Diest

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

als je de holle weg neemt vanaf de steenweg diest-hasselt
bergop
langs fabriek
ietwat steile afdaling
overgang naar asfalt
beneden aan kruispunt moet je naar links
richting voetbal terreinen

hier ontbreekt inderdaad de bepijling
echter, die is daar al tientallen keren opnieuw gehangen
nen boer haalt die daar altijd weg
zijn nu aan het kijken om met verf te werken
evt hogerop op nen paal

elk jaar word het hele parkoer terug op orde gezet
of na een klacht
het hele pakoer is onderverdeeld
wij nemen met de united bikers vanaf de halve maan
over webbekom richting assent terug tot in webbekom
dan over de kloosterberg terug naar de halve maan

cu
beny
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

ze zijn nog steeds aan het werken aan de wallen van diest
het kan dus zijn dat er tijdelijk wat paaltjes ontbreken
voorlopig is de spoorwegovergang terug open aan de schaffense poort
binnenkort niet meer
we zijn met de 4 clubs bezig om daar een alternatief uit te werken
voorlopig zal het daar dus een beetje behelpen zijn met het kaartje van de route (verkrijgbaar in het toerisme kantoor onder het stadhuis)
Gebruikersavatar
Mr. Wallace
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 28 okt 2003 22:45
Rijdt met: Orbea Zenit
Contacteer:

Bericht door Mr. Wallace »

TiluTurtle schreef:Ben afkomstig van diest en vroeger hier veel met de gewone fiets door de bossen gecrost. Nu terug in de streek komen wonen en me een MTB aangeschaft.
Toertjes van Diest gereden(Rode) van in Paal en aangesloten aan de zwarte ring.
Vond het wel spijtig van de asfalt op de postbaan. Zelf maak ik hier meestal een variantje op door de bossen van hees en sluit ik dan terug aan bij de toer in schaffen.

Vanaf de kloosterberg zou men toch eens een alternatieve route moeten zoeken ipv het stad te rijden(mischien van achter de GB naar de galgenberg en zo richting karteria. Komt dan toch nog enkele deftige molshopen tegen ipv door de wijk van poelske te crossen.

Salukes.
Na de kloosterberg rij ik langs de GB af, en dan daar na het oversteken van de Leuvensesteenweg, naar links. Fijn rustig wegje, met mooi uitzicht. Wanneer je dan terug op asfalt uitkomt naar rechts (halvelings rechtdoor eigenlijk) en dan altijd maar rechtdoor over asfalt tot voorbij de grote baan diest scherpenheuvel, als je dan voorbij "watertoren of wat ervoor moet doorgaan" rijd juist achter bosje naar rechts. Vrij knappe afdaling en dan kom je op de baan Diest - Zichem uit. Vrij veel asfalt dat wel, maar overal mooie uitzichten en rustige wegen (behalve het laatste stuk richting karteria.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Zaterdag 12 maart ook eens deze route weest rijden met ne maat welke daar woonachtig is maar niet zo goed de route kent door de ontbrekende pijlen. Maar 'tviel nog best mee. Sommige werden vernieuwd maar waar werken aan de gang zijn ??????Sommige pijlen liggen in de velden enz.
Maar de route loont zeker wel. Enkele stevige beklimmingen bospartijen en techn afdalingen staan zeker op het programma van deze 48km route. Wel haalt je er zeker iets meer uit dan de route gewoon te volgen, ik zag vele andere mogelijkheden liggen waar je iets (meer) kan uithalen dan de aan genome weg. We gaan zeker nog eens samen biken in de toekomst en dan valt dit wel eens te proberen om die bijkomende stukken te doen. Die gast kan dus al een goede rit alleen gaan biken in zijn ompgeving en was zeer tevreden. Immers met twee zie je soms meer dan alleen op zoek te gaan naar de wegen welke je uitkan. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

gisteren hebben we met de 4 mtb clubs van diest het vast parkoer onder handen genomen
wijzelf (united bikers) het stuk vanaf webbekoms broek tot aan de halve maan (zowel rood als groen)
zo goed als alle houten palen zijn vervangen, extra bepijlingen,...
en de wallen van diest zijn ook opnieuw bepijld
dus.... biken maar
en laat gerust weten waar nog wat schort...
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

wat er short???????? veel
vroeger zat er een beklimming op kasseien in welke uitkomt aan de voettbal velden
die wijk heeft een benaming maar onsnapt me. Die zit er nu niet meer tussen
De schoonste stukken zijn er van tussen gehaald en dat vind ik niet zo fijn . Dat scheelt er aan dus
Net of de mountainbikers hen laat afdrogen. Maar dan is dit zonder mij gerekent, als ik nog naar Diest kom neem ik de kasseiweg omhoog langsheen de velden.
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

