Rotselaar - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Iemand een idee hoe deze route er op dit ogenblik bijligt ?
(qua ondergrond bedoel ik dan, kwestie van de juiste bandjes op te leggen)
Gast

Bericht door Gast »

Gisteren nog stukken van het parcour gereden, bepijling liet de wensen over -- zowel links als rechts van de baan op alle mogelijke hoogtes

ondergrond goed droog, gras natuurlijk wel nat ???, en je moet toch een pak kilometers over 'hardere ondergrond' (Dijlepad, door een woonwijk'
Gebruikersavatar
Svennemans
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 11:16
Rijdt met: Scott Scale 920

Bericht door Svennemans »

Rikske schreef:Iemand een idee hoe deze route er op dit ogenblik bijligt ?
(qua ondergrond bedoel ik dan, kwestie van de juiste bandjes op te leggen)
Ik heb daarnet de blauwe van Rotselaar nog is gedaan.
Ondergrond lag er zeer goed bij vond ik.
Enkel de klim naar het beeld in die bos was wa drassig, maar als ge daar op de kantjes blijft lukt het wel hoor :-)
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Svennemans schreef:
Rikske schreef:Iemand een idee hoe deze route er op dit ogenblik bijligt ?
(qua ondergrond bedoel ik dan, kwestie van de juiste bandjes op te leggen)
Ik heb daarnet de blauwe van Rotselaar nog is gedaan.
Ondergrond lag er zeer goed bij vond ik.
Enkel de klim naar het beeld in die bos was wa drassig, maar als ge daar op de kantjes blijft lukt het wel hoor :-)
Bedankt voor het antwoord, maar ik heb vandaag zelf de route al gereden :wink: .

Ik had gegokt op mijn Michelin dry2 bandjes, en dat was blijkbaar de juiste keuze. En die klim naar dat Jezus beeld was inderdaad nogal omgeploegd (paarden ?), maar lang de kant (af en toe is wisselen van kant) was er nog net genoeg plaats om te rijden.

De bepijling was hier en daar wel niet echt meer in orde, ik ken de route redelijk goed, maar mijn collega biker (die de route nog niet gedaan had) zou met de bordjes alleen de route niet volledig kunnen rijden denk ik.

P.S. ik heb op heel de route maar één biker gezien (op de blauwe route, iets voor die klim naar dat beeld), we stonden net even stil aan de kant om vlug iets te eten, wie weet was jij dat wel ?
Gebruikersavatar
Svennemans
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 11:16
Rijdt met: Scott Scale 920

Bericht door Svennemans »

Rikske schreef:
Svennemans schreef:
Rikske schreef:Iemand een idee hoe deze route er op dit ogenblik bijligt ?
(qua ondergrond bedoel ik dan, kwestie van de juiste bandjes op te leggen)
Ik heb daarnet de blauwe van Rotselaar nog is gedaan.
Ondergrond lag er zeer goed bij vond ik.
Enkel de klim naar het beeld in die bos was wa drassig, maar als ge daar op de kantjes blijft lukt het wel hoor :-)
Bedankt voor het antwoord, maar ik heb vandaag zelf de route al gereden :wink: .

Ik had gegokt op mijn Michelin dry2 bandjes, en dat was blijkbaar de juiste keuze. En die klim naar dat Jezus beeld was inderdaad nogal omgeploegd (paarden ?), maar lang de kant (af en toe is wisselen van kant) was er nog net genoeg plaats om te rijden.

De bepijling was hier en daar wel niet echt meer in orde, ik ken de route redelijk goed, maar mijn collega biker (die de route nog niet gedaan had) zou met de bordjes alleen de route niet volledig kunnen rijden denk ik.

