Mountainbiken op de blaarmeersen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

Ren&Stimpy schreef: Kheb daar vorige week gaan spelen met de bike. Aan de kant van de vroegere skipiste die nu open ligt zijn er een paar jonge gasten die op eigen initiatief beginnen graven zijn. Er zijn 3 grote kombochten; verschillende jumps en veel andere zaken om te spelen. Zij rijden er echter niet af met bikes maar met die snowboarden met 4 wielen aan.

T'is echter iets dat tijdelijk is omdat het niet van Gent zelf uit gaat. Spijtig vind ik want er komt veel volk op af met de BMX; MTB en andere.

Wel aanrader om eens te doen zolang dit daar is.
Kan je iets specifieker zijn, zou dit wel eens willen gaan bekijken..

grtz
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

VoRtX schreef:Snowboard op vier wielen noemt Mountainboard... En daar is een website van ook : www.mountainboard.be , echt waar :lol: ! Heb het vorig jaar eens gedaan in de Ardennen. Heel gemakkelijk aan te leren en beestig om te doen.

Ivm het mountainbike-parcours. Vorig jaar werd me gezegd dat dat voor 2005 ging zijn. Toen zei iemand van de directie van de Blaarmeersen mij dat het de bedoeling is om zo'n parcours met bergen etc... te maken op de plaats waar ze nu al die bomen gerooid hebben (als je uit de Blaarmeersen komt en je gaat naar links naar de R4 op, tot het einde van de watersportbaan, daar zie je op je linkerkant een open vlakte (met nog wat restanten van omgekapte bomen)).
Hey cooooooool!!!
Dat is dan terug een technisch parcours zoals er vroeger op die plaats al één was... (toen er nog sprake was van een BOS)
Ik kijk er alvast naar uit!
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Ik heb eens iemand met een downhillfiets langs de skizijde naar beneden zien komen :drunk:
Er is inderdaad daar wel zo'n parcourtje aangelegd.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

iemand zin om een dezer dagen daar eens te gaan verkennen? gewoon de heuvel een tiental keer op en af, spelen dus :D
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

De sky heuvel 10 x op en af.
Hoeveel keer na elkaar ga je die wel doen????? na dreikeer op en af zie ik steeds de mannen te voet naar boven gaan, en op de duur slijd je naar beneden.
ha ja nog eens bij vermelden, dat ik met een antwerpse vriend, hier op t'forum, deze zomer, die persoon de bergop langs de kant waar er gewoonlijk afgedaalt wordt, die gast deze opklom zonder aarzelen.
Effe everaren???

Ja, je hebt de mannen en de mannen he?
Rudy VdE.
Gebruikersavatar
Astrid
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 13:22
Rijdt met: Scott Boulder
Contacteer:

Blaarmeersen

Bericht door Astrid »

Hey,

'k ben ook van Gent,
en 'k ben ook af en toe al gaan kijken,

ma ik heb daar toch gelijk niets gezien van een mtb-parcour... :-?

Volgens mij kan je momenteel gewoon van dienen ouwen skiberg rijden,
nu dat er nog geen valse sneeuw op ligt,
ma daar is ook niet zoveel aan hé... :(

Keep searching!

Astrid xXx
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Het zit eigenlijk zo:

tot enkele jaren terug had je bij het binnenkomen van de Blaarmeersen (langs de Oude Watersportbaan) een bultenpiste, opgehoogde bochten en een bos. Daarnaast heb je een BLOSO-parcours (met de gekende signalisatie) die omheen de Blaarmeersen loopt (groen) enkel de skiheuvel (sowiezo achterkant ervan) met bochten naar boven en dan steil naar links beneden.

Nu is er op die bultenpiste met opgehoogde bochten een hotel gekomen en is dat stuk bos min of meer gerooid. Daar zou men voor 2005 een nieuw technisch parcours maken. Daarnaast heb je wel degelijk de groene route met inbegrip van de skiheuvel die men langs achteren beklimt.

Als treinreiziger had ik al eens gemerkt dat de groene matten weg waren... voorbije zomer ben ik dus ook een aantal keer van de oude skiheuvel geweest met de Liquid... klimwerk was al wat moeilijker mede door los zand en grind... en nu zouden er daar manne met de schop aan het werk geweest zijn. Ben benieuwd... enkel staat mijne Liquid op stal tijdens de winter. Zal iets voor volgend jaar Maart/April zijn tegen dat ik ga kijken... en dan maar hopen dat men ook al bezig is aan de technische piste bij het binnenkomen van de Blaarmeersen.
Gebruikersavatar
mountainsurfer
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 23:51
Rijdt met: giant 29 er

Bericht door mountainsurfer »

Blink360 schreef:Het zit eigenlijk zo:

tot enkele jaren terug had je bij het binnenkomen van de Blaarmeersen (langs de Oude Watersportbaan) een bultenpiste, opgehoogde bochten en een bos. Daarnaast heb je een BLOSO-parcours (met de gekende signalisatie) die omheen de Blaarmeersen loopt (groen) enkel de skiheuvel (sowiezo achterkant ervan) met bochten naar boven en dan steil naar links beneden.

Nu is er op die bultenpiste met opgehoogde bochten een hotel gekomen en is dat stuk bos min of meer gerooid. Daar zou men voor 2005 een nieuw technisch parcours maken. Daarnaast heb je wel degelijk de groene route met inbegrip van de skiheuvel die men langs achteren beklimt.

.
bloso route rond de blaarmeersen(groene bloso )
#-o #-o
nog nooit gezien
en al veel de skiberg op en afgereden
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

Bericht door beethoven »

haja enkele jaren geleden waar nu het huis van de sport staat en de topsporthal hadden we een technich parcourtje wat aangelegd was als mountainbike terrein. Nu is er daar plaats voor een voor veel sport maar voor ons????????Daarmee is men nu bezig een nieuw parcour in aanleg te nemen op de blaarmeersen zelf(binnen op het terrein) Men zou het volledig klaar hebben in 2005 (welke maand en hoelang km???????? ) daarmee dat ik die topic start. Ik heb intresse wel. wie meer weet.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Vroeger toen ik nog cyclo-cross deed, ging ik altijd trainen aan de blaarmeersen. Dat parcourke in het bos en dan rond de vijver naar de skiheuvel, de trappen oplopen en aan de andere kant weer terug. Daarna weer terug naar het bos en zo hadden we een toertje van ongeveer 3km. Als cyclocrosser was dat voldoende, je traint immers maar een dik uur en dan met de fiets trug naar huis. Maar als je twee à drie uur wilt mountainbiken ben je al gauw zotgedraaid in de blaarmeersen. Voor één keertje lijkt het me wel leuk met die skiheuvel, maar daarna heb je het wel gehad.
Plaats reactie