MTB route Opwijk

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Daaf
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 23 okt 2007 18:21
Rijdt met: Merida/Giacomelli

Bericht door Daaf »

op Mansteen ook pijlkes zien hangen gisteren dus één dezer zeker eens bollen... kben eens benieuwd of er voor mij onbekende stukken inzitten :bounce:
dietj
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 15:36
Rijdt met: CUBE LTD CC

Bericht door dietj »

Ik heb zondag een stuk van 20km gereden (tussen café De Werker en Waaienberg); hoe lang is de volledige route eigenlijk? Meeste wegskes kende ik wel al, toch nog enkele leuke padjes ontdekt. De meeste wegskes lagen er enorm vettig bij (bijv beklimmingske over het veld aan Kravaal) wat het toch soms moeilijk maakte. Wel al één ontbrekend pijltje gezien (Oude Mechelbaan in de buurt van de watertoren van Droeshout, moet je rechts terugdraaien, maar daar staat er niks; voor de rest is de bepijling prima (voor zover dat mogelijk is in het verkavelde Vlaanderen).
Gebruikersavatar
Deere Power
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: do 20 okt 2005 22:20
Rijdt met: Cannondale FLASH 29, Cannondale SYNAPSE HIMOD
Contacteer:

Bericht door Deere Power »

Ik had 28km en een bekke.
Wel aan de sporthal een beetje liggen zoeken dus rond de 28 km denk ik.

Inderdaad sommige stukken waren redelijk vettig!

In droeshout op dat stukje asfalt achter dir huizen, evenwijdig met de steenweg lag een paal met wegwijzer in de gracht, je zag dat die nog maar pas omver gesmeten was. Ernaast stond een pijl die in de verkeerde richting wees. Ontevreden buurtbewoners zeker?
Gebruikersavatar
crash biker
Mountainbiker
Berichten: 855
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:13
Rijdt met: Merida TFS 500

Bericht door crash biker »

Deere Power schreef:Ik had 28km en een bekke.
Wel aan de sporthal een beetje liggen zoeken dus rond de 28 km denk ik.

In droeshout op dat stukje asfalt achter dir huizen, evenwijdig met de steenweg lag een paal met wegwijzer in de gracht, je zag dat die nog maar pas omver gesmeten was. Ernaast stond een pijl die in de verkeerde richting wees. Ontevreden buurtbewoners zeker?
Zou me verwonderen - paal staat ("stond") vlak naast de tuin van de Schepen van Sport............!!!!
'k denk eerder dat er vorige week onvoorzichtige (ontevreden) landbouwer is langs gekomen.

Route zou idd. 27 km zijn.

Officiële opening zou gepland zijn in februari.
Gebruikersavatar
Deere Power
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: do 20 okt 2005 22:20
Rijdt met: Cannondale FLASH 29, Cannondale SYNAPSE HIMOD
Contacteer:

Bericht door Deere Power »

Ik heb het over de paal die 100 meter voor het afslaan naast de beek staat. 1 paal lag in de beek, den andere zag je duidelijk dat er aan gegraven was en die wees in de richting waar ik vandaan kwam....
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Deere Power schreef:Ik heb het over de paal die 100 meter voor het afslaan naast de beek staat. 1 paal lag in de beek, den andere zag je duidelijk dat er aan gegraven was en die wees in de richting waar ik vandaan kwam....
amai
wie spendeert daar nu zijn tijd aan?
een paal uitgraven en deze dan terug verkeerd ingraven?
plezant.

Ze zouden beter een beetje meehelpen om alle palen te zetten :wink:
Da belooft om het parkoers uit"gepaald" te houden. :P

Streets
Koen De Houwer
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 17 aug 2004 14:14
Rijdt met: GT XIZANG

Bericht door Koen De Houwer »

dietj schreef:Ik heb zondag een stuk van 20km gereden (tussen café De Werker en Waaienberg); hoe lang is de volledige route eigenlijk? Meeste wegskes kende ik wel al, toch nog enkele leuke padjes ontdekt. De meeste wegskes lagen er enorm vettig bij (bijv beklimmingske over het veld aan Kravaal) wat het toch soms moeilijk maakte. Wel al één ontbrekend pijltje gezien (Oude Mechelbaan in de buurt van de watertoren van Droeshout, moet je rechts terugdraaien, maar daar staat er niks; voor de rest is de bepijling prima (voor zover dat mogelijk is in het verkavelde Vlaanderen).
Ahh, heb je je bike van onder het stof gehaald... ik kijk er al naar uit om nog eens samen op stap te gaan...

Koen
Gebruikersavatar
crash biker
Mountainbiker
Berichten: 855
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:13
Rijdt met: Merida TFS 500

Bericht door crash biker »

Nieuws ontvangen betreffende de officiële opening :

contactpersoon : Sportdienst


Geachte Mevrouw,

Heer,



Betreft : opening van de mountainbikeroute van Opwijk.


Ter gelegenheid van het openstellen van de MTB route heeft het college van Burgemeester en Schepenen het genoegen u uit te nodigen om de opwijkse MTB route in te rijden, deelname is gratis, elke deelnemer krijgt twee drankbonnetje.



Deze activiteit zal plaatsvinden op zaterdag 16 februari 2008 tussen 9u00 en 11u00, inschrijven in de gemeentelijke sporthal, Heiveld 65



Mogen wij U vriendelijk uitnodigen.

Sportieve groeten,
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

2drankbonnetjes
dat belooft alweer :wink:

Wordt er voor de rest van ons iets verwacht?

Streets
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Kris heeft daar toch nog niks van gezegd.

Mojo
Plaats reactie