P.S. ik heb op heel de route maar één biker gezien (op de blauwe route, iets voor die klim naar dat beeld), we stonden net even stil aan de kant om vlug iets te eten, wie weet was jij dat wel ?
Da zou wel eens kunnen dat ik da was :-D
Ik had een rood truitje van Shimano aan & ne Camelback op men rug...
Toen ik begon met de klim naar het beeld zag ik in de verte ook 2 bikers die al bijna boven waren... Dus dat waren jullie dan misschien ... :wink:

Grtz
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Bericht door funkstar »

Net de blauwe en de rode route gedaan.
Zou het kunnen dat de blauwe route bij de eerste single track berg op is aangepast?
We hebben hem nogwel afgelegd op de mannieer zoals vroeger de pijltjes stonden.
Nu is er echter een pijltje recht door mensen hun tuin als ik met niet vergiste?
Kan dit juist zijn, of zijn er enkele bordjes verdwenen of verplaatst door grappenmakers?
Gebruikersavatar
Rapid
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 09 okt 2006 11:40
Rijdt met: Trek Procaliber 9.5

Maandag 23 07 2007

Bericht door Rapid »

Ik zou morgen de vaste route van Rotselaar eens willen rijden.

Zijn er stukken waar ik moet opletten voor slecht geplaatste/verdwenen pijltjes?
:wink:
Ligt het er droog bij?
Gebruikersavatar
ikkel
Mountainbiker
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 21:55
Rijdt met: minerva hurricane, merida mission-2000d

Bericht door ikkel »

rotselaar is tof maar neem zeker een kaartje mee ( je kan dit krijgen aan de sporthal waar je begint) want het is nogal mankeliek afgepijld.
voor de rest goede tocht ( behalve de groene lus deze moet je alleen doen voor de extra km's)
Illuminat0r
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 20:05
Rijdt met: Minerva Starlite mk.1

Bericht door Illuminat0r »

Vandaag de blauwe/rode toch van Rotselaar geprobeerd.

Sorry, maar bepijling laat echt wel te wensen over.
-> 4/10 [-X

Ik had de route mee op GPS met mijne antieke Garmin Etrex,
maar nadat ik voor de 3e keer op hetzelfde punt uitkwam heb ik het opgegeven en ben ik terug naar de wagen gereden (Dankzij GPS)

Ik heb blijkbaar 2 lussen gereden in de buurt van het E314 tankstation.
Het parcours loopt daar ook wat parrallel met de rode toch van Aarschot.
Dit staat wel op de pijltjes, maar is toch niet 100% duidelijk.

De eerst lus komt doordat ik een pijltje dat héél hoog rechts van de weg stond gemist had. (combinatie route Aarschot genomen dus)
2e lus kom ik niet aan uit hoe dit in mekaar zat...

Spijtig want het lijkt me een zeer mooi parcours, met stevige klimmekes,
ondanks dat er redelijk wat asfalt inzit...

Ook zou ik iedere volgende biker willen aanraden een helm op te zetten want hier en daar kom je wat laaghangende takken tegen.
Niet dat dit me echt stoort, maar ze komen toch hard aan op u bolleke :lol:

Kortom, als men deze route eens opnieuw wil afpijlen, gelijk de mensen van Diest onlangs gedaan hebben is dit een topper om te rijden!

Oh ja.
Blijkbaar is in JULI de sporthal 'gesloten'!?
Volgens een lief mooi meiske van het bureel was er daardoor geen personeel en was een douche niet mogelijk.
Dan maar een hoes over de autostoel gelegd en zo afgekomen.
Maar wel thuis een goei week-baddeke genomen.
Gebruikersavatar
Kevin_V
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 16 apr 2007 18:14
Rijdt met: CUBE Reaction HPA 2012 Custom build

Bericht door Kevin_V »

Heb ook net de blauw-rode route gereden.Blijkbaar wat pijltjes verloren gegaan door het weer of vandalisme ...Gelukkig ken ik de route omdat ik daar toch elke maand een keertje ga rijden. Zijn er nog die daar regelmatig gaan?Dan kunnen we misschien eens samen komen? Ik moet wel zeggen heb maar een gemiddelde van 20km/h op die 35,41 km dus ben geen hoogvlieger.:o)
Plaats reactie