Bonheiden - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
fladderke
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 nov 2006 23:02
Rijdt met: wit met shimano-groep

Bericht door fladderke »

Na een paar weken verplichte fietsrust had ik deze rit uitgekozen omterug wat ritme te krijgen :-? . Het is idd een toer om je basissnelheid te testen of te verbeteren. De doortocht op die bumps was plezant al schrok ik wel even na de 3de bump (beetje steil omlaag) Ik heb mijn voorwiel een beetje in het ijle zien draaien. :lol: Hier en daar een pijltje meer zou geen kwaad kunnen als onze "pijlvandalen" tenminste hun handen thuishouden [-X . Voor de rest heb ik genoten van de bossen en velden [-o< . Spijtig van nu en dan veel asfalt. Om van het ene naar het andere stuk onverhard te geraken kan men tegenwoordig nog moeilijk zonder de stroken beton en asfalt.
Gebruikersavatar
frederikc
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 22 aug 2008 23:36
Rijdt met: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K

Bericht door frederikc »

opgepast aan het crossparcourtje

hier hebben ze (dader(s) onbekend) allemaal nieuwe jumps liggen maken die enorm in de weg liggen en zelfs gevaarlijk kunnen zijn
en ze hebben ook putten gegraven voor de jumps te maken vlak in het midden van de weg en ook vlak in het beging van een bocht tamelijk uit het zicht als je met en goed tempo rijd(GEVAARLIJK)
ook hebben ze aan die heuvel waar al da modder achter ligt aan de rechterkant een hele hap uitgehaald ( nu moet je dus links die heuel op en als je boven bent direct naar rechts gaan, nu gaat da nog, maar als er veel modder ligt gaan er hier veel onderuitgan denk ik)

een gewaarschuwd man (of vrouw) is er 2 waard
Mierox
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 00:48
Rijdt met: Koga Miyata

Bericht door Mierox »

Op 27/10 toch nog eens Bonheiden gecombineerd met Putte omdat we vorige keer een paar keer verkeerd gereden waren. Nu was ik alleen dus minder gebabbel en parcours zijn dus toch perfect afgepijld. Putte zal de laatste keer zijn geweest en Bonheiden alleen nog eens gecombineerd met Haacht want eigenlijk zijn dit toch geen echte mountainbikeparcours.
Zaskartje
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 03 jan 2009 21:11
Rijdt met: Gt zaskar carbon,Open One+

Bericht door Zaskartje »

Heb het parcours vandaag voor den 2e keer in de sneeuw
gereden,echt leuk en ma 3 keer gevallen op 2 ritten...

Vooral in de diepe sneeuw is het afzien en uitkijken waar je rijd!

Met een gemiddelde van 20km/U toch ni traag gereden!
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Bericht door Den Deze »

Aangezien mijn conditie zwaar achteruit gegaan is ben ik nu terug wat begonnen met dit parcour. Is nog vrij rustig.
Als ik nog genoeg moed heb dan combineer ik deze met van Haacht :)
Mattijs
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 13 aug 2009 19:21
Rijdt met: I-Deal

Bericht door Mattijs »

Vandaag in de voormiddag Bonheiden gereden. Het stuk aan Berentrode is herschapen in een moeras door het smeltwater en heb ik gewoon afgesneden. Fameus tegen de vlakte gegaan op een bevroren stuk weg. IJs is levensgevaarlijk.
Gebruikersavatar
frederikc
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 22 aug 2008 23:36
Rijdt met: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K

Bericht door frederikc »

iemand deze onlangs nog gereden?
ligt alles er wat degelijk bij of ligt het er wa verloederd bij?

heb nu al lang ni meer gereden en als het nu es nen donderdag of zondag droog is benk van plan stillekes aan weer te beginnen nu het weer toch beter aant worden is


greetz
fre
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Een drietal weken geleden was goed afgepijlt Was toch verrast van het mooie dat bonheiden te bieden had, enkel de laatste km aan krankhoee lag heel erg slijk al de rest goed berijbaar Ik was samen met men zoon het was zijn 1ste mtb rit en dus tempo lag niet erg hoog ongeveer 1u30a1u45 gereden Eerste deel veel landwegen vanaf Rijmenam veel meer bos
Gebruikersavatar
frederikc
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 22 aug 2008 23:36
Rijdt met: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K

Bericht door frederikc »

patje2 schreef:Een drietal weken geleden was goed afgepijlt Was toch verrast van het mooie dat bonheiden te bieden had, enkel de laatste km aan krankhoee lag heel erg slijk al de rest goed berijbaar Ik was samen met men zoon het was zijn 1ste mtb rit en dus tempo lag niet erg hoog ongeveer 1u30a1u45 gereden Eerste deel veel landwegen vanaf Rijmenam veel meer bos

voor de streek is het inderdaad een mooie tocht, alleen spijtig dat aan de perlaarstraat een relatief mooi stuk afgesloten is door de eigenaar, nu moet je hier gewoon rechtdor(normaal moest je vlak na je de peerlaar indraaide eerste rechts nemen en dan had je toch wel een mooi pad)

ook is het spijtig dat ze een paar mooie paden links laten liggen in het kelderbos (het 1ste bos waar je inrijdt na de peerlaarstraat) ma rijd er een beetje rond dat je e paadjes kent en kun je de route zelf wat aanpassen
Gebruikersavatar
jokkestoemp
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: do 12 jun 2008 21:48
Rijdt met: Cannodale fsi carbon3

Bericht door jokkestoemp »

gisteren nog eens bloso gaan rijden,op 1u03min rond gemiddeld 26,55km/u en de volle 50hm #-o

met heen en weer bij goed voor 72km.

mooie tour voor de streek ideaal voor beginners of om eens goed te vlammen.

cross parcour is wel leuk maar had me ook effe mispakt om met volle snelheid op de eerste heuvel te vliegen :oops: hier kan je wel goed op u ba..es gaan als je niet oplet.

volgende keer haacht en putte bij combineren denk ik.

ps: er hangen hier en daar nog pijlen van vorige tt die niet weggehaald zijn [-X
Plaats reactie