Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Bericht door Harrehart123 »

Beter een beetje verder rijden met de auto en in de buurt rond Asse gaan rijden ;-)
Of nog een beetje verder aan de andere kant van Brussel en in Overijse gaan trainen...
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door patje2 »

Heb deze nog eens gereden is heel goed onderhouden
Gebruikersavatar
--Jeroen--
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 10:15
Rijdt met: Cube Ltd Team

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door --Jeroen-- »

Ik heb deze route blauwe en rode lus nog 2x gereden deze week.
Lag er lekker vettig bij! :P

En ja de klimmetjes zijn toch zwaar genoeg vind ik. 8)
Gebruikersavatar
deviate
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 06 aug 2013 16:03

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door deviate »

Vandaag met een vriend mountainbiker de route gereden en was een leuke route.
Echter vind ik in dezelfde regio de Bloso route van Merchtem en Asse net iets meer hebben. [-o<

Niet tegenstaande mooi onderhouden, duidelijke pijltjes en toch wat pittige stukken in Brussegem!
Gebruikersavatar
--Jeroen--
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 10:15
Rijdt met: Cube Ltd Team

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door --Jeroen-- »

Vandaag de blauwe + rode route nog is gereden. :-D

Wat een verschil met in de winter als het er nat en vettig bij ligt. Nu ligt alles zeer hard en kan je zeer snel afdalingen nemen.

Afstand: 47.56 km (ik vertrek 1 straat verder bij mij thuis en daar eindig ik dan weer, ik sla dus helemaal niets over.)

Tijd: 2:16:01
Gem. snelheid: 21.0 km/u

Bij het gedeelte in Brussegem zitten inderdaad wel wat pittige klimmetjes waarmee ik mijn beentjes al serieus pijn kan doen haha. :lol:


Er is daar zo een zeer klein wegje met links en rechts prikkeldraad dat eigenlijk gewoon door een veld gaat. In dat wegje is zo een voor van wel een halve meter diep. Men achterwiel gleed zo naar beneden de voor in, kon nog maar net mijn voeten zetten ondanks het hoogte verschil haha. :-D
whacker
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 12:43

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door whacker »

Bedoel je dat stukje op de blauwe route die dan uitkomt op de "grote baan" aan dat tankstation?
Waar je links van u een meter diep kan vallen en rechts van u een draad is? Daar zitten alleszins een paar diepere gaten nu.

Daar ben ik de eerste keer half afgevallen en ook nog net op tijd voet kunnen zetten. Ben benieuwd wat ik nu zou voorhebben nu ik vastgeklikt ben :-k
Gebruikersavatar
--Jeroen--
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 10:15
Rijdt met: Cube Ltd Team

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door --Jeroen-- »

whacker schreef:Bedoel je dat stukje op de blauwe route die dan uitkomt op de "grote baan" aan dat tankstation?
Waar je links van u een meter diep kan vallen en rechts van u een draad is? Daar zitten alleszins een paar diepere gaten nu.

Daar ben ik de eerste keer half afgevallen en ook nog net op tijd voet kunnen zetten. Ben benieuwd wat ik nu zou voorhebben nu ik vastgeklikt ben :-k
Sorry, maar ik weet niet goed waar je zit. Ik kan me geen tankstation herinneren. :-)
Ik rij wel altijd blauw + rood, misschien dat ik dat stukje blauw dan oversla? :bounce:
Gebruikersavatar
John kanon
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 05 dec 2012 17:31
Rijdt met: kanon

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door John kanon »

Amai, vandaag bijna zwaar op mijne zak gegaan!!! Net na de splitsing de rode pijltjes gevolgd en in de afdaling " full gaaaaz". In de zink lagen plots diepe uitgespoelde "voren" en heb daar alles moeten toeslagen. Gelukkig was ik met mijne 29er en sloeg ik net niet over kop. Amai mijne amai! #-o

Even een opmerking naar de "parkoersonderhoudman / vrouw": Ik ken het traject wel van buiten, maar iemand dat het voor de eerste maal gaat rijden, rijdt zowieso verkeerd!!! Bijv.: aan het kerkske van Ossel.

Johnny-boy
Red Bulls
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 jan 2014 18:18

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door Red Bulls »

Het probleem met dit stuk (en enkele andere stukken tussen Ossel en Oppem) is dat deze routes ook door motorrijders worden gebruikt. Deze slijten diepe sporen uit waar wij met onze cranks blijven in haperen.
De route is vrij goed aangeduid, op 2 plaatsen na. Inderdaad de kerk van Ossel waar je rechts in het bos moet en even verderop richting Oppen waar je links omhoog moet. Hier staat een oud bordje op 10cm hoogte in het gras :-? .
Gebruikersavatar
Espédé
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 02:30
Rijdt met: Cannondale F29

Re: Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Bericht door Espédé »

John kanon schreef:Amai, vandaag bijna zwaar op mijne zak gegaan!!! Net na de splitsing de rode pijltjes gevolgd en in de afdaling " full gaaaaz". In de zink lagen plots diepe uitgespoelde "voren" en heb daar alles moeten toeslagen. Gelukkig was ik met mijne 29er en sloeg ik net niet over kop. Amai mijne amai! #-o

Even een opmerking naar de "parkoersonderhoudman / vrouw": Ik ken het traject wel van buiten, maar iemand dat het voor de eerste maal gaat rijden, rijdt zowieso verkeerd!!! Bijv.: aan het kerkske van Ossel.

Johnny-boy
Vorige week is daar een van mijn bikematen plat op zijne rug gegaan = gedaan met biken voor die dag, en afgelopen donderdag ben ik daar ook overkop gegaan, 10 meter verder :) 'T is daar gekkenwerk idd...
Plaats reactie