Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Trekkie 800 »

Vorige zondag ook op de skiberg geweest. Is voor mij het verste punt van het parkoers. Klimmen ging goed op mijn 34 50. 2de afdaling is wel zeer uitdagend. Heb de skiberg 2x gereden omdat het zo tof is. De rest van de zwarte links laten liggen.
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Jannemanneke »

Ik rijd al bijna 25 jaar op regelmatige basis (vooral in de wintermaanden) het parcours Herentals-Lichtaart-Kasterlee. Blijft één van de beste parcoursen in de Kempen, ook al hebben de natuurinstanties al veel mooie stukken afgenomen (oa de lange technische single track aan het Zwart Water).

Vandaag ook nog eens naar ginds afgezakt. Wat nu opvalt is dat het er ontzettend druk is, 'dankzij' corona en het herfstverlof. Wat me ook opvalt is dat er best wel wat rijders zijn die het niet zo nauw nemen met de hoffelijkheid. Me vlak voor een singletrack (aan de lavendelweg na het Zwart Water) nog even voorbij scheuren (haast letterlijk schouder tegen schouder) om dan in de weg te komen rijden, ik weet het niet, blijf dan toch gewoon even achter. Of aan de overkapping van de ring van Kasterlee, als ik het binnenste spoor neem omdat op het buitenste spoor een tragere rijder naar boven rijdt, dan heeft dat een reden waarom ik het binnenspoor neem. Als hij 't opmerkt begint hij plots heel snel naar beneden te rijden om me de pas af te snijden en vervolgens ook maar weer eens in de weg te komen rijden op de single track die volgt. En ik heb nog enkel keren gelijkaardige wel minder uitgesproken 'incidentjes' meegemaakt. Vroeger was dat opvallend minder zulke dingen, ook al was het dan soms ook best druk.

Enfin, dit moest ik even kwijt. :wink:
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Herentals - Bloso

Bericht door clubje »

Ik ben van plan om een paar dagen verlof te nemen en af te zakken naar Herentals.
Ik ben van W-VL dus wil wel zeker zijn dat het parcours er goed bij ligt. Ik weet niet precies of de streek rond Herentals ook getroffen is door de vele regen? Ik hou immers niet van modderige parcours, hoe droger hoe liever!

Iemand die een beeld kan schetsen?
En bijkomende vraag: buiten de traditionele bloso-routes blauw-rood-groen van Herentals-Kasterlee, welke zijn de beste andere bloso-routers in de buurt. Lille? Of toch Olen? Of nog iets anders? Laat ons zeggen op maximum 20 km van Herentals.

Bedankt alvast!
aertsb
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 31 dec 2013 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 8 2016

Re: Herentals - Bloso

Bericht door aertsb »

clubje schreef: vr 16 jul 2021 19:32 Ik ben van plan om een paar dagen verlof te nemen en af te zakken naar Herentals.
Ik ben van W-VL dus wil wel zeker zijn dat het parcours er goed bij ligt. Ik weet niet precies of de streek rond Herentals ook getroffen is door de vele regen? Ik hou immers niet van modderige parcours, hoe droger hoe liever!

Iemand die een beeld kan schetsen?
En bijkomende vraag: buiten de traditionele bloso-routes blauw-rood-groen van Herentals-Kasterlee, welke zijn de beste andere bloso-routers in de buurt. Lille? Of toch Olen? Of nog iets anders? Laat ons zeggen op maximum 20 km van Herentals.

Bedankt alvast!
Het heeft hier ook hard geregend maar dat is altijd op één à twee dagen weggetrokken. Je gaat hier en daar wel een plas hebben maar het zal zeker geen modderparcours meer zijn. Enkel de zwarte lus zal er zeker de komende week nog vettig blijven bijliggen.
Voor de andere routes hier in de buurt, mijn voorkeur Herentals > Lille > Retie > Olen
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Re: Herentals - Bloso

Bericht door clubje »

aertsb schreef: za 17 jul 2021 11:40
clubje schreef: vr 16 jul 2021 19:32 Ik ben van plan om een paar dagen verlof te nemen en af te zakken naar Herentals.
Ik ben van W-VL dus wil wel zeker zijn dat het parcours er goed bij ligt. Ik weet niet precies of de streek rond Herentals ook getroffen is door de vele regen? Ik hou immers niet van modderige parcours, hoe droger hoe liever!

Iemand die een beeld kan schetsen?
En bijkomende vraag: buiten de traditionele bloso-routes blauw-rood-groen van Herentals-Kasterlee, welke zijn de beste andere bloso-routers in de buurt. Lille? Of toch Olen? Of nog iets anders? Laat ons zeggen op maximum 20 km van Herentals.

Bedankt alvast!
Het heeft hier ook hard geregend maar dat is altijd op één à twee dagen weggetrokken. Je gaat hier en daar wel een plas hebben maar het zal zeker geen modderparcours meer zijn. Enkel de zwarte lus zal er zeker de komende week nog vettig blijven bijliggen.
Voor de andere routes hier in de buurt, mijn voorkeur Herentals > Lille > Retie > Olen
Merci!

Olen de minste route dus, had ik niet verwacht.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door henkdetank »

wil dit weekend hier weer eens gaan rijden is al vele jaren geleden , alles nog als vanouds of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden , wil het drieluik gaan fietsen,
pluxy
Mountainbiker
Berichten: 286
Lid geworden op: do 09 dec 2004 22:54
Rijdt met: Specialized

Re: Herentals - Bloso

Bericht door pluxy »

Verwacht los zand.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Herentals - Bloso

Bericht door _Knarf_ »

henkdetank schreef: di 26 jul 2022 22:24 wil dit weekend hier weer eens gaan rijden is al vele jaren geleden , alles nog als vanouds of zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden , wil het drieluik gaan fietsen,
Er is daar dit weekend toertocht.
Dus best de toertocht doen. Of u verwachten aan mogelijk veel tegenliggers.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Herentals - Bloso

Bericht door henkdetank »

bedankt voor de info, dan stellen we het even uit, TT is niks met mn dochter lange file op de single tracks :-D
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: Herentals - Bloso

Bericht door Trekkie 800 »

Onlangs nog eens geweest. Rond den toeristentoren (Herentals) is het triestig gesteld. Ze hebben er en paar boompjes omgezaagd. En dan zeggen dat WIJ alles kapot rijden...
Plaats reactie