Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Bericht door d1981 »

Niemand die toevallig komend WE daar gaat rijden?

Mvg,
Warpy
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 14:09
Rijdt met: Haibike Greed RC 29-er / Van Tuyl VT 340 Cross

Bericht door Warpy »

Hoi mannen, ik ben gevraagd om een groep jongeren te begeleiden met de MTB. Deze dagen noemen "Bike in't slike". Vandaag hebben we de Bloso toer van Beerse gereden, morgen/dinsdag is Turnhout aan de beurt, en woensdag zakken we af naar Houffalize. Ik heb vandaag gemerkt dat de niveauverschillen echt wel groot zijn. Nu mijn vraag: welke route is te doen met die mannen.Het gaat over getrainde mannen van 9 jaar tot mannen van ong. 15 jaar. Er is een ganse dag voor uitgetrokken en we vertrekken aan Houffa-Bike. Alvast merçi voor de tips.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Warpy schreef:Hoi mannen, ik ben gevraagd om een groep jongeren te begeleiden met de MTB. Deze dagen noemen "Bike in't slike". Vandaag hebben we de Bloso toer van Beerse gereden, morgen/dinsdag is Turnhout aan de beurt, en woensdag zakken we af naar Houffalize. Ik heb vandaag gemerkt dat de niveauverschillen echt wel groot zijn. Nu mijn vraag: welke route is te doen met die mannen.Het gaat over getrainde mannen van 9 jaar tot mannen van ong. 15 jaar. Er is een ganse dag voor uitgetrokken en we vertrekken aan Houffa-Bike. Alvast merçi voor de tips.
route nr een is zeker te doen, je gaat altijd moeten klimmen en dalen maar dit is echt opwarmertje voor de geoefende biker
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Warpy schreef:Hoi mannen, ik ben gevraagd om een groep jongeren te begeleiden met de MTB. Deze dagen noemen "Bike in't slike". Vandaag hebben we de Bloso toer van Beerse gereden, morgen/dinsdag is Turnhout aan de beurt, en woensdag zakken we af naar Houffalize. Ik heb vandaag gemerkt dat de niveauverschillen echt wel groot zijn. Nu mijn vraag: welke route is te doen met die mannen.Het gaat over getrainde mannen van 9 jaar tot mannen van ong. 15 jaar. Er is een ganse dag voor uitgetrokken en we vertrekken aan Houffa-Bike. Alvast merçi voor de tips.
route nr een is zeker te doen, je gaat altijd moeten klimmen en dalen maar dit is echt opwarmertje voor de geoefende biker
bikerwalt
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 07 mar 2010 20:53
Rijdt met: cube ltd race

Bericht door bikerwalt »

Hallo Warpy,
Route 1 geel is zeker te doen ,voor de jongste en minder geoefende bikers.loopt wel hoofdzakelijk over asfalt .Rood 3 en 4 zijn al onder normale omstandigheden mooie routes die niet te technisch zijn. Van de zomer een deel met mijn dochter Phaedra die ook met jullie meegaat gedaan.groen 6 is een mooie maar zeer zware route voor beginnende bikers.Ik hoop je hier een beetje van dienst te zijn.
Ps voor de durvers het downhil parkoer aan de brandweer is zeker ook leuk voor de kids .
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Re: Houffalize

Bericht door Tubeken »

Volgend weekend op oudleidingsweekend van Chiro, ik vertrek vrijdag in de morgen al om in de nm een drie uurkes wat te gaan mtb'en. Nu, ik ken de streeks redelijk goe, maar iemand die wat weet over de staat van 't parcour? Maw, hoe ligt het erbij na de regenval, wie ging de vorige weken daar biken?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Houffalize

Bericht door G-m@n. »

Tubeken schreef:Volgend weekend op oudleidingsweekend van Chiro, ik vertrek vrijdag in de morgen al om in de nm een drie uurkes wat te gaan mtb'en. Nu, ik ken de streeks redelijk goe, maar iemand die wat weet over de staat van 't parcour? Maw, hoe ligt het erbij na de regenval, wie ging de vorige weken daar biken?
2 weken terug was het goed te rijden, hier en daar modder maar niets speciaal....
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Houffalize

Bericht door sam2300 »

Ja, het is er eindelijk van gekomen; donderdag vertrek ik naar Houffalize! =D>
Volgens de info die ik tegen kwam is vooral route 5 en 6 de moeite. Aangezien ik nu ook geen zin heb om 21km te wandelen stel ik mij wel de vraag hoe zwaar route 6 is. Vergelijkbaar qua techniek met de tracks in De Schorre? Daar heb ik geen problemen mee, maar nog technischer hoeft het voor mij niet te worden...

Ben eens benieuwd! (o)
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Houffalize

Bericht door G-m@n. »

sam2300 schreef:Ja, het is er eindelijk van gekomen; donderdag vertrek ik naar Houffalize! =D>
Volgens de info die ik tegen kwam is vooral route 5 en 6 de moeite. Aangezien ik nu ook geen zin heb om 21km te wandelen stel ik mij wel de vraag hoe zwaar route 6 is. Vergelijkbaar qua techniek met de tracks in De Schorre? Daar heb ik geen problemen mee, maar nog technischer hoeft het voor mij niet te worden...

Ben eens benieuwd! (o)
de 5 is vlot te doen, in de 6 zitten een paar stukjes die toch redelijk wat techniek vragen maar grotendeels te doen.
dit is 4 en 5 gecombineerd met een stukje van de vaste route 3 van Gouvy.
http://connect.garmin.com/activity/338742288" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Houffalize

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Mijn broer heeft vorige week nog eens de 6 gaan doen, was de moeite t schijnt. Eigenlijk vond ik de vaste routes over t algemeen technisch zwaarder dan de Houffamarathon zelf , althans die van vorig jaar
Plaats reactie