Forumoverzicht Bikemogelijkheden Permanente routes vaste routes in de oost kantons

vaste routes in de oost kantons

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?

Moderators: Reflex, ka.dee, Angelo., Test team

Bericht di 30 nov 2004 20:31
babylove Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: biachi mutt 7300

de vaste routes in de oost kantons is dat de moeite waard om er een paar dagen naar toe te trekken ??
er is ook een kaart te verkreigen is er iemand die weet of die duidelijk is
misschien trek ik er een paar dagen naar toe als het de moeite blijkt

Bericht di 30 nov 2004 21:25
Quickfit Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 6000 (mtb), Trek 5500 (race)
babylove,

heb enkele jaren terug een deel van de "Route van de Oostkantons" gedaan. Was in december bij constante vriestemperaturen, maar heel plezant en heel mooi.

Meer info hierover vind je hier bv.

http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=28#extra

Bericht wo 01 dec 2004 10:10
mcoen Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Jekyll
Babylove,

Ik rijd heel veel in de oostcantons en de routes zijn daar zeker de moeite. Meestal zijn de aanduidingen goed, alleen gebeurt het soms dat men en bos uitdoet en dat er dan pijltjes verdwenen zijn, maar dat wordt meestal vrij snel terug in orde gebracht. Ik rijd regelmatig de routes rond Sankt-Vith en Butchenbach en ben ook al een paar keer naar Malmedy geweest.

Het is zeker de moeite om daar een paar dagen naar toe te trekken.

grtz,

Marc

ElStinho Mountainbiker

Mijn bike: Cube Ltd 2 '04

babylove schreef:
de vaste routes in de oost kantons is dat de moeite waard om er een paar dagen naar toe te trekken ??
er is ook een kaart te verkreigen is er iemand die weet of die duidelijk is
misschien trek ik er een paar dagen naar toe als het de moeite blijkt

Op deze url staan de contactgegevens om de gratis kaart aan te vragen. Ik heb ze aangevraagd en anderhalve week later ontvangen. Het is geen gedetailleerde kaart, maar het geeft je wel een idee van wat er waar te beleven is (route, afstanden, moeilijkheidsgraad,...).

De streek op zich is echt wel de moeite.

Grtz
Stijn

Bericht wo 01 dec 2004 14:56
fredjeraketje Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Rockhopper
In de toeristische dienst van Malmedy kunt ge zo een box kopen waar dat de 640 km mtb-route in de buurt opstaat, op allemaal kaartjes. Niet super gedetailleerd, maar wel makkelijk om mee te nemen. Ook daar zit die overzichtskaart bij.

Bericht wo 01 dec 2004 19:07
serre Mountainbiker

Mijn bike: delta V1000 & Attitude
Kijk eens op
http://home.tiscali.be/bikeeastbelgium/nl/home/home.htm

er staan daar tientallen routes en GPS tracks voor de ardennen en oostkantons.

Bericht wo 01 dec 2004 20:25
Mountainbiker

serre schreef:
Kijk eens op
http://home.tiscali.be/bikeeastbelgium/nl/home/home.htm

er staan daar tientallen routes en GPS tracks voor de ardennen en oostkantons.

=D> =D> =D> =D> =D> =D>

geweldige site !!! =D> =D>

tanks dank u !!

en die kaart heb ik ook al besteld !! er zijn percies veel bike mogelijkheden daar in de oostkantons ik denk dat ik er een paar dagen naartoe trek in mei 2005 !

Bericht do 02 dec 2004 10:22
mcoen Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Jekyll
Laat even weten wanneer je gaat in mei. Ben daar regelmatig in de buurt kunnen dan misschien afspreken

grtz,

Marc

Bericht do 02 dec 2004 19:37
Mountainbiker

mcoen schreef:
Laat even weten wanneer je gaat in mei. Ben daar regelmatig in de buurt kunnen dan misschien afspreken

grtz,

Marc

ik ga van 4 mei tot en met 8 mei

5 dagen lekker biken lekker veel km maken ter voorbereiding op het marathon seisoen

we verblijven op een camping, maar waar juist dat staat nog niet vast

hoe meer zielen hoe beter zou ik zeggen
:drunk: :evil: =P~

Bericht za 04 dec 2004 02:33
beethoven Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specia hard-rock
Beste Biker,
In het kerst verlof trekken we met enkele bikers terug naar de Oost-kantons. Het eerste gedeelte beviel ons heel best, toen waren we met 3 bikers waarvan ik de mindere ben, maar we komen best overeen om als nog uitstapen die richting te wagen.
Veschiet niet van de meer technische kantjes zoals boomwortels en afdalingen en dergelijke meer. Het is echt een must om het te beleven. Mocht je intresse hebben met ons mee te biken kan dit best. Wij spreken regelmatig af zo kennen we elkaars vrijedagen. Rudy VdE.

Volgende

Keer terug naar Permanente routes