Routes aan de kust?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
timvrm
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 04 mar 2015 13:41
Rijdt met: Trek SuperFly 8 (2015)

Re: Routes aan de kust?

Bericht door timvrm »

Wij gaan volgende week naar ter helmen in nieuwpoort en zou graag de mtb meepakken.Zijn daar schoon parcours om te fietsen?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes aan de kust?

Bericht door patje2 »

Heeft iemand de nieuwe bloso route van Nieuwpoort al gereden is ze goed uitgepijld zoek ze binnen 14 dagen eens te rijden als ik enkele dagen aan zee ben.
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Routes aan de kust?

Bericht door vani »

patje2 schreef:Heeft iemand de nieuwe bloso route van Nieuwpoort al gereden is ze goed uitgepijld zoek ze binnen 14 dagen eens te rijden als ik enkele dagen aan zee ben.
Duinenpaadjes liggen allemaal redelijk los door de warmte en veel stroken voelen aan als ploegen. Mooie uitgetekende routes zijn er niet echt beter op GPS een gereden route narijden
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: Routes aan de kust?

Bericht door Stevestrong »

Van de route van nieuwpoort moet je niet teveel verwachten. Eigenlijk heeft dit weinig met mtb te maken en kan je de route even goed met een gewone fiets rijden. Heel veel asfalt. Men heeft wel goede bedoelingen. Toen we passeerden aan het sportcentrum kwam iemand vraag of we nergens problemen ondervonden hadden en hoe het met het onkruid gesteld was.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Routes aan de kust?

Bericht door patje2 »

Heb deze eens gereden was inderdaad wat ik verwachte meer dan 60% road wel al opgemerkt dat er al enkele pijlen weg zijn voor een route die nog maar 2 maand open is . Zo moet je ongeveer 150meter voor de brug van de E40 rechts af na 200M terug rechts af op een oud treinspoor deze volgen tot net voor een brug terug rechts af de over enkele 100de meters volgen en vanaf hier vind je terug pijlen.
Red Bulls
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 jan 2014 18:18

Re: Routes aan de kust?

Bericht door Red Bulls »

Ik heb de route een 2tal weken geleden gereden en toen was de bewegwijzering in orde.
Best wel een leuke route met veel singletracks (kinderboerderij met korte bochten en boomwortels, oude spoorbedding) en strand.
De bovenvermelde singletracks vormen bovendien lussen zodat je deze eenvoudig dubbel kan rijden en de route kan verlengen.
Er zijn veel verharde strukken maar niet meer of minder dan bij andere Bloso routes. Ze vallen bovendien goed mee: golvend terrein in de villawijk in Nieuwpoort-Bad en langsheen de Yzer voor het verzicht.
De overzet ga ik volgende keer wel overslaan en de directe verkorting nemen naar de jachthaven. Dit is korten en het stuk aan de andere kant van de Yzer is toch asfalt.
Het onkruid moet wel eens gewied worden. De netels op het stuk jachthaven – Monument stonden 1.5 meter hoog. Ik ben nog aan’t krabben.
Plaats reactie