Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Putteke
Mountainbiker
Berichten: 929
Lid geworden op: do 10 mei 2007 16:51
Rijdt met: MTB: Granville Pulse

Bericht door Putteke »

Ik heb hem gisteren nog gereden en de poort stond open zoals anders. Het enige minpuntje nu is dat de netels zo lang zijn geworden zeker op de rode route.
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Bericht door pertotal »

vindt meise maar niks een beetje verder is er een parcour van merchtem
deze is veel leuker en gevarieerder
Gebruikersavatar
Putteke
Mountainbiker
Berichten: 929
Lid geworden op: do 10 mei 2007 16:51
Rijdt met: MTB: Granville Pulse

Bericht door Putteke »

Ik heb ook al die van merchtem gereden maar vind nog steeds die van meise beter. Die van merchtem is helemaal vlak, die van meise daarentegen zit nog een beetje "klimwerk" in. Maar die van merchtem is ook mooi hoor.
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Bericht door pertotal »

ja dat wel maar echt technisch zijn ze toch niet(geen van beide)
maar kwa landschap vindt ik merchtem toffer.
Gebruikersavatar
crash biker
Mountainbiker
Berichten: 855
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:13
Rijdt met: Merida TFS 500

Bericht door crash biker »

In september zijn we van plan om de "Miel Van Cauter" eens helemaal te doen.
Sommige stukken ervan, die we al een paar keer gereden hebben, zijn toch wel iets zwaarder dan Merchtem.
(Merchtem is ons vast trainingsparcours op dinsdagavond)
Beide parcoursen zijn al bij al misschien wel gelijkwaardig aan elkaar.
WardriverQ
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 14 apr 2007 21:53
Rijdt met: Scott Scale 70

Bericht door WardriverQ »

Poort stond vandaag ook open.
Raar dat die bij U gesloten was.
Sponze
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 20:04
Rijdt met: Trek 4300
Contacteer:

Bericht door Sponze »

Ik heb de route deze voormiddag gereden en ben vrij ontgoocheld.

Ik ben op het parcours gereden t.h.v. Breestraeten in Merchtem en was de weg al kwijt in Rossem (t.h.v. de zendmasten). Je rijdt daar namelijk op een onverharde weg tussen de velden en je nadert een kruispunt:
- links verhard, rechts verhard
- rechtdoor nog steeds onverhard tussen de velden
Ik heb geen pijltje gevonden, maar achteraf bleek het rechtsaf te zijn, zodat je na ca. 100 meter op je linkerkant zo'n monument hebt en vervolgens oversteekt (idem als Eddy Merckx route) richting kasteel van Imde.

Ik had ook problemen halfweg de blauwe lus (net voor je Girmbergen binnenrijdt). Eerst is er een T (verharde weg) waar je rechts moet aanhouden i.p.v. linksaf te gaan.

Het eerstvolgende kruispunt erna moet je eveneens rechtsaf terwijl het pijltje tussen rechtdoor en rechtsaf wijst.

Ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen. Ik heb op de besproken plaatsen gezocht naar pijltjes maar niet gevonden...

Conclusie: deze route lijkt een beetje teveel op de Eddy Merckx route (of de Eddy Merckx route lijkt een beetje teveel op deze MTB route... ik weet niet wat er eerst was), de bewegwijzering is niet optimaal en voor een leukere tocht in de buurt zou ik de MTB-route (met rode lus) van Merchtem aanraden.
Gebruikersavatar
pertotal
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: di 07 aug 2007 20:26
Rijdt met: ne grijze Carrara 27,5 inch
Contacteer:

Bericht door pertotal »

in grimbergen moet ge normal de stwg overrijden maar met die wegenwerken daar allemaal weet ik ook niet of alles nog berijdbaar is
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

Sponze schreef:Ik heb de route deze voormiddag gereden en ben vrij ontgoocheld.

Ik ben op het parcours gereden t.h.v. Breestraeten in Merchtem en was de weg al kwijt in Rossem (t.h.v. de zendmasten). Je rijdt daar namelijk op een onverharde weg tussen de velden en je nadert een kruispunt:
- links verhard, rechts verhard
- rechtdoor nog steeds onverhard tussen de velden
Ik heb geen pijltje gevonden, maar achteraf bleek het rechtsaf te zijn, zodat je na ca. 100 meter op je linkerkant zo'n monument hebt en vervolgens oversteekt (idem als Eddy Merckx route) richting kasteel van Imde.

Ik had ook problemen halfweg de blauwe lus (net voor je Girmbergen binnenrijdt). Eerst is er een T (verharde weg) waar je rechts moet aanhouden i.p.v. linksaf te gaan.

Het eerstvolgende kruispunt erna moet je eveneens rechtsaf terwijl het pijltje tussen rechtdoor en rechtsaf wijst.

Ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen. Ik heb op de besproken plaatsen gezocht naar pijltjes maar niet gevonden...

Conclusie: deze route lijkt een beetje teveel op de Eddy Merckx route (of de Eddy Merckx route lijkt een beetje teveel op deze MTB route... ik weet niet wat er eerst was), de bewegwijzering is niet optimaal en voor een leukere tocht in de buurt zou ik de MTB-route (met rode lus) van Merchtem aanraden.
De Eddy Merckx route was er eerst
Ik vind het wel nog een leuke route maar nogal veel verharde wegen
Meestal rij ik hier zelf gewoon wat rond. zelf verzonnen toertjes met meer veld! en delen van de mtb route
FlorianKoP
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: za 18 jul 2009 19:12
Rijdt met: Scott Scale 60

Bericht door FlorianKoP »

eergisteren nog boven de 40 graden koorts en mocht daarmee deze ochtend van 't vrouwke niet opstaan om te gaan biken. Deze namiddag toch kunnen ontsnappen en de bloso route van Meise gaan doen.

Vorige week had ik de blauwe lus al eens gedaan. Was op zich niet veel aan. Vandaag de rode lus bijgedaan en ik moet zeggen dat die veel leuker is. Er zitten enkele goede hellingen tussen, paal leuke single tracks, veel off-road,... Ben blij dat ik de meise route na vorige week nog niet meteen helemaal afgeschreven had en toch de rode lus er eens bijgenomen heb.

Meise kan in de winter een snel, bij de deur liggend trainingsparcourtje worden...
Plaats reactie