Heuvelland - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Heb donderdag de rode route gereden (40km), en idd, de bepijling is er perfect!! Over de toestand van de route zelf was ik iets minder te spreken...gvd wat heb ik zitten ploegen zeg...nadat je de grote baan naar de zwarteberg gepasserd bent begint de zever ( lees: modder). Amaai, lang geleden dat ik nog moest stoppen om de modder te verwijderen tussen mijn vork en de banden (en ik rij niet met velgremmen!!) Op sommige plaatsen kon je niet blijven rijden, je zakte makkelijk 20cm diep in die kleverige brij. Ben dan nog eens volledig uitgeregend geweest...kortom... een mooi parcours, constant klimmen en dalen, maar ga er enkel heen als het een tijdje droog gebleven is of als er geen bieten seizoen is!!

Mario
Waldus
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 30 nov 2004 12:51
Rijdt met: Specialized-Rockhopper Comp

Bericht door Waldus »

Ge moet wel opletten van al die quadrijders die u van de baan rijden en alle padjes kapotmaken...
Gebruikersavatar
witten
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 20:30
Rijdt met: thompson Edge TT

Bericht door witten »

idd die quads, maken een gans gedeelte kapot.... der zit daar een zeer slecht stuk in door een bos..... volledig kapot gereden
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

witten schreef:idd die quads, maken een gans gedeelte kapot.... der zit daar een zeer slecht stuk in door een bos..... volledig kapot gereden
Is dat niet het "hellegatbos" op de groene route? Je komt daar van een lange asfaltafdaling (rodeberg dacht ik) in terecht. Ben er ooit eens vollen bak in gevlogen, en het had een tijdje daarvoor geregend, maar die plassen bleken idd putten te zijn van bijna nen halve meter diep... Het pad is idd volledig naar de kl*ten gereden, maar ik blijf het een leuke doorgang vinden, vrij technisch doordat je het nieuwe pad tussen de bomen moet volgen wil je er niet gedoucht uitkomen...
moddereter
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 jan 2006 16:48
Rijdt met: cube reaction

Bericht door moddereter »

Deze week de rode route gereden. De bewegwijzering is blijkbaar volledig terug in orde, veel nieuwe pijltjes tegen gekomen.
We startten aan het VVV kantoor en reden richting Kemmelberg. De kasseien van de Kemmelberg zouden we na de rode lus nog wel doen omdat we nog niet opgewarmd waren. Even voorbij de kasseien ging het rechtsaf en reden we op de flank van de Kemmelberg, niet zo steil als de 'echte' klim maar voor het begin was het goed. Daarna ging het via het onverhard naast het Frans kerkhof naar de Monteberg.
Daarna reden we tot bijna Dranouter en de rand van Loker naar de Rode Berg. Tot hier nog maar weinig onverhard gezien. We beklommen de Rode Berg en meteen eens goed doorgetrokken. Daarna richting Kosmos en even getwijfeld omdat het pijltje nogal onduidelijk was. Je moet daar de parking dwarsen (dus niet naar de Kosmos rijden) en je komt in een onverhard met een prachtig zicht helaas ga je vrij snel en kan je weinig van het landschap genieten.
Vandaar ging het naar de flank van de Zwarte berg via enkele mooie onverharde paden die helaas helemaal naar de knoppen zijn gereden van quads. Nog een lastig stukske via een holle weg bezaaid met keien waar je even moet doortrekken. in de afzonk van de Zwarte berg even geschrokken. Met hoge snelheid kwamen we op een onverhard die er heel slecht bij lag en dat met een diepe beek naast ons.
Daarna naar Westouter en terug richting Rode berg, die niet moest worden beklommen. Via de Sulferberg (?) ging het naar de Scherpenberg. En dan in een snel tempo richting DIkkebus. Weinig onverhard hier en dus eens alle registers open getrokken en tempo gemaakt. Terug in Kemmel reden we nog naast het Warandepark naar de kasseien van de Kemmel. Aan het Franse kerkhof in de afdaling sloegen we rechts af en dan via een pad kwamen we aan de Lettenberg. helaas hadden we hier iets gemist want het pad eindigde in trapjes en is dus eigenlijk voor wandelaars bedoeld. Gelukkig kwamen we niemand tegen.
Kortom een mooie route, ideaal voor een eerste klimtraining en eindelijk goed bewegwijzerd
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Vorige week in de streek gereden, was niet mijn eerste keer, ben er weg van, groene route was perfect bepijld. Vond zeker nie dat er te weinig off road was, heb reeds enkele routes gereden, volgens mij is dit een van de betere. prachtige uitzichten, heb genoten, ben op de rode berg gestart, direct een prachtige afdaling off road. We reden ook de touttocht van Dikkebus. Prachtig parcours. Ik raadt de bikers de tourtochten in de streek met grote stip aan. Zo leer je extra stukjes kennen.
veel bikegenot in heuvelland cu
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

Ben van plan om dit weekend de rode en de groene route te rijden.

Iemand een idee hoe het parcours er nu bijligt na de regen van woensdagnacht ?
Pureestoemperke
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 24 jul 2006 01:14
Rijdt met: Cannondale

Bericht door Pureestoemperke »

Zal er perfect bijliggen: enkel wat stof geblust :P
Heb er gisteren nog een paar uur rondgecrosst (streek Zwarte Berg, Catsberg)
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

wat vinden jullie van de prijs van de mtb kaart: 5 euro!
en na enkele keren gebruik volledig aan flarden....

geef mij maar de vorige.die paar verbindingsstukje die ze erbij getekend hebben zijn niet bewegwijzerd! en kennen we al van de tt's...
moddereter
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 jan 2006 16:48
Rijdt met: cube reaction

Bericht door moddereter »

De nieuwe kaarten zijn waterbestendig en scheurvrij. Geloofde het ook niet in het begin maar probeer ze maar eens te scheuren; het zal niet simpel zijn. En ook een glas water (of pint) kunnen geen kwaad.
Plaats reactie