Schobbejakroute Brugge-Damme

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Plaats reactie
Nelson
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 jan 2012 14:28
Rijdt met: Cube - Acid

Schobbejakroute Brugge-Damme

Bericht door Nelson »

Vandaag de Schobbejakroute gereden - 34km - 49% off-road

Een toffe chille rit, niet erg technisch, maar wel erg mooie omgeving. Een heel ander Brugge deed zich uit de doeken!

De aanduiding van de pijltjes was ook uitstekend. Overal staan ze erg duidelijk zichtbaar en heel frequent.

Toch zijn we er in geslaagd om, toen we op de N9 kwamen een paar 'coureurs' te volgen richting Brugge, en waarschijnlijk daarom hebben we een bordje gemist. Het wellicht erg leuke stukje bos zal voor een andere keer zijn.

Samenvattend:
Toffe route, niet té inspannend, off-road zijn meestal onverharde weggetjes en soms wat zandweggetjes.

(ps: ik weet niet hoe je commentaar toevoegd bij de vaste routes op de site...)
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Bericht door tipi »

Zeker nog eens rijden want het vetste stuk van deze route zijn de bospassages op het eind 8)
Nelson
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 jan 2012 14:28
Rijdt met: Cube - Acid

Bericht door Nelson »

Mjaaa... dat dacht ik eigenlijk ook wel :roll:
Maar we waren al terug aan J.Salens, en we hadden niet zooo veel zin om nog terug te keren.

Volgend weekend mss eens in Up-tempo! :-D
Gebruikersavatar
debiker
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 09 jan 2009 12:37
Rijdt met: Bh limiet editie
Contacteer:

Re: Schobbejakroute Brugge-Damme

Bericht door debiker »

Nelson schreef:Vandaag de Schobbejakroute gereden - 34km - 49% off-road

Een toffe chille rit, niet erg technisch, maar wel erg mooie omgeving. Een heel ander Brugge deed zich uit de doeken!

De aanduiding van de pijltjes was ook uitstekend. Overal staan ze erg duidelijk zichtbaar en heel frequent.

Toch zijn we er in geslaagd om, toen we op de N9 kwamen een paar 'coureurs' te volgen richting Brugge, en waarschijnlijk daarom hebben we een bordje gemist. Het wellicht erg leuke stukje bos zal voor een andere keer zijn.

Samenvattend:
Toffe route, niet té inspannend, off-road zijn meestal onverharde weggetjes en soms wat zandweggetjes.

(ps: ik weet niet hoe je commentaar toevoegd bij de vaste routes op de site...)


inderdaad als je de n9 opkomt moet je deze eigenlijk bijna oversteken !!! en dan komt het mooiste van de tocht ! heb deze alverschillende maal gereden en steeds weer is het prettige rijden :wink: :wink:
Gebruikersavatar
3s
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 01 feb 2008 16:19
Rijdt met: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)

Bericht door 3s »

Is dit de route die aan het Bloso-centrum start?
Gebruikersavatar
Jos met zijn bike
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 07:50
Rijdt met: Cube LTD Comp 2011 | Trek 6000

Bericht door Jos met zijn bike »

Jep
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Schobbejakroute Brugge-Damme

Bericht door i-Mac »

Deze en andere vaste MTB routes staan regelmatig op mijn agenda.

Gisteren heb ik me echter geërgerd in het Ryckevelde bos. Door het mooie weer én het corona virus, is er heel veel volk op de been. En ik stoor me aan het feit dat wandelaars zich op de 2 stroken in het Ryckevelde begeven. OK, er staat niet echt een bordje dat het niet mag, maar gezien het aantal bikers op die paden, zou je toch mogen verwachten dat ze inzien dat wandelaars er niet thuis horen. Helaas, gisteren op die kleine 500 meter zeker 3 keer vol in de remmen moeten gaan voor wandelaars. En dan ook nog eens de verwensingen erbij gekregen. Er was zelfs een oudere man, die zei dat ik daar niet mocht fietsen :roll:

Ja, ik weet het, ik was er beter niet gaan fietsen. Zeker niet op zaterdag. Maar na een drukke voormiddag werken, heb ik ook graag wat ontspanning.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Schobbejakroute Brugge-Damme

Bericht door i-Mac »

Contact gehad met Natuur en Bos betreffende het MTB pad in Ryckevelde bos. Het is een pad voor MTB én wandelaars. Meer zelfs, fietsers moeten er "stapvoets" rijden. het is maar dat jullie het weten. Voor mij is dit reden genoeg om er niet al teveel meer te rijden.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Schobbejakroute Brugge-Damme

Bericht door kenny »

i-Mac schreef: di 17 nov 2020 14:54 Contact gehad met Natuur en Bos betreffende het MTB pad in Ryckevelde bos. Het is een pad voor MTB én wandelaars. Meer zelfs, fietsers moeten er "stapvoets" rijden. het is maar dat jullie het weten. Voor mij is dit reden genoeg om er niet al teveel meer te rijden.
Precies wat ze willen dat.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Schobbejakroute Brugge-Damme

Bericht door i-Mac »

kenny schreef: di 17 nov 2020 15:45
i-Mac schreef: di 17 nov 2020 14:54 Contact gehad met Natuur en Bos betreffende het MTB pad in Ryckevelde bos. Het is een pad voor MTB én wandelaars. Meer zelfs, fietsers moeten er "stapvoets" rijden. het is maar dat jullie het weten. Voor mij is dit reden genoeg om er niet al teveel meer te rijden.
Precies wat ze willen dat.
Wel Kenny, na het voorbije weekend had ik er al genoeg van. Eerst een familie op stap met ouders en schoonouders, kinderen en de hond, maar nul respect voor fietsers. Integendeel, ik kreeg de volle lading. Een beetje verder dan het verwijt dat ik daar niet moet fietsen. En de laatste die ik moest passeren, was er één met een koptelefoon ...


Vandaag in de regen was er niemand te zien. Ik heb vriendelijk uitgelegd aan natuur en bos dat het toch echt mogelijk moet zijn om bikers dat ene kleine stukje te geven. Maar neen hoor, ik moet er maar stapvoets rijden. Je kan ook zeggen aan iemand die een Porsche heeft gekocht, dat hij eigenlijk maar 50km/u mag rijden.

Dat we geen verandering moet verwachten, was te lezen in de mail. De persoon ik kwestie gaat ook wandelen op het MTB strookje met haar gezin.

Geef mij maar de Utrechtse Heuvelrug. Daar is het wel goed geregeld. En ook aan de Vlaamse Kust zijn veel MTB routes afgescheiden voor andere gebruikers. Het kan wel degelijk, maar men moet willen.
Plaats reactie