Mountainbiken op de blaarmeersen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Beste,
Ik geef je inderdaad gelijk wat betreft de blaarmeersen. Als ik de een stukje parcour doe, neem ik steeds de tijd op het betreffend stuk en herhaal ik het parcour meerdere keren.
Ik ga als volgt te werk.
neem nu de blaarmeersen bvb. Je weet waar ik de de blaarmeersen binnen rijd(kant van de Leie) zo naar de skyheuvel op en af tot aan det hek aan de watersportbaan. Deze route doe ik wel 4à5 maal na elkaar. Ik keer telkens terug langs de R4. Ik heb dat duidelijk aangegeven als wij de meeting in Gent organiseerden, zo ga ik ook tewerk bij de andere parcours.
Als ik de zaterdag of zondagmorgen ga trainen neem ik wel verschillende stukken uit de parcours na elkaar of doorelkaar, das naargelang ik over de nodige tijd beschik.
Jij en je broer hebben me al dikwijls op deze stukken bezig gezien tijdens men oefeningen.

Echter had ik met veel belangsstelling gevold hoe het nu zat met het parcour welke voor MTB in aanleg was, en/of er al een einddatum was vast gelegd.
Dezer dagen trek ik zelf op informatie uit, en zal deze dan ook hier posten. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
I am NOT the Vedett
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 11 dec 2004 16:24
Rijdt met: epic

Bericht door I am NOT the Vedett »

Beste bikers,

Op een mtbparcours in de blaarmeersen hoeven jullie alleszins niet te wachten.
Eerst en vooral heeft niemand toegang met de mtb tot de skiheuvel en dit wordt 'normaal' ook duidelijk aangegeven door de verbodsborden, misschien is het nu toch nog mogelijk maar eenmaal de zware werken beginnen voor de bouw van de toeristische uitkijktoren zal dit snel voorbij zijn. Op de rest van het terrein mag men zowiezo niet mtben, enkel de wielerschool van de voskenslaan heeft toestemming om twee uur in de week daar een beetje te komen crossen.
Wat betreft het nieuwe parcours dat er zou komen, dit zal niet voor de eerste jaren zijn. Eerst ging het links van de blaarmeersen komen maar omdat het dan in stedelijk gebied zou liggen kreeg men de nodige vergunningen niet. Men besliste dan om het rechts aan te leggen, maar er is plaatsgebrek, het probleem dat dan nog 'in de weg ligt' is de weg zelf. Aangezien dat een bijna onoverbrugbare hindernis vormt zou het kunnen dat het er helemaal niet komt.
Nu gaat men dus eerst het Vlaams Wielercentrum aanleggen met daarbij een mini-bmxparcours (klaar eind 2007) en dan zou men eventueel eens de aanleg van een mtbparcours kunnen bespreken.
Bij het afsluiten van het telefoongesprek met de sportdienst wist men mij nog te vertellen dat het 15 jaar heeft geduurd vooraleer men de toelating kreeg om een minigolfparcours aan te leggen, verwacht dus niet dat er de eerste 10 jaar een mtbparcours zal komen.

http://www.gent.be/gent/vrijetij/sport/ ... en2004.pdf
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Schitterend wat men weer niet doet voor de MTB-sport.

Ik vraag me al af wanneer de werken voor de toeristentoren beginnen...
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Ik heb er nog geen enkel bord gezien wat fietsen op de Blaarmeersen verbied. Juist aan de de ligweide
.
Ik zie daar wel de zaterdag morgen enige mountainbikers op het grondgebied komen ook welke de sky berg aandoen. Uren hebben: rond 10.00u.

