Gooik - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Merci Bien voor de info zenne kzal het es voorstellen aan menne collega en wat de bloso van Affligem betreft ja die ken ik door en door zenne, ik vetrek ter hoogts van de kluiskapel in erembodegem want da is maar nen goeie km of 2 van men deur en is idd ook zeker de moeite en in de winter ook redelijk zwaar.
die gele pijlen met het opschrift PSV es de vertaling van Politie Sport Verbond maar ze zouden hun route dan ook es mogen onderhouden zenne als ze ze deze al naar hen noemen :evil:

Gizmo 8)
bart_w
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 14:31

gooik

Bericht door bart_w »

Zaterdag route in Gooik gedaan.
Alle pijltjes zijn aanwezig op 2 na. Op het einde aan kappeltje op de linkerkant staat enkel nog paaltje. Hier moet je naar links. Je komt op weg waar pijl naar links staat. Op deze weg moet je aan reclamebord voor een of ander atelier naar links (voor huisnr 37).
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Re: info over de bloso van gooik

Bericht door franky »

Gizmo schreef:hey bikers (sters)
wie van jullie heeft de bloso al gereden van gooik en graag wat commentaar erover, heb de commentaar al gelezen bij de routes maar heb liever een recenter comentaar.
ik zou deze zondag gaan rijden met collega van het werk en biker.

Gizmo 8)
bloso-route gooik passeert in mijne achtertuin, rij ik regelmatig de donderdagavond na 19uur. ben altijd bereid om gids te spelen hé gizmo...probleem is wel dat café den haas wel toe is op donderdag :evil:
Gebruikersavatar
Haberdasher28
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 aug 2003 12:07
Rijdt met: Orbea (Nadir) en Thompson
Contacteer:

Gooik (groene route)

Bericht door Haberdasher28 »

Hey bikers,
aangezien ik nog niet veel commentaar op het vaste parcours van Gooik gezien heb, dacht ik bij mezelf: Laat ik maar eens mijn eerste ervaringen met dit mooie parcours neerschrijven.
Ik ging vol motivatie voor de volle 42km (volgens kaartje), maar de harde wind en een iets te lang blijven liggen in bed hebben ervoor gezorgd dat ik de blauwe en rode lussen toch links liet liggen. Ik heb dus de groene lus gevolgd. (goed voor ongeveer 25km)
Het parcours begint met een stevig klimmetje om de benen wat op te warmen en brengt je uit het centrum van Gooik naar een glooiend pajots landschap. Leuke boerenwegjes met soms wel een verbindingswegje in asfalt. Maar erg is dit niet om eens op adem te komen, of gewoon door dit herfstweer, een glibberige spannende ervaring dat meehelpt in het verstevingen van de pajotse charmes. Het eerste deel is dus rustig biken, maar met harde wind tegen is het wel een ander paar mouwen. Want op een open stuk veld heb ik wat teveel energie verspeeld om nadien nog te kunnen klimmen. :-? Jaja, na de lichte hellingen tussen de velden, gaat men meer richting Kester en daar zijn er toch enkele krachtige hellingetjes die je na verloop van tijd echt beginnen uit te putten. Het is een constant stijgen en dalen langs leuke singletracks en veldbaantjes. Vooral het stukje stijgen richting motocross-parcours was enorm. Ik heb het ongeveer tot in de helft gehaald, maar ik denk zelfs dat het onmogelijk is op een niet-modder-dag om bovenop de helling te raken langs de hoge boomwortels en afgespoelde grond. Dus wel ff moeten afstappen, maar zo kon ik nog eens genieten van het afwisselende en mooie herfstlandschap in Gooik.
Nadien gaat het terug ff wat platter (buiten een klimmetje tot aan het militair domein) om zo stilletjes aan terug richting Gooik te rijden.
Algemene indruk: een zeer mooi en afwisselend parcours. Wel zwaar in de modder en met stevige wind op kop. Maar het is zeer mooi uitgestippeld, geen enkele keer verkeerd gereden (behalve aan het grote kruispunt , waar ik geen groene pijltjes meer zag staan, maar dan afgezakt richting Gooik en dat was dan ook de weg die ik moest volgen). Ik kom zeker terug om de full track te doen op een windstille dag! :wink:
Zeker ook te vermelden: gratis WARME DOUCHES aan het cultureel centrum! :drunk: Achteraan de parking van het cc. zijn er een 3-tal douche-cabines en een afspuitstand voor de bike. De douches zijn heel verzorgd, warm, zalig warm water en plaats genoeg om je in te herkleden. Nadien kan je in de aanpalende taverne de nodige krachten terug opdoen.
Indien je dus wil genieten van het Brabantse landschap, zeker eens afzakken naar Gooik.

