Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Geronnimo
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 24 jul 2005 18:44
Rijdt met: Merida Matts sport 700
Contacteer:

Bericht door Geronnimo »

vandaag ben ik de blosoroute gaan rijden van Herentals naar Kasterlee en dan terug huiswaarts(dus de helft van het parcours) en ik heb afgezien niet te geloven.
Desalniettemin heb ik er enorm van genoten, slijk tot in menne nek, en het parcours lag er erg zwaar bij, behalve de singletracks in groen, die er zelfs bij zeiknat weer erg goed bijlagen.
Ik dacht dat ik ooit al gemountainbiked had, maar tot vandaag eigenlijk niet... Dit was bijzonder leuk. Wel 1 ding waar je zeer goed moet mee oppassen.
op de blauwe route kom je langs een plezante kuil, waar het tof is om af te rijden. DOE dit niet wanneer het erg nat weer is.
Je geraakt er namelijk bijzonder moeilijk terug uit..
u weze gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
MartaSL
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 17:38

Bericht door MartaSL »

Geronnimo schreef: op de blauwe route kom je langs een plezante kuil, waar het tof is om af te rijden. DOE dit niet wanneer het erg nat weer is.
Je geraakt er namelijk bijzonder moeilijk terug uit..
u weze gewaarschuwd.
Zo ben ik daar ooit 2 mountainbikers tegengekomen, zij bleken al ruim een week in die kuil te bivakkeren!
Gebruikersavatar
Geronnimo
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 24 jul 2005 18:44
Rijdt met: Merida Matts sport 700
Contacteer:

Bericht door Geronnimo »

MartaSL schreef:
Geronnimo schreef: op de blauwe route kom je langs een plezante kuil, waar het tof is om af te rijden. DOE dit niet wanneer het erg nat weer is.
Je geraakt er namelijk bijzonder moeilijk terug uit..
u weze gewaarschuwd.
Zo ben ik daar ooit 2 mountainbikers tegengekomen, zij bleken al ruim een week in die kuil te bivakkeren!
LOllll :lol: :lol:
stardust tommy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2005 15:50
Rijdt met: scott scale 910 2020

Bericht door stardust tommy »

ik heb de route al 2 maal gaan rijden, ik vertrek vanaf kamping floreal ( denk de groene route) maar ik mis steeds de splitsing mat de rode route... iemand een idee waar deze splitsing juist is??

het kan er inderdaad erg vettig zijn !!!

gr Tom
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Bericht door Filip van Nijlen »

stardust tommy schreef: iemand een idee waar deze splitsing juist is??
Op een gegeven moment kom je op een T splitsing met asfaltweg waar je links moet. (Je ziet rechts van je op 50 meter een spoorovergang)
Als je daarna terug in het bos draait houdt je op de 1ste splitsing rechts (aan splising staat groot Jezus beeld) en zodoende kom je terug aan die spoorwegovergang die je net zag.
Deze oversteken en je bent vertrokken voor de rode lus.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Filip van Nijlen schreef:
stardust tommy schreef: iemand een idee waar deze splitsing juist is??
Op een gegeven moment kom je op een T splitsing met asfaltweg waar je links moet. (Je ziet rechts van je op 50 meter een spoorovergang)
Als je daarna terug in het bos draait houdt je op de 1ste splitsing rechts (aan splising staat groot Jezus beeld) en zodoende kom je terug aan die spoorwegovergang die je net zag.
Deze oversteken en je bent vertrokken voor de rode lus.
de laatste keer dat ik der was (ca. 4 weken geleden) dan stond die splitsing aan dat beeld aangeduid,
Stud
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 mar 2006 22:46
Rijdt met: Be One

Bericht door Stud »

Die 'plezante' kuil is iets dat ik grondig ben gaan haten. Ook al heb ik de blauwe nog maar 3 keer gedaan (en de groene 1 keer). De eerste keer moest ik van de fiets en stond tot over mijn enkels in de modder. De tweede keer was de grond bevroren en moest je in een pad rijden, waarvan de bermen veel te hoog waren om te kunnen trappen. En de laatste keer brak ik daar mijn ketting. :evil:

De volgende keer ga ik hem gewoon omzeilen! 8)
Gebruikersavatar
kruke
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 15 feb 2006 23:00
Rijdt met: specialized stumpjumper marathon

Bericht door kruke »

Stud schreef:Die 'plezante' kuil is iets dat ik grondig ben gaan haten. Ook al heb ik de blauwe nog maar 3 keer gedaan (en de groene 1 keer). De eerste keer moest ik van de fiets en stond tot over mijn enkels in de modder. De tweede keer was de grond bevroren en moest je in een pad rijden, waarvan de bermen veel te hoog waren om te kunnen trappen. En de laatste keer brak ik daar mijn ketting. :evil:

De volgende keer ga ik hem gewoon omzeilen! 8)
Voor je die kuil in rijdt kun je links afslaan en onmidelijk terug rechts dan rij je naast (boven) die kuil ,en kom je een beetje voorbij de kuil terug op de route je ziet dat wel goed ,er is en goed zichtbaar spoor. er zijn er vele die dit doen en dan moet je niet tot met je enkels in het slijk staan :lol: :lol:
Stud
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 16 mar 2006 22:46
Rijdt met: Be One

Bericht door Stud »

Thx, ik heb de laatste keer zelf al heel goed gekeken naar mogelijke alternatieven, de kuil zal mij niet meer zien! [-X
Gebruikersavatar
Cruzer
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 17:07
Rijdt met: TREK 6000 (22,5") CUBE LTD (22")

Bericht door Cruzer »

Idd, dat is al de vaste 'omleiding' geworden.

Gisteren lag blauw er goed bij, nergens modder, maar die kuil was een hel. De omleiding is trouwens leuker.
Plaats reactie