Deze zomer naar Durbuy

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

zijn er douches?
hoogteprofiel?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

alles is er aanwezig, douche's ( het vertrek is aan het voetbalplein van Petit Han ) een uitgebreide bike wash dus waterlijnen genoeg, in de kantine kaarten van de verschillende afstanden ( allez vorig jaar toch ) voor de prijs van ook 3€, op de 2 langste afstanden zijn er 2 bevoorradingen.
hoogtemeters weet ik niet daar ik vorig jaar materiaalpech had en de rit niet heb kunnen uitrijden en dit jaar kan ik echter niet gaan :cry: .
bike ze en have fun.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Als je een kaart wil met alle routes in de buurt kan je die online aankopen bij het NGI:

http://www.ngi.be/NL/NL1-3-1.shtm

Gewoon 'mountainbikeroutes' aanvinken en de plaats waar je een kaart van wenst, in dit geval Durbuy.

Ik heb onlangs 3 kaarten besteld aan ongeveer 8€/stuk. Ze zijn zeer duidelijk. Alles staat er ook op: mtb-routes (uiteraard), wegen, topografie, rivieren, woonkernen,...)
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

ratte en zijn vrouwtje rijden zondag de TT van durbuy!!
Gebruikersavatar
kjiratsiekoedel
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 13:04
Rijdt met: Ermelo, Nederland
Contacteer:

Bericht door kjiratsiekoedel »

Ik ook!!!

De 50km ga ik doen.

Ik ben herkenbaar aan mijn fiets:
Afbeelding
Maar dan met racing ralphs & een gele GPS op 't stuur

En verder draag ik echt superfelle fluoriserende rose sokken.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik kan er deze keer niet bijzijn wegens andere verplichtingen maar ga zaterdag een toerke doen om het goed te maken.
amuseer jullie en bike ze 8)

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
kjiratsiekoedel
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 13:04
Rijdt met: Ermelo, Nederland
Contacteer:

Bericht door kjiratsiekoedel »

Morgen naar België!!! Ik ben benieuwd naar het schone Belgische landschap.

Mijn frans is ook echt brak (*wijzend* 'euh, bonjour.. euh... un truc comme ca'), dus ik ben nog benieuwder hoe ik mij daar ga redden :D
Gebruikersavatar
kjiratsiekoedel
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 13:04
Rijdt met: Ermelo, Nederland
Contacteer:

Bericht door kjiratsiekoedel »

't Was echt heel erg gaaf!!!

Voor de mensen die erheen willen: de O2bikers van... mei ging over Durbuy.

Ik heb er met een GPS gefietst. Zeker een uitkomst (kon ik lenen). Als iemand een kabeltje heeft kan ik nog wel wat routes & waypoints uploaden.

Ik zat in een huisje (Happy Home) aan de rand van het centrum. Erg klein stadje, dus zat erg goed. Verder was er een wasmachine, schuur & tuinslang, dus mijn geluk kon niet meer op.

De dagen even in het kort:

Zaterdag:
-in Barvaux de 4 kaartjes van de MTB routes, een 1:25.000 wandelkaart van de hele streek & een overzichtskaart met alle MTB routes in de buurt gekocht.
-route 1 gefietst: asfaltpad. Wel aardige oefening om de Bloso bordjes te leren zien. En beetje dicipline trainen om te blijven zitten in een klim (zit een aardig lange in).
Dagtotaal: 16km

Zondag:
Toertocht van 50km gefietst die startte in het dorpje Petit-Han. Echt extreem zwaar, modderig, klei, grind, lange klimmen, lang dalen, etc.... Echt supertof dus. Een 50km tocht bij mij is de buurt is nog niet de helft zo zwaar. De tocht was erg goed uitgezet (met van die voetbalveld-krijt-lijnen & felgele O2bikers bordjes). Verder zaten de 2 voedselposten op de juiste plek (na erg lange zware klim). De leukste stukjes uit alle routes zaten erbij + nog meer delen singletrack.
Dagtotaal: 60km

Maandag:
Beetje rustig aan gedaan. Zo'n 7km met mijn vader over asfalt (toch nog wel met lange klim door dorpje Palagne). En nog met een vriendje van mijn broertje route 1.
Dagtotaal: 23km

Dinsdag:
Route 3 gefietst. Deze tocht is technisch zeker leuk en niet erg lang (15km). Nog ergens verkeerd gefietst, paar km extra erbij gedaan dus.
Route 2 ook gefietst. Deze tocht van 25km is technisch leuker en ook lichamelijk zwaarder dan route 3.
Dagtotaal: 43km

