Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MQV
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:26

Bericht door MQV »

Als de dames klaar zijn kan er dan terug ontopic gegaan worden?

Het parcours lag er gisteren bijzonder modderig bij. Soms vraag je je af of je nog wel op de mtb-route zit, en niet gewoon een rivier bent ingereden. :P

Prachtige route met enkele mooie klimmen die nooit té lang duren voor iemand met een beperkte conditie. En dan de afdalingen :drunk:
Half verzopen maar voldaan ben ik gisteren huiswaarts gekeerd. =D>
Gebruikersavatar
MUNARON
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 22:12
Rijdt met: Marcel Kint 3-vitessen

De gele pijlkes

Bericht door MUNARON »

Die gele pijlkes zijn blijkbaar een initiatief van de Waalse(?) dienst Toerisme.(tegenganger van Bloso?)

Nu, wie in het Waalse gedeelte van de kluisberg(Amougies, Orroir,...) gaat rijden, kan er nog een ander soort pijltjes op houten palen aantreffen ( er zijn er voor Vtt, maar ook voor wandelroutes).
Manuuz
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 22:03
Rijdt met: is een mooie machine..Scott Scale 60

Bericht door Manuuz »

Hey,
Vandaag wou ik het groen/blauwe parcours uitrijden ( voor eerste keer ).
Het begon al wat donkerder te worden, maar ben de weg kwijt geraakt.
Is ter hoogte van melden, rechts kon je met de rode lus beginnen ( koppenberg ), en groen en blauw toonden naar links.
De volgende pijl die we tegenkwamen was wat verderop ( groen + blauwe pijl ) op een paal ( er helemaal rond geplakt ). Was wat onduidelijk. Maar enfin, daar moesten we dus naar rechts.
En van toen af aan niet veel meer gezien.
Was eerst rechtdoor gereden ( meedraaien naar links ) en ik kwam uit op de berchem weg ? ( oudenaarde - berchem ).
Toppunt is, ik herkende de weg die ik vorige keer gedaan had ( de rode route van ooudenaarde ). Daar ben ik ook ter hoogte van de koppenberg de mist in gegaan.

Nog maar twee routes gedaan, en al twee keer verloren gereden.
Zijn er geen gedetaillerde routes ? Met straat namen ofzo ? Want die pijltjes zijn niet altijd duidelijk, zeker als je het parcours niet kent !

Beginnende MTb'er :p
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

er is een soort van stafkaart ja: klik op deze link:

http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... bergen.pdf
MaartenW
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 13 aug 2006 20:42
Rijdt met: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Bericht door MaartenW »

Jap schreef:Hoe ligt de route er momenteel bij?

Is er veel slijk?


Jap
Ben er vandaag geweest en alle drie de lussen gedaan Hier en daar een natte plek maar zeker geen grote modder toestanden. Alles goed berijdbaar op de afdaling op de rode route na aan die draaitollekes daar heb ik toch ne keer of 4-5 een voetje gebruik om het iets safer te spelen. Voor iemand met een goeie techniek en genoeg lef is het nog wel te doen, combinatie van gladde toplaag en veel geerodeerde sporen. Ben er omhoog gefietst om ze nog eens te doen en omhoog was wel te doen.

Had schwalbe fast tracks liggen en die geven toch een minder rijgevoel dan de schwalbe albert's. In het kluisbos wel oppassen in de losse bladeren in die u vormige kom afdaling daar liggen een hoop takken tussen nu nog net zichtbaar binnen enkel weken wss verborgen valkuilen vormen.

nog een aantal safety jogger pijltjes gespot onderweg
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

ardiXIV schreef:goedemiddag,

zijn de routes daar nog deftig uitgepijld ginds of is het zoeken? Heb al veel zomaar gaan rijden maar zou eens de vaste routes willen rijden morgenvoormiddag.


greetz
De routes zijn perfect aangeduid, als ge de pijltjes niet mist natuurlijk :wink:
Martinosi
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 12:12
Rijdt met: Jowan

Bericht door Martinosi »

Ben zondag 24.12 geweest en ga nu vijrdag 29.12. opnieuw. Routes zijn idd zeer goed angeduid en parcours ligt er momenteel (naar mijn gevoel en mening) zeer goed bij. Dit is en blijft een prachtig parcours! Natuurlijk hier en daar opletten, streek is uiteraard nogal gevoelig aan ersoie en dat kan soms eens putten geven en andere verraderlijke toestanden, maar dat maakt het nu net ook toch weer wat spannend. ENJOY Kluisbergen !!!!
herder ardi
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: di 08 feb 2005 12:55
Rijdt met: Grand Canyon Elite - XT - SID

Bericht door herder ardi »

Ja, inderdaad, 'k ben er zaterdag de vaste routes gaan rijden + een stukje van de route van Oudenaarde. Na de Patersberg heb je vrijwel directe aansluiting met de route van Oudenaarde. Het parcours ligt er overal goed berijdbaar bij en de pijltjes zijn overduidelijk.

ardi
Gebruikersavatar
Trippy
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 21:51
Rijdt met: Thompson

Route kluisbergen

Bericht door Trippy »

Vandaag kort na de middag de groene en blauwe route genomen van de kluis. In begin vond ik wel startbord niet maar met die klim wist ik direct waar ik zat. Tof parcours met stroken in vlas plat. Lagen er goed bij met laagje modder, maar super snelheid kunnen maken. In het bos zelf soms eens moeten zoeken naar pijltjes maar niks misgegaan, enkel nog enkele restanten van bomen van de laatste storm die nog wat in de weg liggen.

Kortom, daar gaan ze me nog zien hoor.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

Juist terug van een namiddag kluisbos, de groene en blauwe route, wel enorm veel slijk en water maar wel plezant.

had de eerste 5 minuten al natte voeten en heb dan maar beslist om de rode momenteel achterwege te laten. volgende aankoop zijn overschoenen en slijkbandjes want met racing ralph bandjes is het een enorme schuifpartij > geen aanrader
Plaats reactie