Meise 'Miel Van Cauter' - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Quickfit
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 09 okt 2004 23:56
Rijdt met: Trek 6000 (mtb), Trek 5500 (race)

Bericht door Quickfit »

heb de blauwe lus al eens gereden (27km) bij zeer droog weer (vorig WE) en dat viel wel mee. Zeer plat parcours, ik schat zo'n 60% off-road, dus in feite redelijk gemakkelijk. Bij nat weer kan ik mij wel inbeelden dat het stukken zwaarder is aangezien soms op stukken ruw veld wordt gereden.

Bewegwijzering kan inderdaad beter, heb steeds de weg gevonden maar het was soms echt wel zoeken. Zo is er ergens een scherpe draai naar rechts, maar de pijl staat niet op voorhand, wel aan de binnenkant (i.p.v. buitenkant) van de bocht zelf !
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

gisteren eens de volledige route gereden (blauw+rood) overal perfect de weg gevonden, op sommige plaatsen veel plassen maar voor de rest goed doenbaar, de rode lus is wel een heel stuk leuker om te fietsen dan de blauwe. je voelt het wel aan je benen.

weer-condities: droog met af en toe een spatje regen
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

Heeft er nog iemand recente tips of opmerkingen over deze route. We zouden die morgenavond de rode lus rijden.
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Vind dit echt een prachtroute!! Heb daarnet de blauwe+rode route gerede en vind deze echt geweldig. Het was zeer modderig en zo kreeg deze route een extra demensie. de klims waren veel zwaarder en de afdalingen technischer.

Dit weekend back for more :lol:
Gebruikersavatar
pikethebike jr
Mountainbiker
Berichten: 669
Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
Rijdt met: Olympia Alpina

Bericht door pikethebike jr »

Merida_Power schreef:Vind dit echt een prachtroute!! Heb daarnet de blauwe+rode route gerede en vind deze echt geweldig. Het was zeer modderig en zo kreeg deze route een extra demensie. de klims waren veel zwaarder en de afdalingen technischer.

Dit weekend back for more :lol:
Ik heb ze gisteren 06/02/07 gereden, blauw en rood.
Ge moogt gerust zijn dat het er echt vettig bijligt.
Soms echt baggeren.
Op een gegeven moment heb je aan de linkse kant van een modderige weg, van die geulen, gemaakt door tractoren denk ik, van bijna een halve meter diep.
Kom daar maar eens in terecht!
Spijtig genoeg ten val gekomen op een stuk asfalt, en de laatste 10 Km met een geplooide achterderailleur moeten sukkelen (was de derailleurpat denk ik). :evil:

Gratis gerepareerd bij Emrin bikes in Nieuwenrode, waarvoor dank. =D> =D>

Inderdaad een schitterende route deze tijd van het jaar

Pike
Gebruikersavatar
seacat
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 23:43
Rijdt met: scott scale60 +magura remmen

Bericht door seacat »

hey ,
geregeld rij ( 1xper week) ik deze route vertrek thuis (vilvoorde) en begin de route
schuin over de colruyt aan dat bergske waar die verdomde rothond zit :evil: :evil: het eerste huis links bijna boven aan de berg
en telkens komt hij naar je toe gelopen ,
had eingelijk al eens willen aan bellen bij die mensen maar door die hond altijd al snel doorgereden, #-o
waar moet ik zo een klacht dan melden,
voor de rest een zeer mooie tocht enkel de rode lus sommige stukken zeer moeilijk berijdbaar , maar ja de afgelopen dagen ook veel regen gehad

mvg
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

seacat schreef:waar die verdomde rothond zit :evil: :evil: het eerste huis links bijna boven aan de berg
en telkens komt hij naar je toe gelopen ,
had eingelijk al eens willen aan bellen bij die mensen maar door die hond altijd al snel doorgereden, #-o
waar moet ik zo een klacht dan melden,
gewoon naar de politie bellen en zeggen dat er een loslopende, vrij "agressieve" hond gesignaleerd is
Ze zullen hem rap vastzeten als iedere passant eens naar de flikken belt.

Streets
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Streets schreef:
seacat schreef:waar die verdomde rothond zit :evil: :evil: het eerste huis links bijna boven aan de berg
en telkens komt hij naar je toe gelopen ,
had eingelijk al eens willen aan bellen bij die mensen maar door die hond altijd al snel doorgereden, #-o
waar moet ik zo een klacht dan melden,
gewoon naar de politie bellen en zeggen dat er een loslopende, vrij "agressieve" hond gesignaleerd is
Ze zullen hem rap vastzeten als iedere passant eens naar de flikken belt.

Streets
zowiezo als diene hond bijt is da rap geflikt tegenwoordig zenne, een pikuur in zen gat en tes gedaan met blaffen.
dus de eigenaar kan kiezen voor mijn part

Massini 8)
benne01
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 23 feb 2007 13:17
Rijdt met: Canyon AL 6.0

Bericht door benne01 »

Deze ga ik volgende week vrijdag rijden :)
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Heb dit weekend de blauwe+rode route nog eens gereden en ik denk dat het probleem met de hond weg is.

Alleen na de klim naar die antenne neem je terug een afdalling en dan kom je daar op een heel smal stukje tussen prikkeldraad waar je op het einde naar rechts gaat. Daar is het pad verdwenen doordat den boer het pad gewoon heeft mee omgeploegd #-o

Voor de rest was het parcour overal zeer goed bereidbaar vooral stofferig en nergens modder.
Ik heb een gemiddelde gehaald van 21.7km/u , ik weet niet ofdit snel is maar het is in ieder geval 3km/u snelle als toen ik van de winter de toer gerede heb in de modder.

Ik ga hem waarschijnlijk morgen nog eens rijden.
Plaats reactie