Bonheiden - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Bericht door bdc »

Gisteren gereden: perfect afgepijld, route lag er op twee plassen na ;-) kurkdroog bij!

Inderdaad af en toe te lange asfaltstukken, en had ook het gevoel dat sommige bospaadjes niet benut werden :-( ... maar ja, als eigenaars geen toegang willen verlenen, kan je daar als beheerder van de route weinig aan doen zeker? Verder wel een mooie en snelle route, leuk om de streek te leren kennen.

De zoveelste waarschuwing, maar een gewaarschuwd mens is er twee waard: de eerste en hoogste bult bij 't crossparcours verbergt een serie bultjes... oppassen dus! Ben je geen stuntman op de fiets, best er eerst eens voorbij rijden om een goede lijn uit te kiezen :-D ... zeker niet volle snelheid die eerste bult nemen!
mongoose
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 29 mar 2009 20:32
Rijdt met: Cube LTD Team

Bericht door mongoose »

Het heefft lang geduurd, maar ik ben gisteren de route gaan rijden. Als ik de commentaren hier lees, dan begrijp ik die niet zo goed. Hier in deze buurt staan er zoveel huizen dat het enige groen dat je kan vinden het gras in de tuin is. Bergen kan je hier ook niet terugvinden. Wat zouden jullie dan verwachten ? Een downhill parcours ? Eindeloze single tracks ?

Volgens mij hebben de bouwers goed hun best gedaan om er zoveel mogelijk uit te halen in deze buurt =D> . En als sommige eigenaars niet meewillen, dan kan je dat betreuren, maar niet zelf op eigen houtje doorkruisen.

Ik vind het leuk dat ik dit parcours op fietsafstand van thuis kan gaan rijden.
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Bericht door Den Deze »

Ik ben zelf van Bonheiden en deze tocht heb ik al vele malen gereden.
De makers hebben imo goed hun best gedaan, maar zoals hierboven reeds gezegd, bergen etc heb je hier niet... :)
Deze tocht is leuk om te combineren met de Bloso van Haacht!
kevinv
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 13 jan 2011 17:39
Rijdt met: is onderweg

Bericht door kevinv »

Ik heb de tocht vorige week gereden. Als beginner vond ik het een leuke toer.

Klein minpuntje: in Rijmenam op de dijk was de pijl verdwenen. Zo ben ik door gereden tot voorbij Tremelo en dan maar teruggekeerd en zo elk weggetje van de dijk weg geprobeerd en alsnog de juiste route weer gevonden. Uiteindelijk had ik een dikke 56km gereden îpv de initiële 35.

Op zich geen slechte training natuurlijk.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Bericht door schuppe »

omdat ik dit parcours als mijn broekzak ken was het voor mij geen probleem om het juiste weggetje te vinden van de dijk terug naar beneden, maar er is inderdaad een pijltje verdwenen. Je moet net na een bank naar beneden.
Gebruikersavatar
xxbeemerxx
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: do 21 okt 2010 21:57
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door xxbeemerxx »

schuppe schreef:omdat ik dit parcours als mijn broekzak ken was het voor mij geen probleem om het juiste weggetje te vinden van de dijk terug naar beneden, maar er is inderdaad een pijltje verdwenen. Je moet net na een bank naar beneden.
Ik vond dus dat pijltje ook niet :evil:
Dan ben ik maar terug gedraaid :-?
Zaskartje
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03 jan 2009 21:11
Rijdt met: Gt zaskar carbon,Open One+

Bericht door Zaskartje »

Even ter info!

Heb gezien dat de toertocht in Bonheiden dit jaar
terug op de kalender staat op 26 februari!
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Bericht door Stokke »

Vandaag in het donker de route nog eens willen rijden in de rapte

Was een tijdje geleden dat ik daar nog geweest was en omdat dit een snel parcours is
Opgelet ter hoogte van de Varenweg het asfalt gaat daar over in een bosweg
Je komt daar aan met een hoge snelheid het bosbeheer ofzo heeft daar goed hun best gedaan
Metgevolg van heel diepe sporen in de modder afval zoals takken en schors
opletten voor valpartijen
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Bericht door Den Deze »

Vandaag enkele klachten gekregen van verschillende mensen (waaronder fietsers/mountainbikers/voetgangers).
Aan de Mispeldonk zouden de gaten in de zandweg gevuld zijn met allerhande brokstukken, glas en andere brol.
Sommige stukken glas zijn vrij groot wat de kans op verwondingen/lekke banden een pak groter maakt.
Over deze weg rijden soms ook traktoren waardoor de brokstukken en scherven ook de kanten invliegen, dus langs de kant rijden is ook niet echt een oplossing; om dan niet te spreken over de koeien die in de weide staan op dat stuk...
Als ik morgen even tijd heb ga ik zelf ook eens kijken, ik woon daar niet zo ver vandaan.
De glasscherven zouden niet altijd goed zichtbaar zijn, maar doordat het vandaag vrij zonnig was dan zag je alles glinsteren.

Met het oog op de toekomende toertocht op 26 februari zal ik onze gemeente hierover inlichten.
Wat ikzelf uit de verhalen heb kunnen opmaken is dat er iemand zijn overschot van bouwwerken gewoon gedumpt heeft in deze straat.

To be continued...
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Bericht door Den Deze »

Ik ben net even gaan kijken en de toestand is vrij erbarmelijk.
Aangezien een beeld veel meer zegt dan woorden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie