!

Route 3: Zéééééér mooie route vonden wij zelf.
Prachtige klimmen, met veel wortels en rotsen. Zéér prachtige snelle afdalingen over wortels en rotsen. Af en toe een mooi jumpke.
De klimmen zijn ook echte evenwichtsklimmen.
Parkours wordt afgewisseld met mooie brede wegen. Maar ook prachtige singletracks.
In de eerste 30km van route 3 geen enkele wagen tegengekomen en slechts 2 wandelaars.
Bepijling: 85% in orde. De meeste pijltjes staan er wel alleen goed uitkijken want staan niet zo duidelijk.
Slechts op het laatste stuk nog verkeerd gereden. In het bos van Amel hebben plezanteriken volgens mij de pijltjes verhangen ofzo. Dus moesten we een stukje terug over de tarmac naar Ondenval.
Kortom geslaagde dag, alleen toch iets teveel de kaart te moeten gebruiken vond ik zelf.
Maar een streek met veel potentieel.
Het is er niet zo toeristisch aangelegd en dat merk je dus wel.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Heeft er iemand recent nog de routes van malmedy gereden?
Is er ergens een gedetailleerd kaartje te verkrijgen of te downloaden?

'k ga eind juni een week naar malmedy, wens me een beetje voor te bereiden zodat ik daar niet veel moet zoeken
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

Een MTB kaart kan je hier bestellen:

http://www.ngi.be/NL/NL1-3-1.shtm

Gewoon artikelnummer doormailen en enkele dagen later zitten ze in je bus samen met een overschrijvingsformulier. Veel gemakkelijker kan niet volgens mij.

Als je naar Malmedy gaat kan je best deze kaart kopen:

Afbeelding

Ik heb die ook en daar staan heel wat (mooie) routes op. De bepijling van de routes is daar meestal in orde maar een kaart is altijd handig.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Wat zit er nog meer in die MTB-box?
Gebruikersavatar
micro-be
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 10:46
Rijdt met: een upgrade van een goedkoop kotje, maar het rijd

Bericht door micro-be »

Rodenbach zal dat zeker weten, want die kocht er 1, en dat zal ik hoogstwaarschijnlijk ook doen deze zomer
Gebruikersavatar
ikkel
Mountainbiker
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 21:55
Rijdt met: minerva hurricane, merida mission-2000d

Bericht door ikkel »

ben er verleden weekend ook gaan rijden.
heel machtige plaats waar ik zeker nog terug ga rijden ( wss eind juni begin juli)

hoelang moet je op de kaart wachten ?
ze is in bestelling
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Heb gisteren de kaart toegekregen met een overschrijvingsformulier bij (ongeveer 8€).

De kaart is niet zo gedetailleerd (1:50 000) om zelf routes mee te plannen.
Je hebt wel een perfect overzicht van alle mtbroutes om bv combinaties te maken.
Maar de kaart is veel te groot om mee te nemen op de mtb.

Zijn er ook kleinere kaartjes (per route) te krijgen in de toeristische dienst in Malmedy? Anders wordt het inscannen of kopiëren.

Wel sjiek dat ze die zomaar opsturen met een overschrijvingsformulier erbij.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

Zijn er ook kleinere kaartjes (per route) te krijgen in de toeristische dienst in Malmedy? Anders wordt het inscannen of kopiëren.
Goede vraag, weet ik eigenlijk niet, zou wel interessant zijn anders...

De kaart is inderdaad groot maar ik gebruik ze dan ook enkel om op voorhand routes te plannen en om ze onderweg soms eens te checken bij twijfel. Ik wil wel vermelden dat ik altijd een rugzak bij heb en dus ook plaats genoeg heb voor een kaart.

Maar de routes zijn bijna overal goed afgepijld hé, dus normaal gezien heb je ze onderweg niet echt nodig.
Phoenix
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 21:36
Rijdt met: LX af-montage

Bericht door Phoenix »

Ik ga donderdag biken in de oostkantons. Nabij ondenval en montenau. ik ga daar die rode route nemen waarschijnlijk.
Enig idee hoe het er gaat bijliggen dezer dagen? Ne grote modderpoel?
Plaats reactie