Nochtans staan er al maanden op de Blaarmeersen bordjes welke verwijzen naar een MTB parcour. Dus denk ik en geloof ik er nog altijd in dat er een mtb parcour op de Blaarmeersen komt en dit zou best niet lang meer laten wachten. Immers komen er meer een meer bikers studeren in het Gentse dat men aan deze mensen ook wat ontspanning bied. Daar de Blaarmeersen eigendom van stad is ga ik nagaan bij de dienst sport hoe de ontwikkelingen staan. Eens ne deftige babbel gaan maken op St-Pietersplein met de schepen dan zal ik wel duidelijkheid hebben.
Rudy VdE.
Gebruikersavatar
I am NOT the Vedett
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 11 dec 2004 16:24
Rijdt met: epic

Bericht door I am NOT the Vedett »

09 266 80 00
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

neeeeeeennnnnnn das telefoonnr van het Huis van de Sport. Daardoor is dat oudere parcour moeten verdwijnen. Ik bedoelde op St-Pietersplein gaan praten met Marina, eigenlijk mocht De Poorter daar nog zitten, ik zou het veel gemakkelijker hebben. Dat was nog ne sportieve gast. Helaas is die op rust gesteld. Ja de goede gaan he. Daarbij langs de telefoon kan je geen visie verdedigen. Onmiddelijk langs gaan en de zaak bepleiten, zoiets is meer een daad. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
I am NOT the Vedett
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 11 dec 2004 16:24
Rijdt met: epic

Bericht door I am NOT the Vedett »

natuurlijk is da het nummer van 'het huis van de sport' maar nog niet aan gedacht da je misschien zou kunnen doorverwezen worden naar om het even welke verantwoordelijke waar je naar vraagt en die ook maar iets met sport in gent te maken heeft. ze beschikken daar namelijk over zoiets wat ze een telefoonlijst noemen met alle gegevens, namen en om het even wat van iedereen die maar iets met de blaarmeersen, mountainbikeparcours of besluitvorming op vlak van sport te maken heeft in gent.
by the way we leven misschien wel in een tijdperk waar je met geld, praten en personen kennen veel kan doen maar denk nu niet da je daar zomaar een mtbparcourske gaat versieren bij marina
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

ha, Laat het me eens heel duidelijk stellen; in het huis van de sport ken ik waarschijnlijk ook wel iemand, maar de Blaarmeersen behoren toe tot de stad Gent, dus ben ik beter af bij de schepen voor sport. Deze wijze lijkt me beter.
Maar ik ga toch proberen via de schepen. Desnoods ga ik tot op Ledeberg, ik hoop dat je me nu duidelijk verstaat. Desnoods ga ik zelfs bij de burgemeester. Maar ik wil eerst eens horen hoe en wat er is met dat MTB parcour op de Blaarmeersen. Pas dan beslis ik wat mijn volgende stap zal zijn welke ik onderneem. Heb twee mogelijkheden dan ofwel zet ik het gesprek daar verder of wel ga ik naar de Zuid bij de provincie; als ik daar kom ben ik zeker dat ik in het Huis van de Sport terecht kom; of wel trek ik verder de stad in naar stadhuis. Nu jij schijnt er ook iets vanaf te kennen, ik ben al eens terecht gekomen M. De Clerq.
mMar als ik me op politiek vlak me moet gaan bewegen, dan ga ik zeker me laten rugsteunen van een belangrijke partij. Ga dan wel langs alle mogelijke personen langs gaan uit de sporttakken welke ik ken en waar ik me gesteund zal voelen. op politiek vlak ken ik ook hier en daar wel een mannetje.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Deze middag ben ik nog even op de Blaarmeersen weest rond kijken. Ik heb dus de plaat nog zien staan welke wijst naar een mountainbikers route. Eerstdaags ga ik wel iets meer informatie op de Blaarmeesen zelf inwinnen bij de algemene organisatie ter plaatse. haja, blijkbaar mag je met de fiets juist maar op de paden zoals voorgesteld op de toegangs borden. Wie echter verder gaat tot aan de cafetaria ziet men het grote bord met de ver'melding mountainbike+figuur. Blijkbaar ziet men een verschil met fietsen (wil dat zeggen). Rudy VdE.
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

jeetjeet

Morgenvoormiddag ben ik er op het appel 11u.
Ben gisteren met de trein langsgereden en man dat ziet er de max uit!
Ik zal bij uitzondering mijn Liquid al eens voor de lente terug van stal halen :P
Ziet dat men de trail die er ligt tegen komende zomer om zeep helpt met hun toeristentoren [-X

Zondag 23/01 11u.

BE THERE!!! :wink:
Plaats reactie