Greetz, Kurre
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Re: Gooik (groene route)

Bericht door Quadrifoglio »

Haberdasher28 schreef:Nadien kan je in de aanpalende taverne de nodige krachten terug opdoen.
Zeker de geueze niet vergeten te proeven! :)
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: Gooik (groene route)

Bericht door fieldbiker »

Haberdasher28 schreef:Hey bikers,
aangezien ik nog niet veel commentaar op het vaste parcours van Gooik gezien heb, dacht ik bij mezelf: Laat ik maar eens mijn eerste ervaringen met dit mooie parcours neerschrijven.
Ik ging vol motivatie voor de volle 42km (volgens kaartje), maar de harde wind en een iets te lang blijven liggen in bed hebben ervoor gezorgd dat ik de blauwe en rode lussen toch links liet liggen. Ik heb dus de groene lus gevolgd. (goed voor ongeveer 25km)
Het parcours begint met een stevig klimmetje om de benen wat op te warmen en brengt je uit het centrum van Gooik naar een glooiend pajots landschap. Leuke boerenwegjes met soms wel een verbindingswegje in asfalt. Maar erg is dit niet om eens op adem te komen, of gewoon door dit herfstweer, een glibberige spannende ervaring dat meehelpt in het verstevingen van de pajotse charmes. Het eerste deel is dus rustig biken, maar met harde wind tegen is het wel een ander paar mouwen. Want op een open stuk veld heb ik wat teveel energie verspeeld om nadien nog te kunnen klimmen. :-? Jaja, na de lichte hellingen tussen de velden, gaat men meer richting Kester en daar zijn er toch enkele krachtige hellingetjes die je na verloop van tijd echt beginnen uit te putten. Het is een constant stijgen en dalen langs leuke singletracks en veldbaantjes. Vooral het stukje stijgen richting motocross-parcours was enorm. Ik heb het ongeveer tot in de helft gehaald, maar ik denk zelfs dat het onmogelijk is op een niet-modder-dag om bovenop de helling te raken langs de hoge boomwortels en afgespoelde grond. Dus wel ff moeten afstappen, maar zo kon ik nog eens genieten van het afwisselende en mooie herfstlandschap in Gooik.
Nadien gaat het terug ff wat platter (buiten een klimmetje tot aan het militair domein) om zo stilletjes aan terug richting Gooik te rijden.
Algemene indruk: een zeer mooi en afwisselend parcours. Wel zwaar in de modder en met stevige wind op kop. Maar het is zeer mooi uitgestippeld, geen enkele keer verkeerd gereden (behalve aan het grote kruispunt , waar ik geen groene pijltjes meer zag staan, maar dan afgezakt richting Gooik en dat was dan ook de weg die ik moest volgen). Ik kom zeker terug om de full track te doen op een windstille dag! :wink:
Zeker ook te vermelden: gratis WARME DOUCHES aan het cultureel centrum! :drunk: Achteraan de parking van het cc. zijn er een 3-tal douche-cabines en een afspuitstand voor de bike. De douches zijn heel verzorgd, warm, zalig warm water en plaats genoeg om je in te herkleden. Nadien kan je in de aanpalende taverne de nodige krachten terug opdoen.
Indien je dus wil genieten van het Brabantse landschap, zeker eens afzakken naar Gooik.

Greetz, Kurre

De helling op de Kester naar het crossparcours toe is zeker en vast te doen; heb hem al opgereden ! Je moet rechts aanzetten tegen de prikkeldraad en middenin moet je volledig naar links (naar de struiken toe) om het plots serieuze hoogteverschil bij die boomwortel te overbruggen. Dan gewoon rustig verder stoempen en je bent er ...

Volgens mij is het blauwe parcours het mooiste, rood vind ik minder omdat het gewoon veel veld en plat is (uitbreiding naar Oetingen).

Bij de TT in Roosdaal hebben we het parcours in omgekeerde richting gedaan (die serieuze afdalingen, hebben we op moeten rijden nu) en dan een aansluiting naar een Bos, richting Roosdaal. Wat een kanjer van een helling en lekker glad (kassei en bosgrond).


Fieldbiker
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

IK ken die beruchte helling ook. En idd. rechts aanhoudende aan de prikkeldraad, blokkeerde ik wel op die even beruchte grote boomwortel, om met al mijn onderdelen in de even beruchte prikkeldraad te belanden. Resultaat: gekrenkte eer en een gat in mijn Gonsovest.
Gebruikersavatar
teddy kgb
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 13:55
Rijdt met: Cube Freelite - Azonic Steelhead - Kona Dawg

Bericht door teddy kgb »

Ben ze vroeger wel n paar keer opgeraakt, maar nu de laatste 2 keer slipte mijn achterwiel gewoon door en moest ik voet aan de grond zetten...maar idd, 't is de moeite en ik vind het één van de prachtigste parcours die ik al gedaan heb...

Trouwens fieldbiker, van waar ben jij?
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

teddy kgb schreef:Ben ze vroeger wel n paar keer opgeraakt, maar nu de laatste 2 keer slipte mijn achterwiel gewoon door en moest ik voet aan de grond zetten...maar idd, 't is de moeite en ik vind het één van de prachtigste parcours die ik al gedaan heb...

Trouwens fieldbiker, van waar ben jij?
Ik woon te Erpe-Mere, maar afkomstig van Kerksken (Haaltert);
Als ik met m'n schoonbroer (hij is van Ternat) 's geen goesting heb om een TT te doen, dan gaan we gewoon de blosoroutes uit de buurt (Gooik, St-Pieters-Leeuw, Lennik, Affligem, ..) doen.

Fieldbiker
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Ja, we zijn nogal verwend in de streek. Alleen jammer dat het allemaal zo'n modderparkoers zijn na een paar dagen regenval. Sint-Pieters-Leeuw is dan nog te doen, maar Affligem en Gooik echter.
Plaats reactie