Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Bericht door casper »

Beste Bikers,

Vanaf zaterdag as 9/07/05 kunnen reacties, verslagen, opmerkingen ed over de 'Boerhovenroute' in deze topic geplaatst worden. Ook het eventueel verdwijnen van pijltjes kun je hier laten weten.
Uw dienaars doen dan het nodige !!!

Groeten,
Casper :lol:
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Uitnodiging voor de offciële opening vind je hier
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Voila, gisteren was het zover, de nieuwe boerhovenroute ingereden =D>

Om 8.45 was het verzamelen geblazen aan jeugdcentrum 'de Brug' in Zwevegem, waar genodigden van de Provincie, gemeente .... en een 35-tal bikers de officiele opening meemaakten. Om 9.00 stipt weerklonk het startschot en konden we vertrekken in de ochtendzon. Na een weekje serieuze regelval #-o lag het parcours er zeer modderig en spekglad bij. Ook van pech bleven we niet gespaard, in ons groepje werd 3x lek gereden, onderweg nog andere onfortuilijke bikers geholpen !
Na precies 38 Km en heel wat leute en miserie terug in Zwevegem, rap omgekleed, dan nog efkes de receptie meegepikt midden op het parcours, waar ook de bikers die in Kortrijk en Spierre - Helkijn startten langsheen passeerden =D>

Groeten,
Casper :lol:
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

heb er in ieder geval enorm van genoten,mooi tochtje,goe gezelschap en onderweg veel lol gehad :-D =D> kzou zeggen...de afwezigen hadden ongelijk!!toch een kleine opmerking...kvond het heel jammer toen we er aankwamen er niets voorzien was om een aprés'ke op te zetten!!er hadden nog wat bikers verder willen kennis maken met elkaar en dat kon volgens mij perfect tussen pot en pint.twas voor de meesten auto in en terug naar huis. #-o wij zijn nog nog met drie man naar de receptie gegaan,maar twas daar ook vlug opgekuist!! #-o #-o zijn dan nog afgedraaid naar het lokaal van de steenbakkers om daar nog enkele pottekes te drinken en na een geslaagde voormiddag huiswaarts te keren!! =D> =D> wisten jullie trouwens dat hun lokaal uitgebaat wordt door een proffesionele "bandenverwisselaar"!! :wink: :lol:
kwil ook nog de groeten overmaken aan iemand van tforum die we zaterdag leren kennen hebben...kozzen =; ja jong...den aprés zal voor nen anderen keer zijn,we komen mekaar nog wel ne keer tegen!!
dark dingo is den dien die als eerste plat viel en alles van op een veilige afstand bekeek!! :oops: #-o
@ zanneis: laat de kritiek nu maar komen!! :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

Heb deze middag zelf het rode gedeelte van de route afgelegd.Awel k moe zeggen:schoon toerke!Afwisselend baan,grindpaden,krieren en kerkwegels,alsook enkele bospassages.Kortom,voor elk wat wils!De bepijling is zeer duidelijk,en op stevige in de grond gegoten paaltjes aangebracht.Proficiat aan westtoerisme =D> =D> =D>
We hebben in onze regio weer een mooi parcours bij!Hopelijk blijven vandalen van de bepijling af,zodat we jaren kunnen genieten van de mooie routes. [-o<
Ruth
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 mei 2005 11:15

Kortrijk-Zwevegem-Spiere-Helkijn

Bericht door Ruth »

Bedankt aan alle mountainbikers die de Boerhovenroute op zaterdag 9 juli ingereden hebben!!! Het was een gezellige opening en de route werd naar verluid goed gesmaakt door de echte mountainbikers!
Nog veel plezier met deze nieuwe route!

Met sportieve groeten,

Provinciale Sportdienst West-Vlaanderen
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

voila zi,we zijn al terug!!mijn conclusie:eerste 6-7 km op asfalt en in de eerste 10 km 1x off-road,1x stapsteentjes en een pittige kasseistrook,slappe koffie dus!!het begint eigenlijk pas plezant te worden in kooigem,mooie off-road passages,beetje op en neer,...tot dat de kortrijkse groene route samenloopt met de rode route (en ook een stukje blauw)mijn mening is dat deze 2 routes véééééééél te lang samen lopen!! [-X #-o wij hebben de opening meegemaakt en gereden van de rode en de groene doet veel te veel dezelfde stukken aan !!volgens mij hadden ze voor de kortrijkse route beter naar de streek van marke,don bosco,st-anna,...uitgeweken,wat daar nog allemaal ligt te wachten van mooie off-roadstukken!! #-o #-o en dan waren ze misschien ook uit het vaarwater gebleven van zwevegem!!(en st-denijs) eindconclusie:voor mij gaat de voorkeur nog altijd naar de rode!!(blauwe nog niet gereden)
gegevens:41 km,1u32min gereden,26.3 km/u gem.
groeten dingo
Gebruikersavatar
stijn_merida
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: di 22 jun 2004 15:03
Rijdt met: Merida TFS 500M

Bericht door stijn_merida »

Vandaag de groene gereden.
1 maal tegen de bellegemsen gravé gegaan REDEN?
één boer vond het nodig om twee weiden aan elkaar te verbinden met touwen over een stuk afdaling en natuurlijk met dit zomerweertje was ik aan het kijken naar het landschap conclusie => touwen weg en ik op de grond veiligheidshalve die touwen toch teruggehangen ;) ....
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Hoi gasten
De laatste keer da ik op mijnen mountainbike ben gekropen ben ik er al even rap weer van gevallen door een bevroren plaske water. Mijn brother had mij nochtans toegeschreeuwd "Let op", maar toch ben ik tegen de grond gegaan, en nogal hard...
Gevolg, vier maanden inactief in alle sporten die ik deed wegens een redelijk hardnekkige knieblessure. Gelukkig heeft mijn broer mij ook kunnen overhalen om nu mee te rijden in de "Boerhovenroute", want het was de moeite.
Ik heb samen met hem en de club waar hij lid van is, de rode lus gedaan. Schonen tocht en het regenweer van de laatste weken heeft hem ook iets mooier en harder (figuurlijk dan) gemaakt...
Het enige dat inderdaad jammer was is dat er aan den arrivée geen natje meer voorzien werd, want ik had inderdaad de mannen van de club iets beter willen leren kennen. Enkele ervan zijn al gekend, zoals den Dark Dingo die mee reed en plat viel, maar zelf zijnen band niet kon (of wou?) wisselen...
Aangename bende! da moet gezegd worden!

Hopelijk tot binnenkort manne!
:lol:
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Gisteren samen met nog 2 andere 'steenbakkers' de blauwe lus gereden.
Door de overvloedige regenvan van zaterdag dachten we aan een toerke baggeren, maar dat viel al bij al nog mee, juist 2 stukken ( uitkomen Mortagnebos en de strook tussen de velden na het Grandvalbos ) waren niet te doen !
Er ontbreekt wel een paaltje ( waarschijnlijk mee met de pikdorser #-o )
wanneer je de oude spoorweg rechts verlaat en op onverhard omhoogklimt naar het Kooigembos toe : eenmaal op de weg gekomen moet je rechts af naar de vijfwegen in St-Denijs toe !
Al bij al toch een leuke route met redelijk lange off-road stukken.

Onderweg zijn we trouwens enkele bikers van de 'Keybones' tegengekomen, Keybiker1 waarde gij daarbij ???

Groeten,
Casper :lol:
Plaats reactie