Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Op zaterdag 3 april ga ik hier een aantal kennissen (MTB leken) eens rondleiden.
We zullen omstreeks 14u vertrekken in Kasterlee.
Als er nog iemand goesting heeft om mee te rijden: let me know!
Ik zal me wel beperken tot blauw en groen tegen een gezapig tempo.

Er zal achteraf een kleedkamer met douches voorzien zijn in sporthal Duineneind.
Gebruikersavatar
Michelleke
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: di 19 aug 2003 22:56

Bericht door Michelleke »

Black Phantom schreef:Op zaterdag 3 april ga ik hier een aantal kennissen (MTB leken) eens rondleiden.
We zullen omstreeks 14u vertrekken in Kasterlee.
Als er nog iemand goesting heeft om mee te rijden: let me know!
Hmmm, moeilijke keuze :cry:
Normaal zou ik die zaterdag de wegtocht van Kaws Turnhout rijden. 'T zal dus van't weer afhangen, denk ik. Ge moet alleszins niet wachten, maar weet even te zeggen waar jullie juist in Kasterlee vertrekken, dan kan ik nog altijd het weer afwachten...
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Michelleke schreef:
Black Phantom schreef:Op zaterdag 3 april ga ik hier een aantal kennissen (MTB leken) eens rondleiden.
We zullen omstreeks 14u vertrekken in Kasterlee.
Als er nog iemand goesting heeft om mee te rijden: let me know!
Hmmm, moeilijke keuze :cry:
Normaal zou ik die zaterdag de wegtocht van Kaws Turnhout rijden. 'T zal dus van't weer afhangen, denk ik. Ge moet alleszins niet wachten, maar weet even te zeggen waar jullie juist in Kasterlee vertrekken, dan kan ik nog altijd het weer afwachten...
We vertrekken aan "fietsen Van De Water" omdat we daar eerst een paar gehuurde bikes gaan afhalen.
Gebruikersavatar
Bikeman
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 17 okt 2002 18:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2 '97 / S-WORKS 2006
Contacteer:

Bericht door Bikeman »

zondag 15 maart de lussen van de Bloso route gaan rijden. Ik ben vertrokken aan het bloso domein.
De pijltjes waren allemaal goed leesbaar en de paden relatief goe berijdbaar. Ik heb ooit anders meegemaakt.
Er waren ook overal bordjes gehangen wanneer je een rijweg moest oversteken, ik hoop da da allemaal gaat blijven hangen want da was wel interessant met momenten...

Als da zo blijft ga ik daar mijn trainingscircuitje van maken denk ik :wink: :)
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

vandaag ook nog eens in herentals geweest. Met de fiets naartoe gereden, dan rood en groen gedaan en terug naar huis gefietst. Rood en vooral groen lagen er heel goed bij.
Nu dat ze hier en daar wat bomen hebben weggekapt kan je nog sneller op de singletracks van groen, zaaaaalig.
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

etienne schreef:Nu dat ze hier en daar wat bomen hebben weggekapt kan je nog sneller op de singletracks van groen, zaaaaalig.
mja ik ben er vandaag ook geweest maar zo zalig vind ik da nie ze dat ze die bomen aan't wegkappen zijn.da schoon decor naar de kl*ten. :evil:
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

als ze het laten zo als het nu is gaat het nog vind ik.
Wel spijtig dat ze net groen aanpakken, ze zouden beter wat bomen weghalen op blauw, dan wordt het misschien beter berijdbaar.
JanMax
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 aug 2003 17:40
Rijdt met: Grand Canyon Comp XT

Herentals

Bericht door JanMax »

Zondagvoormiddag ben ik van plan deze vaste route eens te proberen aangezien er toch al zo veel werd over geschreven. Waar start ik het best (kwestie de juiste afrit te nemen) ? Ik kom uit de richting Antwerpen.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Re: Herentals

Bericht door Biker Zjé »

JanMax schreef:Zondagvoormiddag ben ik van plan deze vaste route eens te proberen aangezien er toch al zo veel werd over geschreven. Waar start ik het best (kwestie de juiste afrit te nemen) ? Ik kom uit de richting Antwerpen.
Je neemt E313 tot Herentals Oost, einde afrit naar rechts richting Herentals.
Op de T aan Primalux naar links tot aan de lichten van de ring. De ring rechtsop rijden, richting Oostmalle en Kasterlee.
Aan einde ring (groot ovaal rond punt) en met kleding Wellens op uw rechterkant op de hoek, rij je rechtsaf richting Lichtaart en Kasterlee.
Na 200m, net over de spoorweg, onmiddelijk links een klein straatje in.
Na 50 m weer spoorweg over en op de rechtse kant is hier een ruime parking waar veel bikers vertrekken. Hier staat ook het blosobord met de gegevens over de 3 kleuren van de tocht.
Veel bikeplezier trouwens ! :wink:
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

17/04/04

Bericht door Blink360 »

voorbije zaterdag er geweest... vele bikers gezien... het parcours lag er zowaar PERFECT bij! Nergens plassen behalve dat ene gekende punt op blauw te Kasterlee. En ook bijna nergens mul zand.
Ideaal voor een goede chrono neer te zetten dus.
Wederom me kostelijk zitten amuseren op groen (singletracks) en een andere biker er ingewijd. Een echte AANRADER.
Plaats reactie