vaste routes in de oost kantons

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

beethoven schreef:... de bewegwijzering op blauw aangegeven met 1 bol eronder. (ook in het blauw) ...
Is dat niet een geel bolleke?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Eerlijk gezegd dacht ik dat ook zo, Staat zo toch aan gegeven, maar nee tot in Recht gevolgd vanaf die splitsing aan de restaurant is het zeker blauw. Messchien na St Vihts dat zou best kunnen dat het daar geel zou worden als onderste bol.
Maar bekijk eens de kleuren van de route zo stukje per stukje. , je ziet de eerste stuk dat het meer blauw is
en na st Vihts Geel.
Maar een volgende keer op msn zal ik het daar eens met jou over hebben, en ken ik het volgen op plan ook tijdens het gesprek. Lijkt me wel iets. Bedankt alvast. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Re: Grote doortocht van de Oostkantons

Bericht door Joris »

Gwieto schreef:Tijdens het weekend van OH Hemelvaart ga ik in drie dagen de 'Grote doortocht van de Oostkantons rijden, zoals die ooit verschenen is in den O2, en ook staat aangegeven op het gratis kaartje 'De mooiste mtb toeren van de Oostkantons'.
Die toer zou aangegeven staan met het typische mtb pijltje (driehoek + 2 bollen), in het blauw, en met een extra gele bol erbij.
Heeft iemand die route al eens gereden? Is de bepijling nog OK?
2 jaar geleden deze route gereden. De pijltjes (met gele bol) zijn over het algemeen goed aangeduid, maar af en toe moet je toch de kaart bovenhalen. Let wel er zijn 2 kaarten. Er is een gratis kaart met de hele doortocht op maar deze is weinig gedetailleerd. Verder heb ik nog een detailkaart (was wel al een jaar of 7 oud) met alle MTB-trajecten erop. Wat je dus eigenlijk nodig hebt is een combinatie van beide kaarten. Ik heb me dus achter de scanner gezet en beide kaarten ingescand en zo de 2 kaarten gecombineerd. Als je me een PB stuur met je email, zal ik deze scans (+/- 5mb) doormailen. Ik heb enkel de gedeelten Malmedy-Butchenbach en Malmedy-ST-Vith gereden. Technisch is het hele traject makkelijk te doen. Voor mij had er wel iets meer uitdaging in mogen zitten. Maar ik vond het toch een mooie tocht.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

@joris
welke kleur van bol onderaan volgde jij dan?? Blijkbaar is nu dit het discutie punt. Heb wel enkele metgezellen wie mijn beweringen van de blauwe bol kunnen ondersteunen. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

Het waren volgens mij gele bollen, maar het is wel al twee jaar geleden en mss zijn de plakaatjes gewijzigd en was de gele verf op en hebben ze er nu gehangen met blauwe bollen. :drunk:

Blauwe of gele bollen???? je doet me wel een beetje twijfelen... :-k het is ook al een tijdje geleden, in ieder geval het is er een mooie streek om te mtbiken.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

bedankt , wat betreft de streek geef ik eerlijk toe dat de hoge Venen elk seizoen iets anders bieden.Rudy VdE.
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Voor wie de Hoge Venen wat te hoog gegrepen zijn (zoals ik :oops: ) staat er een roadboek in het huidige nr van O2bikers van de Voerenstreek, iets boven de Oostkantons. Lijkt me ook wel eens leuk om te ontdekken. Wel oppassen wat je daar als Vlaming zegt of je krijgt enkele Waalse boeren met de riek achter je aan! :evil:
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

De grote doortocht is niet zo heel moeilijk. Iedereen met een degelijke basisconditie kan dat aan. Ik heb toen 2 trajecten van elk een kleine 70km gereden met telkens minder dan 900hm. De grote doortocht is qua intensiteit en techniciteit helemaal niet te vergelijken met bv de Raid des Hautes Fagnes of de TT van Jalhay. Bovendien moet je de Voerstreek dan ook weer niet onderschatten.
Gebruikersavatar
Gwieto
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 25 apr 2004 14:35
Rijdt met: C'dale F500 (XT)

Bericht door Gwieto »

De grote doortocht is niet zo heel moeilijk. Iedereen met een degelijke basisconditie kan dat aan. Ik heb toen 2 trajecten van elk een kleine 70km gereden met telkens minder dan 900hm.
Ik heb al verschillende keren in de Oostkantons gereden, en inderdaad, ik verwacht geen echt moeilijke stukken. Ach, ik ga er ook niet naar toe om eens flink (sportief) af te zien. Ik ben trouwens van plan mijn dagelijkse ritten te combineren met geocaching en fotograferen van bloemen (2 andere hobby's van me). Mijn dagen raken dus wel gevuld. Als het weer een beetje meewil wordt het een relaxte vakantie.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

De grote doortocht in de venen is veel gemakkelijker haalbaar dan de route van de Voeren.
Ja in de Voeren heerst er wel het Waals, maar zeker verstaat men het nederlands dat zou moeten heersen boven de andere landstaal. Ne biker maakt daar geen problemen van dacht ik.
In de Venen heerst het Duids maar men verstaat je en zal je antwoorden in de taal welke je ook verkiest. Men is het daar heel gewoon dat men je het enkele keren zal uitleggen wat men zei. Verstaan?????? ja zekers?????? toch iets wijzer zal je vertrekken tot je de volgende gast ontmoet.
Nu eens proberen of men het Engels ook machtig is????
Plaats reactie