Wissant (Frankrijk)

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
montenbaiker
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 21 nov 2004 21:35
Rijdt met: heeft maar één poot, een linkse
Contacteer:

Bericht door montenbaiker »

frawiwi schreef:
montenbaiker schreef:Van op Mont de Couple, eerst de downhill op het kalkpad, dan het asfaltbaantje tot het dorp, even links en direct rechts omhoog, dat noemen wij van, http://www.teamskelle.be, de drietrap.... rijdt daar eens op je middenblad naar boven, en je mag direct naar de ardennen... Heerlijk...
wij reden aan t asvaltbaantje volloprechtdoor, tot in een ander dorp, teruggekeerd en dan de voorgeschreven weg gekozen, laatste stukje loopt heel steil, ik reed binnenblad, grootste tandwiel acteraan omhoog, wel geen voet aan grond moeten zetten, da vond ik al knap,misschien komen we elkaar tegen op de wissataise?
de "drietrap", die ik bedoel is ofroad.

De wissantaise is helaas voor volgend jaar, plechtige communies overal in die periode :evil:
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

hebde daar ne foto van van die "drietrap"
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

montenbaiker schreef:
frawiwi schreef:
montenbaiker schreef:Van op Mont de Couple, eerst de downhill op het kalkpad, dan het asfaltbaantje tot het dorp, even links en direct rechts omhoog, dat noemen wij van, http://www.teamskelle.be, de drietrap.... rijdt daar eens op je middenblad naar boven, en je mag direct naar de ardennen... Heerlijk...
wij reden aan t asvaltbaantje volloprechtdoor, tot in een ander dorp, teruggekeerd en dan de voorgeschreven weg gekozen, laatste stukje loopt heel steil, ik reed binnenblad, grootste tandwiel acteraan omhoog, wel geen voet aan grond moeten zetten, da vond ik al knap,misschien komen we elkaar tegen op de wissataise?
de "drietrap", die ik bedoel is ofroad.

De wissantaise is helaas voor volgend jaar, plechtige communies overal in die periode :evil:
ik weet wat die bedoelt en ik kan jullie verzekeren dat het inderdaad een fameus stukske is offroad... zowel als afdaling als als klim is het de moeite... :wink:
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

ja dat was inderdaad off road, dat was toch die beklimming die extra steil wordt op het einde en waar je moet uitwijken naar de rand toe omdat er nogal grote putten en keien spelbreker spelen, in ieder geval is t ne leuke speeltuin. misschien ga k er van t weekend weer heen, extra profiteren van t mooie weer.
Gebruikersavatar
Josy
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: di 24 aug 2004 20:53
Rijdt met: Sw SJ 29'er '14,Venge Vias '17
Contacteer:

Bericht door Josy »

montenbaiker schreef:Van op Mont de Couple, eerst de downhill op het kalkpad, dan het asfaltbaantje tot het dorp, even links en direct rechts omhoog, dat noemen wij van, http://www.teamskelle.be, de drietrap.... rijdt daar eens op je middenblad naar boven, en je mag direct naar de ardennen... Heerlijk...
Middenblad is me niet gelukt. Ik zit dan ook met een 11-23.
Op mijn binnenblad en achter 21 kon ik de eerste twee 'trappen' op, voor de laatste 'trap' moest ik de 23 nemen. Komt ongeveer overeen met middenblad en 34 achteraan.
Persoonlijk vind ik de grindweg aan het kerkhof steiler en moeilijker, ligt wel niet in de uitgestippelde routes maar die neem ik er altijd wel bij.
Zo kan ik mijn progessie wat beter inschatten. :-)

Afbeelding

Op foto ziet dit stuk er helemaal niet steil uit. :-D
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

ma tis wel heel steil zunne, ikke reed er al 'wikkelend ' op met mijn kleinste verzet, kon nie meer kleiner schakelen, serieus in overdrive. het laaste stuk lijkt wel in een boogje te liggen, het pad wordt ook ruwer
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

door vele positieve reactie's dinsdag ook eens naar wissant geweest.
En kén tme nie beklaagd zulle. :lol:
Deze zomer ga ik nog wel een paar keer naar daar rijden da staat ni al vast. 8)
Wegens tijd gebrek maar de twee route's die starten aan de kerk gereden den eerste was de schoonste maar ben de naam al vergeten.
Het was deze waar je boven het kerkhof passeerd. =P~
Moet allesinds iedereen bedanken =D> =D> =D> =D> =D> =D> hier op het forum voor de info anders was het nooit bij me opgekomen om naar daar te gaan :oops: is toch een uurtje dichter dan de ardennen met bijna het zelfde parcours moest en iemand nog zo'n route's kennen laat maar komen I LIKE IT. :bounce:
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

In het kort ga ik ook eens naar Wissant trekken. Volgens Mappy is het zeer makkelijk te vinden.
In werkelijkheid ook? Start is in Wissant centrum? Moet ik ook over tolwegen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
medguy
Mountainbiker
Berichten: 969
Lid geworden op: di 24 okt 2006 14:22
Rijdt met: piept en rijdt niet vanzelf.

Bericht door medguy »

bij mappy 'without tolls' selecteren :wink: moet je niets betalen.
Gebruikersavatar
anno53
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 18 feb 2007 17:19
Rijdt met: Thompson Edge (2006 - ne hoekopen)

Bericht door anno53 »

Op de snelweg naar Duinkerke en Calais, via Veurne, of via Kortrijk - Rijsel, is er geen péage :-) . Ben zelf onlangs naar Wisant geweest, het is vrij eenvoudig te vinden. Gewoon de wegsignalisatie volgen, rij je toch verkeerd volg Cape Blanc Nez of Cape Gris Nez. Wissant ligt er net tussenin.
Plaats reactie