Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
pieter90
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 24 okt 2012 20:57
Rijdt met: Trek Superfly 9.8 (2016) Cube Ltd pro (2015)

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door pieter90 »

Voor 1e keer in schorre geweest.. mijn techniek is niet zo denderend dus verkenningsronde was af en toe te voet.. Erna lukte alles behalve die steilste afdaling rechtdoor halfweg die ik niet durfde nemen (er ligt daar en boomstammetje ook midden die afdaling) en tamelijk op het einde een steil stuk omhoog op een soort beton ondergrond raakte ik ook niet boven. voor de rest af en toe met een ei in de broek tijdens de moeilijkste afdalingen :-D
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door henkdetank »

wij willen dit weekend is gaan rijden hier, ik zie op de kaartjes 2 routes wil eigenlijk alles rijden aan die kant.
hoe pakken we dat het beste aan en waar [adress] kunnen wij het beste starten en parkeren met de auto

begrijp dat alles bij elkaar 33km is dus paar rondjes en kun je het aan elkaar rijden
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

henkdetank schreef:wij willen dit weekend is gaan rijden hier, ik zie op de kaartjes 2 routes wil eigenlijk alles rijden aan die kant.
hoe pakken we dat het beste aan en waar [adress] kunnen wij het beste starten en parkeren met de auto

begrijp dat alles bij elkaar 33km is dus paar rondjes en kun je het aan elkaar rijden
Mtb de schorre is klaar met de afpijling , mtb terhagen al langer zodus kan je nu alles aan elkaar rijden , in de schorre zijn er nog enkele mooie passages maar die waren niet toegelaten voor afpijling , start aan de lift , hoofdingang vd schorre , auto staat dan geparkeerd boven in de schommelei .
Voor mtb terhagen kan je ofwel door de tunnel , rij voorbij de pitte , hoofdcentrum en rij over de 2 bruggetjes en onder de Bosstraat en linksweg verder volgen, blauw is hard en groen is soft route , en euhh blijf kalm en gebruik je skills
ales bij elkaar een 11 km , niet veel maar genoeg , je zal het voelen .. :-)
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door henkdetank »

thx voor de info,
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Misschien dit weekend ook eens gaan kijken...
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

henkdetank schreef:thx voor de info,
ik ben is gaan rijden daar, vanaf de lift volg je de zwarte bloso pijlen, totdat je de brug of Tomorrow tegenkomt , rij eronder door en je zal dan het eerste blosopaal tegenkomen die je over de gracht van de deltaweide brengt en het bos inloodst ; ik zeg omdat er daarvoor een paal ontbreekt
Have fun maar opletten en de afdalingen kalm naar beneden
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Kan je nog vlot naar beneden naast de trappen? :lol:
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door flashing1 »

BerggeitCasualFietser schreef:Kan je nog vlot naar beneden naast de trappen? :lol:
yes !! :-D
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

flashing1 schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Kan je nog vlot naar beneden naast de trappen? :lol:
yes !! :-D
Altijd zorgen voor een eerste kick, zeker als er net mensen aan die trap staan die zich rot schrikken :oops:
Lang geleden dat ik nog eens geweest ben, maar als er pijlen hangen ben ik van de partij.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vanmorgen met de fiets vanuit Tielrode naar Boom getrokken voor nog eens een paar uur dolle pret, maar dat het ging afzien worden stond ook als een paal boven waar. Aan de trappen boven nog vlug beetje gegeten om dan naar beneden te duiken en paar mensen die de rommelmarkt bezochten raar te laten opkijken.
Tussen de marchanten door naar de T brug en zo het bos ingedoken. Alles lag kurkdroog en je kon mooi de pijltjes volgen. Knap gedaan al kende ik Schorre het best in tegenstelling tot Terhagen. Onderweg paar gasten tegengekomen die me voorstelden om samen te rijden, John en Dirk van bij mij uit de buurt, ale den andere kant van het water althans.
Ik zei dat ze niet op mij moesten wachten, te weinig form en fysiek maar ze pepten me constant op en aangekomen bovenaan aan het einde van deel 1 Schorre namen ze me naar Terhagen. Daar begon het afzien voor mij pas, kon tempo niet meer aan, en techniek is ook nog iets waar ik geen wereldkampioen mee zal worden.
Die gasten lieten me alleszins mijn grenzen verleggen qua dalen en toen we van de heuvel met betonnen stuk beton?? afdaalden kwamen we nog twee gasten tegen, S van Goodfellas en nog iemand.
Het bleef harken voor mij en na het deel Terhagen gingen we nog voor het tweede deel Schorre rond de vijver, wat me terug iets beter lag door eerdere ervaringen.
Aangekomen aan de liften, zwaar in het rood gegaan, en op weg naar Klein Brabant bleef het harken voor mij om tempo te volgen. Onderweg afscheid genomen en met de hulp van muziek en genoeg vocht gecombineer met meewind toch naar huis kunnen sukkelen
Me heel goed geamuseerd maar zal toch wat meer moeten trainen lol.
Als het weer goed blijft, donderdag nog eens proberen gaan, dagje verlof. Al zat dat ook niet simpel zijn na een zware geplande woensdagavond... :bounce:
Plaats reactie