driedaagse in La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Hoe is het met de bewegwijzering gesteld van die oude routes? Dewelke zijn nog de best bewegwijzerde?
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

flyboy schreef:Hoe is het met de bewegwijzering gesteld van die oude routes? Dewelke zijn nog de best bewegwijzerde?
De bewegwijzering is SLECHT :evil: !!!
De nieuwe pijltjes hangen er al wel, maar er zijn nog geen kaarten van #-o !!!
Route nr 1 en 5, deze echt wel eens de moeite !!!
Op het einde van route nr 5 is er een 'gevaarlijke' afdaling, beneden effe gestopt want onze benen deden echt zeer van tegen te houden.
En bij route 1 kan je op het einde een Col-etje meepikken, mijn TopSpeed was er 72km/uur :drunk: !!!

Grtz...
S.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

#Skull' schreef:
flyboy schreef:Hoe is het met de bewegwijzering gesteld van die oude routes? Dewelke zijn nog de best bewegwijzerde?
De bewegwijzering is SLECHT :evil: !!!
De nieuwe pijltjes hangen er al wel, maar er zijn nog geen kaarten van #-o !!!
Route nr 1 en 5, deze echt wel eens de moeite !!!
Op het einde van route nr 5 is er een 'gevaarlijke' afdaling, beneden effe gestopt want onze benen deden echt zeer van tegen te houden.
En bij route 1 kan je op het einde een Col-etje meepikken, mijn TopSpeed was er 72km/uur :drunk: !!!

Grtz...
S.

de Col d'Haussire zeker,, daar kunde idd wel waanzinnige snelheden halen. Toch niet geheel zonder risico vermits een groot gedeelte van de afdaling doorheen de drukke toeristische bebouwde kom loopt van La Roche. De recordsnelheden mss best toch niet teveel promoten. 8-[
Vlak voor die afdaling van route nr.5 eens aangesproken door twee wandelaars 'Non pas par là monsieur, pas par là', we wisten direct hoe laat het was. :lol:
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

flyboy schreef: de Col d'Haussire zeker,, daar kunde idd wel waanzinnige snelheden halen. Toch niet geheel zonder risico vermits een groot gedeelte van de afdaling doorheen de drukke toeristische bebouwde kom loopt van La Roche. De recordsnelheden mss best toch niet teveel promoten. 8-[
Vlak voor die afdaling van route nr.5 eens aangesproken door twee wandelaars 'Non pas par là monsieur, pas par là', we wisten direct hoe laat het was. :lol:
Idd da was de naam van die Col, idd mss wel een beetje gevaarlijk :roll: !!! Maar moet kunnen :drunk: !!!
Het was wel de 2de keer dat we die afdaling deede, dus wisten we wat ons te wachten stond. De eerste keer haalde ik 'maar' 59km/uur (weining t.o.v. 72km/uur den 2de keer :lol: ) !!!

De afdaling aan route 5 is idd niet simpel, vrij technisch...
Constant remmen, want als je je remmen lost dan ga je te rap en maak je fouten... Als je daar zou op uw bakkes gaan, hoe ziede er dan uit... :lol:
Alle sinds was het ZEKER de moeite !!!

Grtz...
S.
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Bericht door tpl »

De kaarten en bewegwijzering zijn inderdaad geen ***** waard.

Ik heb wel nog een documentje gekregen van de toeristische dienst waarop de route wordt uitgelegd. Ik kan je dat gerust wel eens doormailen.

Dat documentje in combinatie met de halfvergane bewegwijzering (als ze er al zijn) zijn meer dan voldoende. Als je off-track wil gaan, dan zou ik gewoon een stafkaart kopen.

Drop maar een berichtje in m'n PB als je documentjes wil. Ik wil gerust de kaart die ik heb inscannen ook.
Plaats reactie