De maasvallei

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

utar schreef:iemand enig hoogteprofiel van de rode lus in de maasvallei???
Dit is van een collega-mtbiker die de toertocht van een paar maanden terug heeft gereden. Ik denk dat dit de rode lus is + ...? Aan de stijgingsprocenten te zien heeft hij alle hellingen die er zijn, beklommen.

de naakte cijfers:
gekozen voor de 20 km.
afstand: 20,410 km
gemiddelde: 16 km/uur
hoogteverschil: stijgend: 328 m, dalend: 320 m
gemiddelde stijging: 12 %
gemiddelde daling: 11 %
maximale stijging: 33 %
maximale daling: 32 %
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

mijnterrils (maasvallei)

Bericht door endorfin »

je betaalt 3.5€ inkom, en krijgt een blad met routes op.
De dodenroute, die is wel zwaar (de terrils beklimmen altans toch), na 2 keer ben je ook uitgekeken op de maasvallei. het enige dat er is zyn de terrils, niks goede bos, ...
maar het bezoeken waard (voor een paar keer)
Gebruikersavatar
____utar____
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 00:41
Rijdt met: Cube

Bericht door ____utar____ »

Op de terrils is 't eerder grindachtig... echt modderachtig wordt 't er dus niet op...
op de stukken ervoor en erna is 't bosgrond/zandachtig...
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Re: mijnterrils (maasvallei)

Bericht door SusXT »

endorfin schreef:je betaalt 3.5€ inkom, en krijgt een blad met routes op.
De dodenroute, die is wel zwaar (de terrils beklimmen altans toch), na 2 keer ben je ook uitgekeken op de maasvallei. het enige dat er is zyn de terrils, niks goede bos, ...
maar het bezoeken waard (voor een paar keer)
Dan heb je toch één euro te veel betaald, want dat blad met routes heb je niet nodig. Volg gewoon de pijlen. De rode is de enige interessante. Ben je na de eerste terril moe van het klimmen dan ga je bij het dalen gewoon naar rechts en zo snij je de tweede terril af.
Gast

Bericht door Gast »

idd een zeer toffe route, de 2e keer samen met rolling thunder een tussenstop langs het meertje gemaakt. =P~ Het water blonk zo geweldig helder en koel dat ik me niet meer kon beheersen. =P~ Ik moet zeggen, het mountainbike.be tenue is uitstekend geschikt om te zwemmen. :drunk: :drunk:
Gast

Bericht door Gast »

E313 tot Lummen, daar de E314 op richting Genk. Afslag Genk oost/As/dilsen-stokkem nemen en verder richting Dilsen-stokkem/ Maaseik. Na ongeveer 8km aan de 4e lichten rechtsaf (hier staat het al aangegeven). rechtdoor tot de weg scherp naar links draait, hier ga je rechtsaf. na een 200 mtr verhard rijd je en kiezelweg op, deze blijven volgen en na 300 mtr ligt de ingang met een parking. Laat mss eens weten wanneer je zou willen gaan, ik woon er 3 km vandaan. Het is nl jammer om enkel voor de maasvallei zo een afstand te rijden, ik wil je erna nog wel wat rondgidsen in de bossen hier. zaterdag eventueel?
Gebruikersavatar
mobike2
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: za 16 jul 2005 12:16
Rijdt met: Merida Matts Sport

Bericht door mobike2 »

Ben er vandaag geweest. Ongelooflijk parcours. Fantastisch uitzicht.
En ik heb 2.50 euro betaald. Ik ga er zeker terug naartoe.
Bedankt Maurice. Ik heb een toffe dag beleefd. En ik heb ni moeten aanschuiven op de E411 om me in de Ardennen te wanen. :lol:
Als er iemand nog zo iets in dien aard weet, en niet te ver rijden, graag....
Gebruikersavatar
kraftman
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 10 aug 2005 18:55
Rijdt met: Granville
Contacteer:

Bericht door kraftman »

De dodenroute is 14km, het parcours die wij gebruiken voor de Kraftman Offroad triathlon is 16 km, waarvoor je 1:15 nodig zult hebben.
Als je er 2 uur over doet geniet je wellicht van de adembenemende uitzichten die er te bewonderen zijn

De Moeite!

Voor foto's kijk eens op www.kraftman-triathlon.be
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Degene die dat bord, 'welcome in hell' gemaakt heeft, moet zijn engels wel eens bijschaven :wink:
Gebruikersavatar
CUB3
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 04 jul 2005 20:22
Rijdt met: CUBE LTD 4 2005

Bericht door CUB3 »

Mijn vriendin en ik hebben vandaag de vossen route (11 Km) gedaan in de maasvallei, miljaar da was gene zever daar!
Die klim met die houten dwarsliggers erin, daar komt toch niemand tegen op.
Die afdaling daarna was mooi maar redelijk gevaarlijk.
Het is een zeer mooie toer maar toch wel zwaar.


Greetz.
Plaats reactie