Diest

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
X-tract
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 05 aug 2005 00:53
Rijdt met: Granville evo2 Booster

Bericht door X-tract »

De route in diest begint niet op het domein van de HALVE MAAN maar aan
sportcentrum Karteria . dat is naast de cinema van diest. [-X
Gebruikersavatar
toon pertetotal
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 01 okt 2004 18:34
Rijdt met: Rocky Mountain Element 970rsl,trek madone,

Bericht door toon pertetotal »

Juist met een ander clublid eindelijk eens de tijd gehad om Diest aan te doen.
De 48 gedaan.Een mooi tochtje,goed bewegwijzerd.(zelfs bij boer charel :lol: ).Hij stond trouwens buiten met zijne ene tand in zijn bakkes,de onnozelaar.Maar goed dat ik hier gelezen had hoe het daar zit want anders ga je twijfelen(hoeken geplooid,bord al dan niet ondersteboven???)Maar zoals gezegd hing het nog steeds goed =D> .
Wij vonden de asfaltstukken mooi verdeeld over de tocht(recuperatie he).
Zeker voor herhaling vatbaar.
Proficiat aan de clubs die dit onderhouden :wink: .
Tjerre
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: do 21 jul 2005 17:32
Rijdt met: specialized stumpjumper

bloso toer Diest

Bericht door Tjerre »

Vandaag den toer van Diest gaan rijden met mijn schoonbroer.
Al goe dat de Kris die toer kende,de bepijling trekt op niks.
Ik vind dat een schande,en dat voor een bloso toer.
De toer zelf is heel mooi,maar kunnen ze die bepijling nu eens niet aanpassen en overal pijlen zetten?
Kan je daar ergens mee terecht?
dainkes
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 28 apr 2003 13:57
Rijdt met: Cannondale Bad Boy

Bericht door dainkes »

Gisterenavond tot het donker werd in Diest een combinatie van de verschillende routes gereden. Echt de moeite waard, heel afwisselend: veldwegen, boswegen, zand, steile afdalingen, technische klimmekes, vals plat, een beetje vanalles. En rond deze tijd van 't jaar 's avonds hele mooie beelden: we kwamen uit het bos in open veld terwijl de zon oranje-rood aan de horizon afscheid stond te nemen van een mooie nazomerdag... aaaah...
spikey
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 23 sep 2005 13:13
Rijdt met: specialized

bloso tocht Diest

Bericht door spikey »

Al reeds een paar uur terug van deze tocht, maar nog steeds redelijk 'pissed of' door deze tocht. Ondanks de berichtgevingen op website dat de bewegwijzering terug inorde is vol moed vanmorgen vertrokken voor klein tochtje (kwestie voor in form te zijn in Overpelt) door en langs Diest. BEWEGWIJZERING is gewoonweg SChANDALIG!
Wie zin heeft in een rustig mtbtochtje, blijf weg uit Diest. Af en toe eens terugkeren en wat zoeken is wel eens leuk en zorgt misschien voor wat avontuur. Maar meer dan 10 keer terug moeten draaien en zoeken en gokken is van het goede te veel. Trop is te veel en te veel is trop!!!
Swinne
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 03 jan 2006 15:02
Rijdt met: merida matts wcs lite m

Bericht door Swinne »

Weet iemand of de bepijling voor de korte afstand in orde is want ga hem mss morgen rijden :-)
Dynamic D
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 09 mei 2006 09:40
Rijdt met: Epic

Bericht door Dynamic D »

Woensdag nog is enkele stukken van de blosoroutes van Diest en Averbode gecombineerd en wat me opviel is dat het hellend stuk naast de autosnelweg E314 richting appelgaarden eveneens bijna een autosnelweg is geworden.
(maw vroeger uitgeregende karsporen en nu bijna volledig geëgaliseerd).
Is dit het werk van de parcoursonderhouders ?

groetjes,
DD
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

inderdaad
geen echte bloso route
maar wel met de bloso signalisatiebordjes
het parkoer van diest is een samenwerking tussen stad diest, de plaatselijke mtb clubs en bloso
Dannes xc
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 04 aug 2004 20:38
Rijdt met: SS

Bericht door Dannes xc »

gisteren(eergisteren eigenlijk)met mijn bikebuddy Reno afgezakt naar Diest voor een rustig trainingstochtje.Al na enkele km's waren we het spoor bijster en was het zoeken naar die verdomd goed uit het zicht hangende pijlen.En ja na een dikke 5km zoeken kwamen we weer op het juiste pad #-o we waren verwittigd nu qua afpijing,gelukkig hielden we er geen moordend tempo op na zodat we weer niet zouden afdwalen.Na een dikke 50km op onze teller waren we weer terug aan de vertrekplaats aangekomen.Parcour lag er goed berijdbaar bij uitgezonderd het gedeelte langs de autostrade,dat was herschapen in één "vetlapperij" veroorzaakt door het op en af gerij van zware tractoren.Conclusie :prachtige tocht en streek maar zéééér zwakke bepijling die mijn inziens vééél beter kan.
Gebruikersavatar
go2go2
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: za 11 nov 2006 11:18
Rijdt met: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Bericht door go2go2 »

Zaterdag mijn nieuwe bike opgehaald. Zondag heb ik hem ingewijd met een groot deel van de vaste tocht rond Diest.

Dit is mijn eerste "vaste" tocht die ik reed. Ik heb dus geen idee hoe bepijling moet zijn. Allezins, op deze tocht heb ik regelmatig een bordje gemist en een deel moeten terug rijden. Ik denk dat het beter moet kunnen.

Het parcour zelf was afwisselend. Op verschillende plaatsen was het een modderpoel en bijna niet berijdbaar. In de afdaling aan de stadswal ben ik fameus op mijn gezicht gaan. Een paar keer heb ik moeten afstappen omdat ik vast reed in de modder.

Modder, onduidelijke route in combinatie met een belabberde conditie maakte dit voor mij een zware tocht. Mijn nieuwe fiets, het prachtige weer en de onbekende plekjes maakten dan weer alles goed.
Plaats reactie