Biestie1 schreef:
beethoven schreef:wat er short???????? veel
vroeger zat er een beklimming op kasseien in welke uitkomt aan de voettbal velden
die wijk heeft een benaming maar onsnapt me. Die zit er nu niet meer tussen
De schoonste stukken zijn er van tussen gehaald en dat vind ik niet zo fijn . Dat scheelt er aan dus
Net of de mountainbikers hen laat afdrogen. Maar dan is dit zonder mij gerekent, als ik nog naar Diest kom neem ik de kasseiweg omhoog langsheen de velden.
Kan je iets duidelijker zijn waar precies ?
Ik ken de route vanbinnen en vanbuiten van "in den beginne" ;-) en ik kan je verzekeren dat er buiten die kleine aanpassing aan de Diestse stadswallen (en daar is zeker geen voetbalveld :roll: ) helemaal niks gewijzigd is.
Dus ik vermoed eerlijk gezegd dat je toch ergens verkeerd zit. Ik zou trouwens niet weten welk voetbalveld in Diest je via een kassei-klim kan bereiken ? (Diest, Heuvelboys, Polyte, Hezerheide, Webbekom, Berkenhof, Sparta Schaffen, Kaggevinne, Kelberg, Molenstede ... zijn er nog ?)
Dat is dat kasseiwegje aan het industrieterrein in Webbekom. Dan kom je zo aan de achterkant van dat industrieterrein, je duikt naar beneden. Dan moet je links langs dat voetbalveldje (daar waar ALTIJD de pijlen weg waren) om dan dwars door een veld aan de achterkant van den Toyota-depot te belanden.

Een paar weken terug hebben Peter V. en ik ook nog eens de rode lus gevolgd en tot mijn grote verbazing werden we aan de afrit van de autostrade, aan de verkeerslichten, het industrieterrein opgeloodst, om dan heel boven, bijna aan de autokeuring, daar tussen die vangrails doorgestuurd te worden en terug aan te sluiten met het stukje dat ik eerder beschreef.

Jammer voor wie het daar niet kent :(
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

@ Beny Ik heb al sinds een paar weken geen pijltje meer zien hangen aan het Jet-benzinestation (kasseiwegje omhoog naar Toyota) ik was ook van mening dat de toer veranderd was.Het industrieterrein ben ik niet op geweest een werkomgeving spreekt me niet zo aan als ik aan het biken ben.Spijtig vind ik dat men een mooi stukje nu links laat liggen door toedoen van een of andere flippo die er plezier in vind om te saboteren door takken en andere rotzooi over het pad te droppen(dat uitkomt aan de grot).
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

ja zoals je ziet zijn er bekenden die dat stukje beter kennen dan jij, maarja het doet er niet toe.
Het was te Webbekom als je dan vanaf de vaart komt en de baan moet oversteken, dan ging je na 25m rechts een kasseibaantje steil op en toch iets technische wat er nu tussenuit ligt. Maarja wie deert het???? ik ga toch mijn goesting doen en dat baatje verder nemen en hopelijk doen jullie dat ook, want anders mankeer je toch een stukje waar het heerlijk biken was.

Infeite zou men met veel luister zelfs dat baantje moeten nemen op een afgesproken tijds stip en daar nog wat grote heren bij halen omzo een doorbraak te verkrijgen dat stukje waar mountainbiken fun is, iets met nadruk te doordrukken en terug op te nemen in de vasqte route.
Maar kom ik ben tevreden mij deert het niet en ik doe mijn goesting, t is maar voor de jongeren, die wie na mij komen, als die niet uit hun kot komen, waarom moet ik het dan doorzetten. Rudy VdE.
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

Links laat liggen...............
nee, het ligt rechts van de grote baan,'t begint als een aarde weg pas iets verder zie je dat het een kasseiwegel is. Dan na de klim ben je in de velden en daarna zie je linksweg dat voetbalveld, dacht een brugje over en je komt in zowat nieuwe wijk (dacht ik)
Ewel t is dat stukje dat er van tussen ligt.

Terug opnemen zonder pardon, zo zou het moeten dus.
Plaats reactie