Catsberg

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Waar vertrekt die gele splenter? die heb ik niet gezien.
Wel een zwarte, witte en groene.
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

De gele route vertrekt oa bovenop de zwarte berg, het wegeltje naast het wegje naar de camping. Er zijn 2 heel serieuze afdalingen op die route, wel niet te doen als het modderig ligt.
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

jawa schreef:De gele route vertrekt oa bovenop de zwarte berg, het wegeltje naast het wegje naar de camping. Er zijn 2 heel serieuze afdalingen op die route, wel niet te doen als het modderig ligt.
Die routes in Frans Vlaanderen, bestaan daar eigenlijk kaartjes van?
Gebruikersavatar
jawa
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 13 mei 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus

Bericht door jawa »

Koop die kaart van de toeristische dienst van Heuvelland daar staan naast de 3 routes van Heuvelland, die van Ieper en Poperinge en een 6-tal routes in Noord-Frankrijk.
Of u kunt diezelfde kaart ook in stukjes bekijken op volgende internet-pag. Daar vindt u trouwens ook de gele route op de zwarte berg.
http://www.mtbroutes.be/West-Vlaanderen ... andMap.htm

En laat u maar eens goed gaan :)
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

En hoe zit het 6 jaar later op de Catsberg? Zijn er daar nog uitgepijlde routes?
Gebruikersavatar
Pascie
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 23:05
Rijdt met: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini
Contacteer:

Bericht door Pascie »

die pijltjes staan er bij mijn weten nog altijd. Allé ik zie toch altijd staan als ik daar op toer ben. Ik ben namelijk van de streek. Of de aanduiding nog helemaal in orde is weet ik niet, ik rij met name niet de vaste routes, ik ken de streek daarvoor te goed.

Pascie
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Bericht door Feysie »

Pascie schreef:die pijltjes staan er bij mijn weten nog altijd. Allé ik zie toch altijd staan als ik daar op toer ben. Ik ben namelijk van de streek. Of de aanduiding nog helemaal in orde is weet ik niet, ik rij met name niet de vaste routes, ik ken de streek daarvoor te goed.

Pascie
Thanx Pascie!
Gebruikersavatar
focustunerke
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 17:58
Rijdt met: cube reaction HPa sl29

Bericht door focustunerke »

vandaag de routes rond boeschepe en catsberg gereden. Kben toch wel enkele keren verkeerd gereden doordat er pijltjes verdwenen waren :-? Dan maar zo een beetje rondgereden. Door het bos van de catsberg :bounce: kheb me goe geamuseerd
Heuvellander
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 21:52
Rijdt met: Giant

Bericht door Heuvellander »

Ik heb gisteren de Franse gele route gereden. Conclusie: zonder kaart lukt het niet en met kaart eigenlijk ook niet. De bepijling is daarom te veel 'a la française'. Af en toe vind je een houten pijltje terug met de naam van de route (soms moet je er voorbij rijden want de aanduiding staat op de achterkant), af en toe vind je een houten pijltje met de kleur van de route die de bizarre eigenschap heeft te wijzen in de richting waar je vandaan kwam, af en toe merk je een vaag geel geschilderd pijltje op op een verder door korstmossen met ongeveer dezelfde kleur overwoekerde elektriciteitspaal en nog vaker vind je gewoon niks terug. En één enkele keer vind je het zelfs met de kaart niet meer terug. En toen was voor mij de leute er af.

Ter hoogte van het botanische centrum in Belle raak je het spoor volledig bijster. Ik heb een kwartier lang de parkeerterreinen aldaar afgezocht en niks gevonden. De meeste paden waren er afgesloten met een hek en slot. En het enige pad dat ik ontdekte was de de 'deviation GR', de omleiding voor het Grote Routepad, maar dat was zo ingericht dat je er niet door kon met je mountainbike. Volgens de kaart zou er vandaaruit een stuk onverhard vertrekken richting de Hillestraat (bekend van de gezellige kroeg 'De Barbier') alwaar je vervolgens een heel stuk de groene Blosoroute in omgekeerde richting volgt, tot aan de top van de Schomminkelstraat op de rodeberg (waar ik was gestart).

Mijn vraag is nu: is er iemand die weet waar het MTB-pad loopt ter hoogte van dit botanische centrum? Ik zou die gele route graag nog eens rijden maar dan in omgekeerde richting want die lijkt me leuker. Vooral het feit dat je dan de afdaling van het stuk naast de Robot kunt doen ipv te voet die vele hoge treden te moeten beklimmen. Ook de Zwarteberg beklimmen aan de zuidkant via dat lange uitdagende stuk vanaf de weg van Sint-Jans-Cappel naar Berthen spreekt me wel aan.
Swindle
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 15:52
Rijdt met: cube reaction

Bericht door Swindle »

In Poperinge (startplaats blosoroute) staat/staan borden met +- 250km uitgestippelde routes in de buurt waaronder ook Catsberg...
Plaats reactie