routes noord limburg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: routes noord limburg

Bericht door G-m@n. »

flipp schreef:Daar ben ik nog niet eens geweest. Ik woon in Bree en ben aan't oud kanaal van Beek de route opgereden, zo richting Stramproy en in Lozen heb ik het opgegeven. Omdat ik wist dat het nu richting centrum Bocholt zou gaan en het er toch niet op zou beteren....
just, das de groene die ik voor heb. die rode is idd nog slechter :lol:
Bassie_1985
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: za 16 jul 2005 21:29
Rijdt met: Trek Elite 8.5 (Geüpgraded naar Deore XT brakes, shifters en cassette)

Re:

Bericht door Bassie_1985 »

flipp schreef:Deze namiddag ff naar Hechtel gereden omdat ik toch benieuwd was van deze route.
Ik kende de startplaats niet, dus maar geparkeerd bij café den dorpel waar ik meestal start om de toertocht na te rijden omdat ik wel een vermoeden had dat er daar pijlkes waren. En idd. Brede weg het bos in en links op de bekende "duinentracks" stonden er al pijlkes. Op het parkoer van de toertocht dus. Lekker een km gereden tot ik ineens in't midden van de singeltrack eraf moest en de weg op. Sindsdien niks meer singeltrack, alleen maar op asfalt en ambetante hobbelige weiden.
Toen ik zelfs na 12 km (nog steeds geen leuk paadje onder onder de wielen gehad !) op zoek moest naar pijlkes moest het voor mij niet meer en ben ik terug gefietst. Ik had toch al een leuke toertocht in Genk in de benen dus.
Spijtig en een gemiste kans want de toertochten hier zijn één van de betere en wie de streek kent weet dat er zalige singletracks liggen. Ik had stiekem gehoopt dat dit een soort herentals route ging zijn, maarja.
Bloso moest zich schamen om in zo'n streek zo'n saaie route uit te pijlen.
Totaal geen fungehalte. Hoewel ik maar een stuk heb gereden ben ik toch vrijwel zeker dat de rest van de route niet veel anders gaat zijn. Mss hier en daar een leuk stukje, maar ik verwacht niet dat de route in zijn geheel de moeite is.
De startplaats is de sporthal van Eksel. Als je daar direct in het bos rijdt, valt de route mee de eerste 10km. Maar je hebt inderdaad gelijk, vanaf je de baan naar hasselt overrijdt, valt de route tegen en die weiden zijn inderdaad zeer vervelend. Over de pijlkes zal ik maar zwijgen. Daar bij die hondenschool had ik de eerster keer, 3 keer hetzelfde lusje gereden ](*,)

De rode route valt op zich wel mee, wel weinig hoogtemeters en relatief kort.
Plaats reactie