Woensdag:
Route 3 met mijn broertje gedaan. De extreme modder van zondag & dinsdag was er wel af. Maar toch nog wel tot aan de naven in de plassen gereden.
's Middags route 5 (officieel 25km) geprobeerd. Deze start in Barvaux. 2x fout gereden. De eerste was dat je voor Palange naar links moet, doe je dat niet... dan kom je in Palange. En ook nog een detour van 3km gemaakt omdat er een boer met de tractor over een bordje is gegaan. (voor de mensen die hem gaan doen: mocht je op een kruising komen met betonplaten aan de linkerhand => daar rechtdoor). Aan het eind van de route ben ik echt de bordjes misgelopen. In totaal denk ik dat ik zo'n 1km ben omgereden. Leuk technisch werd het niet. Er zouden langs dit pad ook een hoop hunnebedden moeten zijn. Deze heb ik echt ALLEMAAL gemist. Wel een mooi dorpje (Weris) gezien. Maartoch, beetje afknap-tocht.
Dagtotaal: 60km

Donderdag:
's Ochtends een fiets gehuurd voor het vriendje van mijn broertje. In Durbuy: €16 halve dag / €20 hele dag, www.LPM.be, full deore met Judy TT incl. goede helm. Na wat sleutelen met schroevendraaier (remmen), tang (preload vork) & WD-40 (kabels), best een aardige fiets. De beste huurfietsen die ik iig heb gezien. Samen met vriendje&broertje tocht 3 nog een keer gedaan.
's Middags oorspronkelijk gepland als slaap/rust middag, toch nog met vriendje tocht 2 gedaan. Hij was niet gediciplineerd genoeg om te blijven zitten in een klim en dan duren de klimmen lang! Maar toch goed en in net tempo volbracht, zeker voor een niet-mountainbiker.
Dagtotaal: 45km

Vrijdag:
Naar huis.

=======================================
Pech:
-ik ben op dinsdagmiddag mijn spaakmagneet verloren :evil: Deze zat in een houdertje gelijmd, maar nu dus niet meer. Behoorlijk klote.
-verder ook 2 draadbruiken gehad :evil: Komt vermoedelijk doordat het een coax-kabel is. Lijkt mij wat minder sterk in bochten dan gewoon twee adertjes naast elkaar.

Handig:
-verder moet je een bus WD-40/siliconenspray meenemen om je ketting te smeren onderweg. Of natuurlijk een goed kettingsmeermiddel gebruiken. Na een uur fietsen zit je ketting vol opgedroogde klei en begint het allemaal wat minder te lopen en teringherrie te maken.
-een GPS was erg handig. De tochten meerdere keren fietsen is dan een eitje. De weg terugvinden nog meer.
-Koop echt een 1:25.000 wandelkaart. Eenmaal beetje off-track kan je je wel weer redelijk oriënteren
-het gebied is erg toeristisch. Veel mensen beheersen ook het Nederlands
-mocht je niet zo goed zijn in klimmen en al helemaal niet in bagger klimmen, zet achter een band met tractorprofiel.
-huur NIET bij www.durbuyadventure.be. Ernstig brakke ongeveerde Orbea dingen. Zien er echt niet uit. Ken iemand bij wie de remmen losgingen in een afdaling. Geen aanrader.

Nu ga ik mijn tas uitpakken en weer inpakken voor de volgende vakantie (die morgen begint).

Verder:
Route 4 is volgens mij ook af (stond iig wel op de planning). Dee route is 35km. Het begin (km of 7) loopt gelijk met route 2. Daarna dus de juiste bordjes volgen (komt later ook met route 5). Dit zou de zwaarste route worden.

3 foto's:
Afbeelding
Vaag overzicht

Afbeelding
wie dit als eerst herkent heeft gewonnen

Afbeelding
Cool!
Moriquendi
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 22:17
Rijdt met: AE traverse 570

Bericht door Moriquendi »

Bedankt voor de info k zal er zeker wat mee doen in de derde week van augustus als k daaro ben

ff klein vraagje nog veel profijd gehad van je fully ? k rij zelf hardtrail dus ben benieuwd of ik veel op mn donder krijg
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

als je je bike de baas bent dazn kan je er zeker en vast je gading vinden met een hard tail, ik rij al enkele jaren met een hard tail in de ardennen en nog nooit problemen gehad.

Gizmo 8)
Plaats reactie